/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
PC til musikanlæg
Fra : classic26
Vist : 549 gange
100 point
Dato : 16-03-05 08:16

Hej
Har sat bærbar PC til musikanlægget i stuen i AUX. Synes ikke lydniveauet er så højt som når jeg spiller alm. CD. Hvad skyldes det?. Kan det ændres?
En ven siger at man skal passe på når man sætter PC'eren til anlægget, da en af delene let kan stå af. Er det rigtigt, og i givet fald hvad er det man skal være opmærksom på?

Tak for hjælpen
steen

Accepteret svar
Fra : viskinge

Modtaget 110 point
Dato : 16-03-05 08:47

Der skal ikke være problemer med at tilslutte en bærbar til dit anlæg. Der kan ikke ske noget som helst afbrændning af noget af udstyret. Hvis din udgang fra den bærbare ikke er tilstrækkeligt høj, så gå ind i din audio-mixer i windows, og prøv at skrue lidt op på de forskellige "knapper".
Udgangen fra din bærbare skal sagtens kunne udstyre en AUX på dit anlæg. Impedansen er nok ikke helt korrekt, men dette er af mindre betydning, medmindre du er "kræsen" med hensyn til lyden. Hvis du er det, ville du nok ikke bruge en bærbar som signalkilde.

MVH

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 16-03-05 08:49

Man kan ikke brænde noget af. Ofte når jeg slukker mit anlæg (koplet til pc) så slukker pcèn, men det skyltes kun en svag spænding der går tilbage.

Tjek din lydindstillinger, der skal jo både være skruet op på

1) afspilleren
2) Pc`erens lyd styring
3) Dit musikanlæg

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 16-03-05 09:27

Det kommer også an på hvor du får signalet fra er det line out eller en hørertelefonudgang eller er det digitalt signal out ??

Kommentar
Fra : classic26

Dato : 16-03-05 09:37

Til Sunowich
Det er høretelefonudgang, er der andre muligheder?
mvh steeb

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 16-03-05 11:29

Det er hørertelefon udgangen, du skal bruge.

MVH

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 16-03-05 14:13

Det kommer jo an på om du har andre udgange men hvis der feks. er digital output er det selvfølgelig det bedste men ellers er høretelefonudgangen ok
Mvh Sune

Godkendelse af svar
Fra : classic26

Dato : 17-03-05 08:43

Tak for svaret viskinge, og tak for de andre besvarelser