/ Forside/ Interesser / Rejser / Camping / Spørgsmål
10  ans 800
Solifer 6101 IX årg 1993
Fra : bangco
Vist : 745 gange
200 point
Dato : 09-09-02 11:44

Jeg er den glade ejer denne fantastiske vogn, som stort set virker perfekt i alle henseender.
Mit problem er at der fremkommer en svag kloak lugt i vognen, som jeg har en formodning om kommer fra den frostsikrede opsamlings spildevands tank der er monteret i vognen.
Selv om spildevand tilsættes div klor og andre midler har vognen stadig denne lidt kedelige lugt, ved længere tids beboelse af vognen (1 uge min.)
forsvinder lugten dog. Er løsningen at den indbyggede opsamlings tank afmonteres og spildevand afledes direkte ?

Mvh Jørn Bangco

Kommentar
Fra : nixdorf

Dato : 09-09-02 12:21

det ville være en god ide´ at afmontere opsamlingstanken + slanger og så gøre den totalt ren
og så montere du det igen og og så skal der selvføgelig en vandlås på
og så når du ikke bruger vognen kommer du en halv litter madolie i vasken , det vil så ligge i vandlåsen det bevirker at vandet i vandlåsen ikke fordamper og giver denne ubehagelige lugt

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 09-09-02 11:38

"> Selv om spildevand tilsættes div klor og andre midler har vognen stadig
> denne lidt kedelige lugt,

Det kan også være rørene der lugter.

Gismo.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 28-10-02 19:06

"bangco" <bangco.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:RXZe9.62978$ww6.4497664@news010.worldonline.dk...
> Jeg er den glade ejer denne fantastiske vogn, som stort set virker
> perfekt i alle henseender.
> Mit problem er at der fremkommer en svag kloak lugt i vognen, som jeg
> har en formodning om kommer fra den frostsikrede opsamlings spildevands
> tank der er monteret i vognen.
> Selv om spildevand tilsættes div klor og andre midler har vognen stadig
> denne lidt kedelige lugt, ved længere tids beboelse af vognen (1 uge
> min.)
> forsvinder lugten dog. Er løsningen at den indbyggede opsamlings tank
> afmonteres og spildevand afledes direkte ?

Spildevand er spildevand, med dertil hørende gener og lugte. I Solifers
instruktionsbog står at læse, at man skal lade en klorinopløsning være i
tanken under kørslen til næste plads. På denne måde skylles rør og tank mere
intenst end hvis man blot hælder lidt klorin igennem en gang imellem.
Prøv iøvrigt at kontrollere rørenes placering, og sørg for at der ikker er
lommer som vandet bliver stående i.

Venlig hilsen Hans
www.solifer.dk
>
> Mvh Jørn Bangco
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>