/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
Flere trådløse routere på samme netværk
Fra : bne
Vist : 4323 gange
200 point
Dato : 14-03-05 20:01

Vi har et forholdsvis stort hus, og har behov for at koble 2 trådløse routere op på samme netværk - MEN l..... vil ikke virke.
I sydenden har vi ADSL-indgangen, en LinkSys router, 1 kabelforbundet og 2 trådløse pc'er - det virker OK. Men når jeg trækker et kabel op i den anden ende af huset, og sætter en NetGear WGR614GE trådløs router op, så er der INGEN liv - kablet direkte i pc'en, så er der fuld forbindelse igennem - men jeg har behov for at vi kan lave det trådløst !!
Vil en switch MELLEM ADSL-indgangen og så kabel til begge routere løse problemet ? eller hvad gør jeg ??
PS. jeg har ikke mulighed for at placere een router så den 'kan ses' overalt - det ER forsøgt...

Accepteret svar
Fra : kvolsgaard

Modtaget 210 point
Dato : 14-03-05 20:03

Du skriver at du bruger routere... er netgear routeren så sat op med en default gateway som er linksysens IP ???

Det mest normale vil være kun at bruge flere accesspoints og 1 router.

Kvolsgaard

Kommentar
Fra : bne

Dato : 14-03-05 20:23

Øhh, det har jeg ikke lige prøvet...
Jeg har ikke NetGear'en hjemme i aften, men vil prøve dit råd imorgen.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 14-03-05 21:33

1. Kan du slå routerdelen fra, og bruge NetGear som en switch?
2. Køre de begge inde for samme supmask adresse 255.255.255.0, og som kvolsgaard skriver, har de samme gatway adresse, så prøv om du kan ændre den på Netgear, fra 192.169.1.1 til 192.168.1.2 og hus at gemme indstillingen i NetGear.
3. Problemet kan opstå hvis Gatway adressen er henholdsvis 192.168.1.1 og 192.168.0.1 - så kan det være nødvendigt at ændre supmask'en i LinkSys til 255.255.0.0

Kommentar
Fra : severino

Dato : 14-03-05 21:35

RETTELSE
2. Køre de begge inde for samme supmask adresse 255.255.255.0, og som kvolsgaard skriver, har de samme gatway adresse, så prøv om du kan ændre den på Netgear, fra 192.168.1.1 til 192.168.1.2 og hus at gemme indstillingen i NetGear.

Godkendelse af svar
Fra : bne

Dato : 16-03-05 18:01

Tak for svaret kvolsgaard.
Det var da lige det der skulle til - nu har vi trådløs dækning over hele huset, og tråd dækning hvor det er nødvendigt.