/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
oprettelse af trådløst netværk
Fra : tiljoachim
Vist : 560 gange
15 point
Dato : 16-03-05 13:32

Hej
Jeg ønsker at lave et trådløst netværk til to computere. Jeg vil bare være sikker på at jeg har forstået det korrekt.
Jeg har et bredbåndsmodem lige nu, og så forbinder min tråløse router(som jeg skal ud og købe) til mit modem. Dernæst tilslutter jeg min stationære med et kabel da den står ved siden af. I min bærbare har jeg et trådløst netværkskort.
Har jeg så alt hvad jeg skal bruge?

Accepteret svar
Fra : hansen9

Modtaget 25 point
Dato : 16-03-05 13:38

Yep, så er det bare derudad

Godkendelse af svar
Fra : tiljoachim

Dato : 16-03-05 13:41

Tak for svaret hansen9.

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 16-03-05 13:47

Tjek lige hvad dit trådløse netværkskort supporterer. Det er sandsynligvis 802.11B (11 Mb) og så er der jo ingen grund til at købe en router der er hurtigere. Sørg for at routeren supporterer 128 bit kryptering.

Kommentar
Fra : Rascha

Dato : 16-03-05 14:20

Hej tiljoachim

Ja så har du det der skal bruges.
Men vær lige opmærksom på at krypterer din forbindelse. (se link)
http://www.pocketfreak.dk/wifi/ppcwifi.html

Ellers kan alle også bruge den og i værste fald downloade ulovlige filer.
Hvis dette sker er det dig der skal stå til regnskab.

Er selv igang med det samme som dig, men har valgt at få en EDB-mand til at sætte det op.

held og lykke.

Rascha

Kommentar
Fra : tiljoachim

Dato : 16-03-05 14:26

ok mit kort supporter 802.11B.... Så kan jeg jo nøjes med at købe en 11 mb....
Der er ingen grund til at kryptere den da jeg bor langt ude på landet
Har du måske et godt foreslag til hvilken en jeg skal købe?

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 16-03-05 14:34

Uanset hvor jeg bor, så ville jeg vælge at kryptere. Det er nemt at sætte op, og så er man på den sikre side.
Selv bruger jeg en D-link 514 som er billig og fungerer glimrende, den har også indbygget firewall. Men der findes mange gode mærker.

Kommentar
Fra : tiljoachim