/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
VISKER
Fra : keno
Vist : 404 gange
350 point
Dato : 16-03-05 10:46

Hej til alle på Kandu.
Jeg vil høre om nogen kan svare mig på dette her.
Når der er frost om natten så går uret ud i bilen,jeg oplever også at hverken visker eller blæser + cigarettænder virker HVORFOR ?? Men her det sidste stykke tid virker alle dele igen bare ikke igår der skulle jeg bruge visker, men det er som om der ikke er "kræfter" nok til at de kan køre HVORFOR ?? Jeg har lige prøvet bilen igen og nu virker de igen efter jeg har kørt lidt omkring 2 km.Hvad kan det være ???? Hilsen KENO.

Kommentar
Fra : computersmeden

Dato : 16-03-05 10:48

Det kan tyde på dit batteri ikke er frostsikkeret, du skulle prøve at få det målt efter.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 16-03-05 10:52

Lader din bil tilstrækkelig (ca 14V målt på polerne, når bilen er i gang). Starter den godt nok?

Kommentar
Fra : keno

Dato : 16-03-05 11:03

Hej igen.
TIL 3773
Ja bilen starter hver gang,men det ser underligt ud at uret går ud hvergang der er frost og når der ikke fryser ret meget så køre uret uden problemer.MVH. KENO.

Kommentar
Fra : bne

Dato : 16-03-05 11:04

Har du ikke også startproblemer ?
Det lyder, som andre også siger, som et 'træt' batteri.

Kommentar
Fra : bne

Dato : 16-03-05 11:08

Dette er godt nok en 'søgt' forklaring, men du kan vel også have fugt (m-e-g-e-t fugt) og ir i sikringsboksen - vandet/fugten holder ir'ren ledende, men når det fryser hårdt, så isolerer isen ?????
Prøv med en trykluftpistol, eller en hårtørrer, at blæse sikringsboksen tør.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 16-03-05 11:12

Hvilken bil snakker vi om?

Umiddelbart ville jeg også gå på jagt efter dårlige forbindelser. Men jeg kunne stadig forledes til at tro ladespændingen var for lav pga slidte kul. Men det passer bare ikke sammen med at du sagtens kan starte.

Igang med multimetret (og BNE's hårtørrer)

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 16-03-05 11:15

Gamle Pug 205'ere har en boks, hvori der ligger et mangelagsprint i. Når det går til, laver bilen de mest åndsvage krumspring - elmæssigt. Hvis ikke jeg huske galt, er printene pertinaxprint, og i nogen grad følsomme for fugt, så bne's metodik er ikke utænkelig. Det er bare noget satans noget at finde.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 16-03-05 12:01

Nu skriver du ikke hvad det er for en bil.
men mon det er muligt, at den er udstyret med en eller anden sikring/relæ der slår fra, så der hele tiden er strøm nok til at starte på?
Det har jeg f.eks. på min bil, sådan at hvis f.eks. køleskabet er tændt, så slukker det når batteriet når ned på et vist niveau.
For det lyder som et strømproblem (Dog hvis det er et digital-ur, kan de godt opføre sig underligt når det er koldt, de går ikke i stå, men tallene o.s.v. forsvinder så det ser ud som det ikke virker)

mvh dova

Kommentar
Fra : bne

Dato : 16-03-05 12:11

Ved nærmere eftertanke, så er mit forslag måske slet ikke så galt - Alle de dele der svigter, går gennem sikringsboksen (eller omkring et eller andet elektronik-styringstingeltangel) men starteren går direkte til batteriet...... og hvis batteriet er OK, så er det forbindelserne til (eller styringen af) de nævnte enheder der svigter.....
"Selv en blind høne finder et korn engang imellem..."

Kommentar
Fra : engparken

Dato : 16-03-05 13:21

Hej igen til alle.
Bilen er en VW Passat 1,6 c fra 1983. en rigtig "gammel dame"
Jeg har kigget til sikringsboksen og prøvet at trykke alle ind,jeg kunne ikke mærke noget fugt.Jeg har lige prøvet at måle batteriet og det siger 13,76 når bilen køre i tomgang.Det sjove er jo at disse visker virker nu og de visker med den styrke som de skal men om morgen og sen aften ja så står de helt stille.Hilsen KENO.

Accepteret svar
Fra : 3773

Modtaget 350 point
Dato : 16-03-05 13:28

Ladespændingen burde være lidt højere. Nye kul i generatoren kunne være en dejlig ting. Hvad hvis du gasser lidt op, hvad stiger spændingen så til?

Prøv at mål spænding længere ud i systemet (når problemet er der). Så får du vished for om det er spændingsfald pga dårlige ledninger eller fugt.

Godkendelse af svar
Fra : keno

Dato : 16-03-05 13:33

Tak for svaret 3773.Jeg har lige fået min nabo til at se og det er fugt som kommer ned så nu er det helt tør så nu skulle det være iorden igen Tak for svaret 3773