/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Fulgte der Works med til min pc?
Fra : JacobS.
Vist : 546 gange
10 point
Dato : 15-03-05 15:45

Hej

Når jeg går ind under stifinder er der en mappe som hedder Works. Vil det sige at der ligger Works på min pc. det er ikke nogle filer man kan åbne som ligger i mappen.

Jeg har xp Home

Kommentar
Fra : Backtee

Dato : 15-03-05 15:47

Om det følger med eller ej ved du vel bedst selv?

Det er ofte at det er installeret på maskinen, og hvis du har købt en udstillingsmodel kan det være forretningen har "nulstillet" maskinen og slettet installationen, men så skulle den under alle omstændigheder lægges med maskinen på cd.

MEN det er langt fra sikkert det medfølger

Kommentar
Fra : JacobS.

Dato : 15-03-05 15:50

jeg ved ikke om det fulgte med. Hvor skulle jeg vide det fra? Det er ikke en udstillings model.

Det er en acer 2001 travelmate.

Xp fulgte med

Kommentar
Fra : Backtee

Dato : 15-03-05 15:55

Tjah, der hvor du købte maskinen stod der sikkert et prisskilt eller noget andet med maskinens specifikationer, og der ville givetvis også være skrevet hvilke programmer og andre der fulgte med.

Og et eller andet sted må man da formode at du ved hvad du har købt

Kommentar
Fra : JacobS.

Dato : 15-03-05 16:01

jeg købte den over nettet. Og der stod hvad der var med. og works stod der ikke. men hvordan kan det så være at der ligger en mappe med works?

Accepteret svar
Fra : cdripper

Modtaget 20 point
Dato : 15-03-05 16:04

du kan da prøve at søge på works på PC'en, og se hvad den finder

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 15-03-05 16:06

JacobS den eneste der kan se det er dig. Jeg kan sige, "nej det har du ikke" og en anden kan komme og sige "ja det har du" men i virkeligheden er det kun dig der kan se det !!

Du kan finde ud af det ved at gøre følgende "højreklik på start" vælg "søg" i søgefeldtet til venstre skriver du works.exe og i "Søg i" vælger du C:
Hvis søgningen ikke giver resultat har du ikke works - så har du nogle CD'er der fulgte med, kig dem igennem for at se om works skulle være der.

//bentjuul

Kommentar
Fra : Backtee

Dato : 15-03-05 16:09

Du siger der ligger en mappe med Works, men i starten skrev du, at der ikke var filer i mappen, så hvad ligger der rent faktisk i den mappe?

Hvis Works ligger der, så fulgte det med maskinen, og hvis det ikke ligger der, så fulgte det ikke med

Kommentar
Fra : JacobS.

Dato : 15-03-05 16:38

der er filer i mappen. og hvis du havde læst mit spørgsmål ordenligt ville du også finde ud af det!

Når jeg makere en af de filer som ligger i mappen Microsoft works, så skriver den at det er en LEADTOOLS.

Men hvad betyder det???

Kommentar
Fra : JacobS.

Dato : 15-03-05 16:39

ps. Microsoft works mappen ligger i stifinder under: Programmer

Kommentar
Fra : Backtee

Dato : 15-03-05 16:44

JacobS.

Du må MEGET undskylde at je gikke læser dit spørgsmål ordentligt, men når du skriver:

det er ikke nogle filer man kan åbne som ligger i mappen.

Så regner je gmed at der ikke ligger eksekverbare filer i mappen, og når der ikke gør det, så ligger der jo næppe installationsfiler eller andet.

Leadtools er såvidt jeg ved noget billedefremviser eller lignende, me njeg skal nok lade være med at hjælpe mere, jeg kan jo ikke læse dine sopørgsmål ordentligt

Kommentar
Fra : JacobS.

Dato : 15-03-05 16:53

lyder dejligt!!!!!!!

Kommentar
Fra : JanusN

Dato : 15-03-05 16:57

Får du muligheden for at vælge Works hvis du klikker på "Start" > "Alle programmer"?
Hvis Ja, så er Works installeret!

Kommentar
Fra : JacobS.

Dato : 15-03-05 17:02

det gør jeg ikke. Jeg har ikke works. men tak for hjælpen alle sammen.... Jeg vælger den som kom først med det rigtige svar.

Godkendelse af svar
Fra : JacobS.

Dato : 15-03-05 17:04

Tak for svaret cdripper.

Benthjul- Du kom 2 sekunder for sent! hehe

Kommentar
Fra : cdripper

Dato : 15-03-05 17:08

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 15-03-05 17:16

Jeg er ligeglad med point da de ikke kan bruges til noget, men jeg er lidt forundret over, at du som skriver så mange tips om Microsoft og deres produkter, ja om computere i det hele taget, ikke selv kunne løse et så simpelt spørgsmål.

//bentjuul

Kommentar
Fra : Jorgen_ros

Dato : 15-03-05 17:20

Halo Jacob
Inden du kommer med bemærkninger om folks læseevne, burde du måske tage et retskrivningskursus selv.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-03-05 17:20

Når du har slettet din ubrugelige Worksmappe ville jeg, hvis jeg var dig , lige køre en tur med : http://tucows.tdconline.dk/preview/355220.html

..noget kunne tyde på, du har 'knækkede' reg.key's i din registreringsdatabase

VIGTIGT :

Læs først : http://www.wintip.dk/xp/guides/recover/rstrui.htm

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : JacobS.

Dato : 15-03-05 17:40

tak!

Hvad har jeg stavet forkert??

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-03-05 17:47

Citat
..det er ikke nogle filer...

Dårlig Dansk. Det hedder retteligt :

..der er ikke nogen filer...

..og desuden; 'der' og ikke 'som'

..men det er flueknepperi

</MOLOKYLE>