/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
vil ikke starte
Fra : Aprilla_Crew
Vist : 323 gange
40 point
Dato : 15-03-05 22:55

Kender mig nok palle.

Jeg har renset alt og sat det på med nyt stempel og cylinder. Med lidt problemer fik jeg den i tomgang men den var meget høj og baghjulet kørte rundt. jeg stillede på tomgangen og prøvede igen men jeg kan ikke få den igang.

Jeg er ved at blive tosset over at jeg ikke kan få den igang

Hilsen Toke

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 50 point
Dato : 15-03-05 23:40

Ja, hvis den har været igang, så skal den også kunne igen.
Det er nok kun en vej, og det er at gå systematisk frem.
Er der gnist.
Er tændrør/cylinder våd eller tør (Lugter af benzin)
Tør, så giv den et par fingerbøl benzin ind i karburator, eller direkte ned i tændrørshullet.
Våd, så luk for benzinen, og med bundgas og ingen tændrør i, kickstart 20 gange, så den er godt udluftet, og så prøv igen uden at åbne for benzinen, derefter åbnes.
1.Tomgangen stilles medens den går, først på den store fingerskrue (Ind=stærkere Ud=langsommere)
2.Når den så går rimelig, stilles den lille tomgangsskrue så den går så hurtigt som muligt
Og så igen 1 og 2
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : Aprilla_Crew

Dato : 19-03-05 15:04

Spørgsmålet er ikke færdigt endnu. jeg har bare kommet til at opratte to ens spørgsmål