/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Inst. af Windows
Fra : marcussen1
Vist : 247 gange
100 point
Dato : 14-03-05 22:51

Mit problem er sådanset min datters. Hun har formateret sin HDD, der var inst. med WIN 98 SE, fordi der var meget rod på den. Så ville hun gernehave den inst. med enten XP eller 2000 pro, dem har jeg. Men jeg kan ikke få dem lagt ind. Midt under inst. stopper det hele. De 2 inst CD'er er mine og har ikke været inst. på hendes PC før. Win 98, der også er min, kan inst. uden besvær. På bundkortet står AK 75 REV A1, andet kan jeg ikke få øje på. Evt svar (hjælp) haster ikke, da jeg først kommer tilbage imorgen.
Mvh
Niels

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 14-03-05 22:53

Det er nok fordi der ikke er plads nok
Mvh Sune

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 14-03-05 22:59

Du kan jo åbne BIOS setup (Del under opstart) og se hvor stor harddisken er og der kan du også se hvor meget RAM der er installeret.
Er det dette motherboard? http://global.aopen.com.tw/Products/mb/ak75.htm

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 14-03-05 23:06

Jeg kan ikke åbne BIOS, der skal indtastes adgangskode, og den kender hun ikke. HDD er på 20 GB og der 258 RAM. Motherkortet ligner ikke det på billedet, men som sagt står der AK 75 REV A 1 inde på midten af kortet.
Niels

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 14-03-05 23:09

Ja så kan den jo nok ikke køre xp har selv samme problem med en ældre maskine
MVh Sune

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 14-03-05 23:12

Stopper den så bare med en sort skærm ??

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 110 point
Dato : 14-03-05 23:24

Tag batteriet ud af bundkortet i nogle minutter så kan du sikkert åbne BIOS.
Der skulle være nok til Win 2000 pro, men måske installerer du ikke på en helt ren HD

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 15-03-05 21:06

BjarneD...
Jeg tog batteriet ud i 5 - 10 min. som du foreslog og kunne så komme ind i bios uden adgangskode. Jeg ændrede l. - 2. og 3. device og kunne nu inst. WIN 2000 men ikke XP. Det gør heller ikke noget, WIN 2000 er helt OK. Jeg har en ram-blok på 128 af samme type som der sidder i iforvejen, skal jeg sætte den i, og hvad betyder det?
Niels

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 15-03-05 21:22

Prøv, at sætte den i og se om den kører godt eller overhovedet kan køre med den. Du kan bare tage den ud igen hvis den driller, MEN VÆR NÆNSOM.

Godkendelse af svar
Fra : marcussen1

Dato : 15-03-05 22:30

Tak for svaret BjarneD.
Den er helt OK

Kommentar
Fra : BjarneD