/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
Højttalere?? Hmm... hvad skal jeg se eft~
Fra : punkler
Vist : 500 gange
100 point
Dato : 14-03-05 17:54

Jeg skal ud og købe mig et nyt hjemmebio Lydsystem…
Hvad betyder det når der står 4 Ohm?? – ja, jeg ved godt at Ohm er noget med modstand, men er 4 eller 8 Ohm bedst?

Fortæl lidt om hvad jeg skal kigge efter…

Jeg har set på et system fra Philips (Digitalt AV Receiver-system LX600/01)
Prisen er ca. 2500 kr.
Se nedenstående detaljer

Type: Forstærker/Radio Digital Surround
Forstærker 600W RMS Digital FM/MW radio, RDS, 40 forprogrammerede stationer
Afkoder: Ja
Afkoder MPEG, DTS, Dolby Digital, Dolby Prologic II, MPEG multicanal, Virtual Surround
CD-afspiller: Nej
DVD-afspiller: Nej
CD-R/RW-afspiller :Nej
MP3-afspiller: Nej
Fjernbetjening: Ja

Antal højttalere inkluderet
4 to-vejs satellitenheder (100W RMS/enhed)
1 to-vejs centralenhed (100W RMS)
Subwoofer: Subwoofer (100W RMS)
Effekt: Total efekt: 600W RMS
A/V Funktioner: Nej

Indgange
Analog lyd AUX/DVD
TV (Cinch)
Digital koaxial lyd
Digital optisk lyd
koaxial FM antenne og AM antenne

Udgange
Analog lyd D/G (Cinch)
Subwoofer pre-out Cinch
SDigital koaxial lyd
Stik til hovedtelefoner

Inkluderet tilbehør
Fjernbetjening, forbindelseskabler, el-tilførselskabel
Brugsanvisning
På fransk

Mål (mm)
Forstærker/Radio : 435 x 48 x 350 mm
Satellit enheder : 93 x 174 x 65 mm
Central enhed : 245 x 93 x 65 mm
Subwoofer : 156 x 350 x 350 mm
Vægt (g): 14.8kg (i pakket stand)

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 14-03-05 17:59

til 2500 er det da lige meget du får hvad du betaler for

Kommentar
Fra : punkler

Dato : 14-03-05 18:12

Nej det vil jeg ikke mene, om det så kostede 800 kr...

Kommentar
Fra : flemlone

Dato : 14-03-05 18:22

Hold da op alt det for 2500 kr, og så brugsanvisning på Fransk..............

Accepteret svar
Fra : flemlone

Modtaget 110 point
Dato : 14-03-05 18:27

Spøg til side, der så men nok også en dansk manual med, hvis det er i en dansk butik du handler.

For mig at se er det for billigt anlægget. En normal god DTS reciever koster ca. 2-3000 kr for 5 gg. 100 watt.

Og køb så et sæt 5.1 Ht sæt foreks. Jamo til ca. det samme som anlægget.

P.S. Philips er ikke specielt kendt som HiFi leverandør med særlig god lyd... Bare min mening.

Flemming

Kommentar
Fra : punkler

Dato : 14-03-05 19:37

har lige kigget lidt rundt på e-bay (tysk), her kan jeg få den for ca. 1500 med fragt ...

Kommentar
Fra : punkler

Dato : 15-03-05 18:03

Jeg fik ikke svar på hvad jeg skal se efter med hensyn til ohm., watt og frekvens?

Godkendelse af svar
Fra : punkler

Dato : 27-09-05 16:29

Tak for svaret flemlone. - det må snart være på tide at lukke tråden

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 28-09-05 17:11

det er bedst at få ugangsefekten angivet i 8ohm ( 8ohm højtaller holder længere dvs der skal bruge flere watt få at spille den op men de kommer så ikke så tidt på overarbejde