/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Hjemmelavet flash bouncer til digital ka~
Fra : villum53
Vist : 889 gange
50 point
Dato : 15-03-05 17:41

Er der nogen, der kan sige god for denne Storm P. opfindelse?

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=48515&item=3879056213&rd=1

Kommentar
Fra : olefahnoe

Dato : 15-03-05 22:36

det er altid en god ide at bounce den indbyggede flash

prøv dig frem hvis du selv vil lave en

jeg sætter altid tape "englehud" over flashen på de kamera jeg køber

det hjælper lidt

Kommentar
Fra : Jengen

Dato : 15-03-05 23:16

Jeg har tidligere brugt et stykke glossy fotopapir stikkende op fra over flashens bagside. Lader så flashen vinkle opad alt efter forholdene - giver en god bouncing-effekt men ikke så god som min nyindkøbte bouncer til Canon 420ex fra www.cav.dk. Pris 235 ex. moms - dyrt for et stykke plastic - men godt

Kommentar
Fra : Jengen

Dato : 15-03-05 23:17

Undskyld - var ikke helt opmærksom. Bemærkede ikke i mit hastværk, at det var til den indbyggede flash. Beklager ulejligheden

Accepteret svar
Fra : patrol2

Modtaget 50 point
Dato : 16-03-05 22:25

Hej hvorfor bruge penge på det ,tag en tom champo plastflaske .De der nærmest mælkehvide .
Klip et stykke ud af flasken + et lille stykke mere, hvor du kan montere et lille stykke velkroluk, monter det sådan at det sidder hen foran flaschen .Du kan nu nemt bruge det efter behov.De dyreste bouncher du kan købe, er lavet i samme materiale. Husk flaschens rækkevide bliver gevaldigt kortere.
MVH patrol2

Godkendelse af svar
Fra : villum53

Dato : 17-03-05 08:15

Tak for svaret patrol2.

Kommentar
Fra : Cartman

Dato : 31-03-05 10:56

Hej. Blot et tip. På http://www.speedgraphic.co.uk/html/prodframe.html kan du købe den originale omnibounche til 16 pund. Normalprisen her i dk er ca. 250 kr. De har også en Supak 353 til en god pris. (Er anbefalet tul Panasonic FZ 20)
Cartman