/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Depositum stiger
Fra : felix30
Vist : 1368 gange
100 point
Dato : 14-03-05 23:30

Er der nogen der ved om det er lovligt eller ej, at udlejer hvert år regulerer depositummet i henhold til huslejestigningen? Altså fordi huslejen i år stiger 100 kr. pr måned skal man lige efterbetale 300 i ekstra depositum?

Meget gerne med en lovhenvisning, eller afgørelse eller lign.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 14-03-05 23:41

Nu ved jeg ikke hvornår du har indgået lejemålet

Citat
Indgåelse af lejekontrakt:
Regulering af depositum / forudbetalt leje

--------------------------------------------------------------------------------
Regulering af depositum og forudbetalt husleje kan ske for lejemål indgået efter 1. juli 1994, således at depositum og forudbetalt leje altid svarer til 6 måneders leje.
For lejemål indgået før 1. juli 1994 kan depositum ikke reguleres.

Måske er det for dit vedkommende rigtigt.

Hilsen ans

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 110 point
Dato : 14-03-05 23:42
Godkendelse af svar
Fra : felix30

Dato : 14-03-05 23:47

Tak for svaret ans.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 14-03-05 23:53

Selv tak, men det var jo ikke en trøst.

Hilsen ans

Kommentar
Fra : felix30

Dato : 14-03-05 23:57

næ, men sådan er det jo nu en gang.

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 15-03-05 00:06

Felix30 du kan også prøve at søge lidt på denne side: http://familieadvokaten.dk/
der står en del om lovgivningen vedr. husleje og depositium og måske du også kan få noget ud af alle de spørgsmål der er omkring husleje. Søg på "depositum stigning"

// Toupie