/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
G-Force 4 eller hvad
Fra : Surf
Vist : 296 gange
100 point
Dato : 09-09-02 18:22

lige nu vil jeg købe et G-Force 4 ti 4400 men har hørt om ATIs nyeste kort som koste meget mere men har også hørt at NV30 skulle komme på et tidspunkt

så skal jeg punge ud med den store pengepung eller skal jeg vente til NV30 kommer eller skal jeg bare købe den jeg vil ha f.eks G-Force 4 ti 4400

ja hvad mener i

Kommentar
Fra : Caine

Dato : 09-09-02 18:38

Hej

Ja.. det er et godt spørgsmål

Altså priserne på det der GeForce 4 ti 4400 er omkring 2050-2699.- Hvad har du planer om det skal primært bruges til...???
Der er jo egentlig et utroligt hurtigt kort... så hvorfor vente??
Når den nye teknologi kommer på gaden skal der nok komme pris nedsætninger på disse GeForce 4 kort...

Venlig hilsen
Caine

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 09-09-02 17:20

NV30 vil klart være det beste kort når det kommer, men så går der x mdr. og
så kommer Ati med endnu et nyt...

Hvad er dit behov?

JP

"Surf" <Surf.news@kandu.dk> wrote in message
news:RM3f9.63184$ww6.4542796@news010.worldonline.dk...
> lige nu vil jeg købe et G-Force 4 ti 4400 men har hørt om ATIs nyeste
> kort som koste meget mere men har også hørt at NV30 skulle komme på et
> tidspunkt
>
> så skal jeg punge ud med den store pengepung eller skal jeg vente til
> NV30 kommer eller skal jeg bare købe den jeg vil ha f.eks G-Force 4 ti
> 4400
>
> ja hvad mener i
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : Surf

Dato : 09-09-02 19:25

bruge det mest til spil

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 09-09-02 19:26

Hej Surf!

Priser og kort ændrer sig hele tiden!

Gør dig først klart:
Har du p.t. nogle problemer med dine programmer - spil m.v.?
Har du problemer med hastighed og synes du dine progtrammer hakker eller kører langsomt?

Hvis du kan svare ja til disse 2 spørgsmål, er det OK at overveje skift til et andet grafikkort; men gør dig lige klart om du har CPU-kraft nok, og at det ikke er den og bundkort der først skal udskiftet.

Jeg skiftede mit Asus GTX 2 Pro 64 MB skærmkort ud med et ATI 8500 LE 128 MB og har en PIII-1000 mhz, jeg fik mærkbar bedre ydelse i alle grafik krævende programmer. Næste gang vil jeg kigge på CPU og bundkort.

Hvis du vil opnå den bedste pris / ydelse, så vent nogle måneder til efter det pågældende kort / andet har været på markedet.

Mvh
Bjarne H

Kommentar
Fra : Surf

Dato : 09-09-02 19:33

ja den hakket lidt i nogen af de nyeste som jeg har købt og i en anden kan jeg ikke slå den fulde grafik optioen til det er derfor jeg vil ha et nu

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 09-09-02 19:48

Hej igen Surf!

Afhængig af din pengepung, så kan man jo vente lidt endnu og så købe det nyeste og dyreste.

Men eftersom du har et aktuelt problem nu, ville jeg købe det du har haft bestemt dig for, du kan jo så igen senere skifte til et hurtigere og bedre, hvis behovet skulle opstå.

Jeg mener, at du bliver godt kørende i et stykke tid med G-Force 4 ti 4400, kiggede selv på dp G-force 4-serien; men valgte ATI, da jeg tidlige har haft ATI og havde et krav og bedre billede til TV, og da ATI samtidig var mere ens 1000 kr. billigere valgte jeg ATI.

Jeg mener man skal opgradere, når man har et behov, så er det bare ærgeligt / godt, at der hele tiden kommer nye og bedre kort, der bevirker, at øvrige falder i pris. kunsten er at have behovet lige på rette tidspunkt, jeg kunne eks.v. have sparet ca. 500 kr. på mit ATI kort; men så havde jeg jo heller ikke haft glæde af det i de måneder, som jeg havde det før det faldt i pris.

Håber, det kan hjælpe dig med at tage en beslutning!

Mvh
Bjarne H

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 09-09-02 18:39

> lige nu vil jeg købe et G-Force 4 ti 4400 men har hørt om ATIs nyeste
> kort som koste meget mere men har også hørt at NV30 skulle komme på et
> tidspunkt
>
> så skal jeg punge ud med den store pengepung eller skal jeg vente til
> NV30 kommer eller skal jeg bare købe den jeg vil ha f.eks G-Force 4 ti
> 4400
>
> ja hvad mener i

Det hurtigste er ATIs 9700 Pro til ca. DKK 4000

Jeg ville nok købe et Ti4200 til ca. DKK 1500 og beholde det indtil der var
behov for mere. Spild af penge at købe state of the art for at kunne spille
spil der ikke findes endnu. Når fx Doom 3 kommer, vil Ti4600 etc. ikke være
meget værd.

Kommentar
Fra : Dr_Dydendak

Dato : 10-09-02 15:44

Man kan jo blive ved med at vente. Der vil hele tiden komme noget nyt som er bedre.
Man skal kigge på hvor meget man har råd til, køb og vær tilfreds.
Dydendak

Kommentar
Fra : gunthel

Dato : 15-09-02 03:15

Køb ATI's nyeste kort. Det skulle være på gaden når du læser dette.
Kortet koster ca. 4000kr. men så et det også dobbelt så hurtigt som
nVidia's Geforce TI4600 ;=)
mvh. RBG

Annuller spørgsmålet
Fra : Surf

Dato : 04-11-06 08:50

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål