/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Plæneklipper - knækket snor
Fra : jko
Vist : 15003 gange
60 point
Dato : 09-09-02 13:19

Hej
Jeg har en Partner plæneklipper hvor "snoren" er knækket !
Kan man selv skifte denne og hvordan ???

Mvh.
jko

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 09-09-02 12:29

On Mon, 09 Sep 2002 11:19:09 GMT, "jko" <jko.news@kandu.dk> wrote:

>Hej
>Jeg har en Partner plæneklipper hvor "snoren" er knækket !
>Kan man selv skifte denne og hvordan ???
>
Det kan sikkert godt lade sig gøre hvis man har tjek på
den slags.
Jeg valgte nu den nemme løsning og afmonterede toppen
af plæneklipperen, altså huset som rummer snoretrækket.
Det tog jeg så med til den lokale Almas hvor de satte en
ny snor på mens jeg ventede. Det tog 10 minutter og kostede
ca 100 kr inkl snoren

mvh Mogens

Kommentar
Fra : tekno

Dato : 09-09-02 21:15

Nå! men der ernu mere sport i at prøve selv. Det kan sagtens drille men det er en god fornemmelsen at overvinde
en løbsk fjedre.
VH. Tekno

Kommentar
Fra : tekno

Dato : 09-09-02 21:16

Nå! men der ernu mere sport i at prøve selv. Det kan sagtens drille men det er en god fornemmelsen at overvinde
en løbsk fjedre.
VH. Tekno

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 09-09-02 21:19

Mogens <moveng@portalen.no> skrev i en
news:ua1pnu0l43hgvsnmonkbe8ra5g8hhjbu1l@4ax.com...
> On Mon, 09 Sep 2002 11:19:09 GMT, "jko" <jko.news@kandu.dk> wrote:
>
> >Hej
> >Jeg har en Partner plæneklipper hvor "snoren" er knækket !
> >Kan man selv skifte denne og hvordan ???
> >
> Det kan sikkert godt lade sig gøre hvis man har tjek på
> den slags.
> Jeg valgte nu den nemme løsning og afmonterede toppen
> af plæneklipperen, altså huset som rummer snoretrækket.
> Det tog jeg så med til den lokale Almas hvor de satte en
> ny snor på mens jeg ventede. Det tog 10 minutter og kostede
> ca 100 kr inkl snoren
>
> mvh Mogens

Jeg tror nok jeg ville give mig selv lidt gratis horisontudvidende
undervisning og skille den stille og roligt ad, og filosofere lidt over
hvordan det er lavet og hvordan jeg får det til at blive lige så godt igen,
helst bedre.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen
preben@esenet.dk

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 09-09-02 21:41

Det er såmænd en smal sag. Skil toppen ad. pas på fjederen. (Vækkeurseffekt)
fjern den gamle snor. Gå over til naboen og snup 1½ meter af hans flagline.
rul den på spolen og saml skidtet. Det tager ca 1 time første gang. 3 - 4
gang ca et kvarter.

--
Venligst

Lars Clement
clement@post9.tele.dk

Kommentar
Fra : jko

Dato : 10-09-02 08:15

Jeg HAR forsøgt at skille toppen ad, men der sidder 4 umbraco-skruer der bare drejer med rundt uden at
toppen løsnes !
Nogen gode råd ønskes !

Mvh.
jko

Kommentar
Fra : summer

Dato : 10-09-02 08:57

Har du noget af det såkaldte rustløsner på spraydåse eller alm.olie, så giv skruerne lidt af det. Har du ikke nogen muligheder for at komme til at lave "modhold" når du forsøger at løsne skruerne. Prøv at spænde lidt og så løsne.
summer

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 10-09-02 21:35

Lars Clement <clement@post9.tele.dk> skrev i en
news:3d7d083c$0$27645$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Det er såmænd en smal sag. Skil toppen ad. pas på fjederen.
(Vækkeurseffekt)
> fjern den gamle snor. Gå over til naboen og snup 1½ meter af hans
flagline.
> rul den på spolen og saml skidtet. Det tager ca 1 time første gang. 3 - 4
> gang ca et kvarter.
>
> --
> Venligst
>
> Lars Clement
> clement@post9.tele.dk
>

Så er han ved at være nede på halv stang, hvad?

--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen
preben@esenet.dk

Kommentar
Fra : jko

Dato : 11-09-02 12:34

Gid det var så vel - jeg kan stadig ikke engang få toppen af !
Jeg har forsøgt mig med rustløsener men de 4 umbracoskruer drejer bare rundt - lige meget hvilken vej jeg drejer dem !!!!
Gode råd er velkomne !!!
Mvh
jko

Kommentar
Fra : summer

Dato : 11-09-02 13:54

Nu er det en ny Ginge jeg har, og her er det almindelige bolte der holder toppen fast, men stadig væk en Briggs & Straton motor.
Der MÅ jo være en mulighed for at få din top af. Håber der er en Partner bruger der melder sig.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 11-09-02 15:20

"Preben Riis Sørensen" <preben@esenet.dk> skrev i en meddelelse
news:3d7e5a6e$0$137$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> Lars Clement <clement@post9.tele.dk> skrev i en
> news:3d7d083c$0$27645$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > Det er såmænd en smal sag. Skil toppen ad. pas på fjederen.
> (Vækkeurseffekt)
> > fjern den gamle snor. Gå over til naboen og snup 1½ meter af hans
> flagline.
> > rul den på spolen og saml skidtet. Det tager ca 1 time første gang. 3 -
> > gang ca et kvarter.
> >
> > --
> > Venligst
> >
> > Lars Clement
> > clement@post9.tele.dk
> >
>
> Så er han ved at være nede på halv stang, hvad?
>
> --
> M.V.H.
> Preben Riis Sørensen
> preben@esenet.dk
>
-Ka' du ikke bede naboen om at købe en mere solid start- øh.. flagline?
Ren

Kommentar
Fra : summer

Dato : 11-09-02 17:19

Jeg tror faktisk ikke jko synes vandede bemærkninger er særlig brugbare. Han er sikkert ude efter et kvalificeret råd for at spare penge.
summer

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 02-10-02 15:22

hmm, sidder der ikke 4 bolte nedenunder, hvor umbraco skruerne sidder, dem skal du så holde også, ellers drejer det hele bare rundt, eller kan det være endeløse skruer, forstået de skal trykkes hård ned for at de tager fat.

Kommentar
Fra : summer

Dato : 02-10-02 15:27

Melander lidt af det samme 10-09-02 08:57

Kommentar
Fra : Jagd

Dato : 14-12-02 12:41

Nu må der gerne uddeles point, så emnet forsvinder.

Kommentar
Fra : summer

Dato : 14-12-02 13:36

jko har du fået et brugbart svar?
Kandu lovede, at her i efteråret ville det blive lavet så man kunne tage sin point tilbage igen, hvis man ikke fik et brugbart svar. Jeg har f.eks to meget gamle spm. åbne, hvor der absolut ingen hjælp var at hente.
mvh
summer

Accepteret svar
Fra : unlucky

Modtaget 60 point
Dato : 28-12-02 21:00

Hej jko
Jeg ved ikke om det er for sent, men her er et "fif"

Du skal skrue hele skjoldet af med top og det hele, du må for guds skyld IKKE skrue toppen af så du får snorhjulet fri, så har du først et problem.
Når du har taget hele skjoldet af er det nemmere at komme til, du trækker snoren helt ud (eller resten af den), så fjederen er helt stram, så "låser" du snorhjulet med en skruetrækker eller lignende så fjederen ikke løber tilbage, snoren er stukket igennem et hul inde på midten med en knude på bagsiden, klip denne knude af med en skævbider eller lign. og stik den nye snor igennem hullet og slå en knude.

Hold igen på snoren og træk skruetrækkeren ud -
så trækkes snoren på plads nøjagtigt som den sad før.
Klip snoren af i den rette længde, monter trækhåndtaget og skjoldet igen
og du er klar til forårets fremspiring.

P.S. 1 m. snor kan købes hos alle byggemarkeder for ca. en 10'er så bliver du ikke uvenner med din nabo.

God fornøjelse
Hilsen Unlucky

Godkendelse af svar
Fra : jko

Dato : 02-01-03 09:17

Tak for svaret unlucky.