/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / PaintShopPro / Spørgsmål
10  Better_Pe.. 210
Mit Paint program er væk
Fra : claraogsigne
Vist : 839 gange
200 point
Dato : 14-03-05 23:47

er der nogle der kan hjælpe mig.

Skulle lige formatere et billede med Paint også er programmet væk, hvor er det henne og hvor kan jeg finde eller downloade det igen.
Jeg har windows XP pro

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 15-03-05 00:01

paint er en del af windows - så helt væk er det nok ikke.

Prøv at genstarte din pc først og se om det dukker op - gør det ikke så søg efter det i funktionen søg: mspaint.exe

den ligger normalt i %SystemRoot%\System32\mspaint.exe

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 15-03-05 00:02

ps... ligger det mon ikke bare under tilbehør og du har brugt en genvej - måske ??

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 15-03-05 00:08

gå i start - kør - skriv: %SystemRoot%\System32\mspaint.exe
så dukker det op

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 15-03-05 00:18

Bare prøv at skrive mspaint i Kør. Kommer den skal du bar ehave genvejen på plads.

Kommentar
Fra : claraogsigne

Dato : 15-03-05 00:28

at genstarte hjælper intet.
Men går jeg i kør finder den det godt nok.

Problemet er at jeg vil indsætte et billede i et forum, som jeg ikke plejer at have problemer med.
Jeg højreklikker på billedet, klikker på åbn med og der plejer paint at være, men det er det ikke.

Jeg plejer at gå i billeder og i stræk og vri, for at gøre billedet mindre

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 15-03-05 00:34

Du kan nok finde den i gennemse under Åbn med, men du kan jo associere filtyperne ved at vælge Egenskaber for din billedfil, Åbnes med - Skift og så finde mspaint i Windows

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 15-03-05 00:35

Jeg vil da forresten anbefale dig at bruge IrfanView til den slags små opgaver: http://www.irfanview.com

Kommentar
Fra : claraogsigne

Dato : 15-03-05 00:55

den er væk når jeg er inde i det tekniske, hvad ligger den under.

Nu har jeg paint shop pro 6, der på, men det er i engelsk udgave, og der forstår jeg ikke at lave billedet mindre i nu

Kommentar
Fra : claraogsigne

Dato : 15-03-05 00:56

irfranview, får jeg ikke lov til at hente . Får kun spywaredoktoren og ham er jeg ikke interesseret i

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 15-03-05 01:00

Prøv dette:
Kontrolpanel - Tilføj eller fjern origrammer - Tilføj/fjern windows komponenter - Marjer Tilbehør og funktioner - vælg detaljer - Marker Tilbehør - Vælg detaljer - Marker Paint

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 15-03-05 01:01

Humer du kan oversætte mine tastefejl
Jeg forstår ikke dit problem med IrfanView

Kommentar
Fra : cdripper

Dato : 15-03-05 08:38

Du skal bare sette XP CD'en i og tage den menu der hedder "install optional Windows componets" (på engelsk)
Marker alle dem du skal bruge for ellers fjerner den dem.

Kommentar
Fra : akle

Dato : 15-03-05 19:32

Du kan sagtens lave billeder mindre i PaintShopPro 6. Klik på File (øverst til venstre) og vælg Open, hvor du finder din mappe og dét billede du vil arbejde med. (Eller du kan også vælge Browser under File, så får du alle dine billeder frem og kan se dem i de respektive mapper alt efter hvilken mappe du klikker på. Når du så dobbeltklikker på dit billede, så bliver det "lagt ind" i PSP´s arbejdsvindue). Her efter vælger du Image og trykker på Resize. Nu popper et vindue på, hvor du skal vælge størrelse med (Pixel Size) Width (bredde) og Height (højde) sidstnævnte indstilles automatisk, og klik OK. Prøv dig frem mht. hvor meget du vil gøre billedet mindre, alt efter hvad du skal bruge det til, da det går ud over kvaliteten, jo mindre billedet bliver. Normalt bruger jeg selv 4-600 Width hvis billeder skal sendes pr. e-mail. Kontrollér billedet med Forstørrelsesglasset, og brug event. Fortrydknappen (den med buet pil t.v.), for at gøre et nyt forsøg.
God arbejdslyst!
Mvh Akle

Kommentar
Fra : akle

Dato : 15-03-05 19:44

Hvis du skal lægge dine billeder ud på nettet, kan du under File vælge Export og JPEG File. Her kan du arbejde med at gøre billederne klar til nettet, samtidigt med du ser originalbilledet sammenlignet med det komprimerede, dvs. du kan kontrollerer kvaliteten. Valget er her, om du vil gøre det selv, eller bruger Use Wizard (hjælp).

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 16-03-05 01:27

hvis du vil lave billedet mindre i paintshop - så gå ind under image - resize - kig lige på størrelsen i linien helt nede til højre så får du en fornemmelse af hvor meget mindre det skal være.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-03-05 21:28

har du fundet ud af det eller hvad ????????????

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 18-03-05 21:31

..og ved hvis hjælp for jeg blev da koblet lidt af i det PSP kursus

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-03-05 21:37

pointjæger BjarneD ??

øhh troede du faktisk selv brugte det udfra jeg har set dig omtale det andre steder

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 18-03-05 21:48

Det er du selv, for det jeg efterlyser er en tilbagemelding om hvilken form for hjælp der bruges. Personligt ville jeg selv bruge PSP, hvis jeg ikke lige havde PhotoShop, mens Mirit kalder på lukninger.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 19-03-05 09:16

BjarneD - nope gjorde jeg ikke lige her - det er bare din konklusion - ville også bare vide hvordan problemet blev løst, hvis det da blev det

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 19-03-05 12:43

Hvad f..... kalder du dette, Mirit: 18-03-05 21:37

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 20-03-05 11:44

ser ud til at du er meget syg stakkels Bjarne - håber du kommer over det !