/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Sidetal i word
Fra : fredag
Vist : 1143 gange
100 point
Dato : 16-03-05 11:07

Hej.
Hvis jeg har et dokument på 17 side, hvor jeg har indsat sidetal og nu ønsker at der ingen sidetal skal være på de 2 sidste sider, hvad gør jeg så ?

Accepteret svar
Fra : invisible

Modtaget 110 point
Dato : 16-03-05 11:17

Gå ind på side 2 og sæt en "tegnet" firkant hen over.
Fyld skal være hvid og ingen streg. Så kan du ikke se kassen eller side tallet.

Hvis du ikke kan se tegne objekter, klikker du på vis, værktøjslinie, tegning

Kommentar
Fra : acilia

Dato : 16-03-05 11:18

jeg ved praecis hvad du skal goere, men min pc er paa engelsk. Jeg proever lige at forklare:
Efter side 15 goer du foelgende:
Gaa ind i indsaet og vaelg indsaet sideskift. Indsaet hvad der paa min computer hedder et 'section-break'.
Derefter gaar du ind i vis 'header and footer' og fjerner 'same as previous'. Nu kan du fjerne dine sidetal paa de sidste 2 sider uden at det aendre noget paa de resterende sider.
Skriv igen hvis jeg ikke har forklaret godtnok.

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 16-03-05 11:23

Skal du bruge automatisk indexsering, vil det være smartest at gøre som "acilia" siger. Man skal bare holde tungen lige i munden når man gør det hvis det er et stort word dok, det bruges også hvis man vil have én side til at ligge ned inde midt i et dukoment.

Skal du være færdig idag, og videre i teksten, så gør som "invisible" siger.

Godkendelse af svar
Fra : fredag

Dato : 16-03-05 11:36

Tak for svaret invisible. Det var det nemmeste.