/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
mærkelig skærme - og god onsdag ;-)
Fra : miritdk
Vist : 501 gange
1 point
Dato : 16-03-05 11:14

det her er ikke vigtigt - men - jeg har undret mig lidt - 50 point til den der har svaret der dur (efter afprøvning) - og så kan i ellers snakke som i lyster

Jeg har over en periode lagt mærke til at flere af mine bekendte har en skærm hvor det er umuligt at få indstillet billedet (skrivebordet) så det når helt ud i kanterne - kender i det ???????? Er der en lille mystisk måde at komme af med den ½ cm sorte stribe der ligger omkring ???

Det har ikke været muligt for nogen af dem at indstille via de normale knapper - og et par stykker har skærme der faktisk kun har noget der minder om indstillinger for lys - kontrast - osv - men ingen muligheder for noget andet.

god onsdag til jer -

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 16-03-05 11:20

Ingen on-screen-menu?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 16-03-05 11:40

3773 - forklar lige - for det jeg har er åbenbart ikke mage til dem jeg undrede mig over - plz

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 16-03-05 11:47

har aldrig mødt en skærm hvor det ikke var muligt,,, hvad hedder de skærme

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 16-03-05 11:48

På min gl skærm derhjemme er der en menu knap, tryk og der kommer en rullemenu. Knap op og ned ruller, og vælg med menu. Så tilpasser man stiller og roligt

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 16-03-05 11:50

kan ikke svare på hvad det er for skærme - de fleste har købt billige pc´er - OEM baserede - og da der er så mange jeg har set det hos må det desværre ligge i det uvisse

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 16-03-05 11:52

3773 - jeps det er lige det - de skærme jeg har set har kun lige de der lys/kontrast valg - WEIRD !!!

Kommentar
Fra : 1975

Dato : 16-03-05 11:57

Jeg tror at dine bekendte skal skille sig af med deres gamle skærme og købe en ny for at komme af problemet.

Det er tit med ældre apparater at der er indstillinger eller funktioner som ikke er til stede fordi producenterne ikke har tænkt over at det kunne være et behov for en eller anden spicifik funktion. Først senere bliver man opmærksom på manglerne eller behovene, hvorefter de bliver rettet eller gjort tilgængelige.

Men i grunden er det vel lidt ligegyldigt med den lille kant, men helt klart jeg forstår din undren. Man kan let komme til at gå og tænke over mange underlige ting og sager.

Ha en lækker dag.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 16-03-05 12:06

1075 ......... giver dig ret i at det kan være ligegyldigt - men der er ikke tale om gamle skærme - tror den ældste er et par år gammel - max 3.
Jeg forstår faktisk godt at de er irriterede over det et eller andet sted - men det KUNNE jo være der var en funktion et sted jeg ikke kender til så jeg kan give det videre

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 16-03-05 12:06

Sidder der ikke nogle drejeknapper bagpå under billedrøret? Det har jeg før set.....

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 16-03-05 12:06

ps... jaaaa det ER en lækker dag - hvis regnen holder sig væk

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 16-03-05 12:07

hansen9 - jo på en af dem og det fik jeg lige over telefonen - men ikke på resten !

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 16-03-05 12:08

sidder billedet ellers centreret.. kan være skærm billedet slet ikke er større..hehe

Kommentar
Fra : 1975

Dato : 16-03-05 12:12

Syret er det så nye skærme???

Jeg førstår udemærket også at man er irreteret over det, man vil jo gerne have masser af skærmplads.

Det er bare en smule pynteregn, det skal nok blive godt igen...

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 16-03-05 12:16

Øv, så er det bare surt når der er 2 skærme at der så kun er et point. Du skylder mig ½

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 16-03-05 12:16

snaptil
1975 - hvis du lover det kun er pynteregn så er jeg helt tilfreds

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 16-03-05 12:18

hansen9 = pointjæger ????????????? narjjjjjjjj manner det troede jeg da ikke om dig

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 16-03-05 12:20

miritdk> Har jeg aldrig været - og bliver heller aldrig. Det lader jeg Keldd om (men jeg skal nok få dig flået for det ½ poæng.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 16-03-05 12:24

hansen9 - hov hov hov - ikke begå rovdrift - doh !!!!!!!!!

Kommentar
Fra : 1975

Dato : 16-03-05 12:25

Jamen det lover jeg at det er...

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 16-03-05 12:26

1975 - jeg tager dig på ordet - hvis det regner mere end finregn her når jeg kører i morgen - cykel og langt - så må du bøde (find selv ud af hvordan - lol)

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 16-03-05 12:28

ryst skærmen det hjælper.. tro på det...

Kommentar
Fra : 1975

Dato : 16-03-05 12:33

Hmm og hvis det ikke regner hvad får jeg så i gave...

Jeg ved ikke om du kan huske det ang. mit spørgsmål den anden dag, men jeg skal jo selv ud og løbe i morgen tidligt. Derfor har jeg arrangeret med de lokale vejrguder at det ikke renger fra 7:30 til 9:30, så der imellem kan du sikkert bevæge dig ud på cyklen...

Så ha en dejlig, og forhåbenlig tør, tur imorgen

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 16-03-05 12:34

snaptil - øhhhh - du glemte vist lige at fortælle hvad det skulle hjælpe på - - det er for hulen da også irriterende at spekulere over sådan noget - men nu sidder det fast - og i og med jeg har fået sagt der nok er en løsning - så håber jeg f----------or filan også der er

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 16-03-05 12:34

ja, hvis du ryster skærmen ved du hvorfor der slet ikke er noget billede

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 16-03-05 12:35

1975 - nænænænænænææææææææææ du - det skal holde ok vejr hele dagen så ikke noget med at smide tider på

ps. husk vandet skal være noget du drikker og ikke noget du får i hovedet

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 16-03-05 12:37

hansen9 - det er ski da ingen garanti - min skærm har været en tur på fliserne og har skam billede og ingen buler

Kommentar
Fra : 1975

Dato : 16-03-05 12:45

Hvorfor er det egentligt så vigtigt at drikke vand inden man løber?

Det står flere steder har jeg læst mig til, men jeg kan ikke helt forstå det. Jeg synes ikke det er så rart med vand i maven når jeg løber, så medmindre det ligefrem forbedre fedtforbrændingen eller har en eller anden sundhedsmæssig funktion så tror jeg jeg vil undvære det.

Men okay jeg har indstillet vejrregulatoren til at regne om natten fra 03-05, så er de fleste vist tilfredse

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 16-03-05 12:46

mritdk> Øv, det med en tur på fliserne var mit næste forslag

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 16-03-05 12:59

1975 ingen fortælle dig jo heller at du skal fylde litervis vand på - hmmm - skal forsøge om jeg kan få fat i i supertræneren så han kan forklare det kort.
Det er jo også godt at drikke sådan i sjatter imens man løber - vand vel at mærke -
(cykelryttere har altid vand med hvis du har lagt mærke til det )

hansen 9 - HAH !!!!!!!!! - og tænker du i hammere osv - så tror jeg allerede dem med problemerne har haft tankerne -

Hold da helt op - regnvejr - men det er 9 varmegrader - jamen det er jo herligt - - stopper regnen smutter jeg lige på ekstra indkøb

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 16-03-05 21:17

hvordan er det så med de skærme - ingen der ved det ??????????

og vejret har været skøøøøøøøøøøøøønst

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 16-03-05 21:58

Vrøvl - alle skærme kan indstilles.
En af knapperne fremkalder en menu
en anden vælger og den første acceptere valget
to knapper justerer - typisk + - knapper
som 3773 også sagde

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-03-05 01:14

ikke vrøvl emesen - jeg er ikke uening med dig for sådan er det jo hos de fleste - men netop at nogen IKKE har de muligheder - og oven i købet på nyere skærme DET undrer mig. Sidder faktisk nu hvor de fleste sover deres søde nattesøvn ved en af slagsen - og der er ingen som helst muligheder - ikke nogen jeg/ vi kan finde.

at du bare ved det !!!!!!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-03-05 15:49

1975 - lav lige en aftale om rigtig godt vejr - for din prognose om ingen regn her mellem 7:30 til 9:30 holdt ski stik - til gengæld har det regnet lige siden jeg kom hjem og det bare bliver ved - øv.

NÅ ingen har vist nogen form for ide om hvad der kan gøres med de åndsvage skærme - jeg lader lige spørgsmålet stå åbnet lidt endnu - kan jo være der er en eller anden der sidder med en løsning selvom jeg er i tvivl.
(fik at vide det kunne være indstillinger under et eller andet - men sådan nogen kan jeg da ikke finde - hmmm)

I´m siiiiiiiiiiiiiiiiiiiining in the rain - tralalalalalala

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 17-03-05 18:57

Er der slet ingen steder man kan trykke/dreje/hive/flå/dunke/bide ???????????
heller ikke under skærmen.
På samsung (mine) er der en klap der kommer ud når der trykkes.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-03-05 19:13

emesen - det er jo lige det der er underligt - nu kan jeg ikke huske hvad vi fandt ud af det var for nogen skærme (de fleste af dem) - men jo - knap på skærmen der kun lige justerer lysstyrke og konstast - intet mere.
på een af dem er der godt nok mulighed bagpå - men det samme - kun lys og kontrast - lige på den er der så nogen knapper der nærmest ligner atrapper - hvor vi ville gætte på at der skulle have været til de andre muligheder - jeg synes det er noget underligt noget !!!!!!!!!!

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 17-03-05 19:19

Ingen knapper til pillefingre..............så gir jeg fortabt.
Det er vist ikke alm. at stille bagpå.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-03-05 19:25

forstår dig godt emesen - jeg har også opgivet - øhhh - jo det er faktisk meget almindeligt at kunne indstille et og andet bagpå - men det hørte ikke helt med i spørgsmålet her.

Burde man ikke kunne trække den visuelle skærm på en eller anden måde - ude knapperne ?????? Spørger fordi lige der hvor jeg var i aftes er de to skærme helt ens - samme mærke - lige gamle - den ene står helt fint - den anden har en sort kant på en cm hele vejen rundt. Den der står ok er installeret fra et eller andet firma - det er den anden ikke.

Accepteret svar
Fra : emesen

Modtaget 1 point
Dato : 17-03-05 20:11

Ja så kandet jo være driverne som mangler til skærmkort og skærm.
Og måske et lille program til at justere. Findes der nogen medfølgende CD.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-03-05 20:14

jeps der er cd med - den jeg sad med igår havde lige fået restore og skulle ikke mangle noget - men kunne ikke finde noget som helst. Giver lige lidt videre til en nørd jeg har online

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 17-03-05 20:23

Restore passer kun til det grej der var fra begyndelsen.
Alt hvad er er sat i/til senere skal tages fra indtil den "kører" fabriksindstillet.
Så kan det nye grej sættes i/til, sammen med tilhørende driverskiver.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-03-05 20:28

klart

Godkendelse af svar
Fra : miritdk

Dato : 18-03-05 10:37

Tak for svaret emesen. - der er lige kommet oplysning om at der faktisk var et lille softwareprogram med som de fleste havde overset - underligt noget - men så ved man da det

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 18-03-05 11:41

Det ligner mit motto:
Går alt galt - så læs brugsanvisningen...........................

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-03-05 12:05

PRÆCIS !!!!!!!!!!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-03-05 12:07

hmm - smut lige over og hent dine point emesen - ellers får du dem ikke - så lukker jeg bare