/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Hvad er IRPSTACK ?????????????????????
Fra : fedtmule64
Vist : 427 gange
200 point
Dato : 09-09-02 17:17

Hej er der en der kan svare fyldenstgørende på hvad IRPSTACK bruges til i WIN NT 4.0
Jeg ved at det har noget at gøre med den resource man bruger på en server og hvis den er for lav får man ikke adgang til resourcen.
Jeg ved at den ligger som en nøgle i REG. og at den har med LanServermaneger at gøre.
Men i detaljer hvad gør den og hvad gør den godt for.
Og hvorfor er den stillet for lavt ved installationen af Server WIN NT 4.0
PS. ja det er stavet rigtigt det har ikke noget at gøre med IP stacken
Vh.
Fedtmule

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 10-09-02 00:47
Kommentar
Fra : fedtmule64

Dato : 10-09-02 10:01

Desværre kan ikke bruges Catbody, dette er om kode ikke REG.

Accepteret svar
Fra : strarup

Modtaget 200 point
Dato : 10-09-02 14:18

Hej Fedtmule,

IRP står for I/O Request Packet, (hvor I/O står for Input/Output)... og umiddelbart kender jeg det kun i forbindelse med hardware (eller software der relatere til hardware)... bl.a. da jeg arbejde på et USB projekt... men hver gang du bl.a. læser en fil fra enten CD-rom/Harddisk eller diskette bliver der sendt en IRP, det meste aktivitet omkring IRP forgår i Kernel-mode...

men... tja... der foregår mere eller mindre IRP-aktivitet hele tiden... f.eks. bare ved at du taster på tastaturet... når du installere hardware m.m. åbner et program der har brug for hardware resourcer m.m. der er mange ting der i det hele taget relatere til IRP-stakken og som har brug for denne...

du ka' som sagt bare ta' et kig på det link Catbody har sendt... det er bare et lille bitte udpluk... og omhandler hvordan man f.eks. ka' få fat i hardware enhedens konfigurations information vha. IRQL som står for Interrupt request level... det ka' som sagt godt være det er kode, men det er noget af det kode der gør det muligt for os at bruge vores computer...

IRP-stakken er den mekanisme i styresystemet der bl.a. håndtere disse IRP-pakker...

lige i hvilken forbindelse IRP-stacken ska' associeres med Lan-manageren... er jeg lidt i tvivl om... men det ku' f.eks. være mht. til netværkskort osv. eller i forbindelse med SNMP (Simple Network Management Protocol)...

men ellers har du evt. lidt mere oplysninger omkring det... f.eks. hvordan ser hele strengen ud i Reg mht. IRPstack...

er det er noget i denne stil... -->
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\LanManServer\Parameters]
"IRPstackSize"=dword:0000000c
dette er IBM's antivirus fix for et problem mht. en 'IrpStackSize too small' fejl i WinNT

lige hva' baggrunden er for denne, er jeg ikke så sikker på, på nuværende tidspunkt... men som sagt IRPstakken involvere rigtig mange ting, både hardware og software... for det meste software der har brug for hardware resourcer, eller ska' ha' info omkring hardware osv...

håber ikke det er for rodet...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 12-09-02 14:28

Hej Fedtmule,

hvordan går det med det?

og har du lidt yderligere oplysninger omkring det... det vil gøre det noget lettere at finde ud af hva' problemet evt. ka' være... idet det er et ret stort og bredt emne...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : fedtmule64

Dato : 12-09-02 17:48

Hej Strarup
Jeg vil godt acceptere dit svar.
Hele humlen er følgende:
Jeg installerer én server, den går det fint med.
Jeg fortsætter, jeg installerer tre mere, men disse kan ikke få fat på hinandens eller deres egne recourser.( de er alle i samme domain)
Og når jeg forsøger at mappe mig til en servers egen recourser, skriver den i event loggen IRPSTACK is to small increase it.
Venligst og tak
Fedtmule / Jørn

Kommentar
Fra : fedtmule64

Dato : 12-09-02 17:49

Men har du mere info så kom bare med det

Godkendelse af svar
Fra : fedtmule64

Dato : 12-09-02 17:50

Tak for svaret strarup.