/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Hvilken størrelse ?? xx" vs. cm
Fra : invisible
Vist : 885 gange
50 point
Dato : 14-03-05 16:06

Hvis jeg har 93cm i livvide, hvilken af de nedenstående vil så være den rigtige størrelse ??

X Small 28" to 32".
Small 32" to 36".
Medium 36" to 40".
Large 40" to 44".
X Large 44" to 48".
XX Large 48" to 54".

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 14-03-05 16:12
Kommentar
Fra : invisible

Dato : 14-03-05 16:15

Jeg er ikke helt sikker på at det passer, da jeg er ved at handle i på en side fra USA. normaltvis vil jeg som i det skema du har sendt bruge large, men hvad jeg selv kan regne mig frem til er jeg en medium i USA og LARGE i DK.

Så jeg ville lige se om der er nogle som er bedre til at regne end mig, så jeg ikke får bestilt en forkert størrelse

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 14-03-05 16:20

Puuuha - det ville jeg ikke turde binde an med. Jeg har indtrykket af, at hvert land har deres egen fortolkning.

Sidst jeg købte bukser, blev jeg belært om, at 1 cm. ikke nødvendigvis er 1 cm. Hvis det er tilfældet, så er man på herrens mark.

Men held og lykke.......

Kan jo være der komme en ind, der har tjek på det, så tøv lige, indtil folk er hjemme fra arbejde.

Klumme

Kommentar
Fra : 1975

Dato : 14-03-05 16:22

En " (tomme) er lig med 3.823cm

93cm er lig 24"

Du eksistere altså ikke på listen, men mit bud ville være en x-small.

Held og lykke, hvis du er ved at købe på nettet

Kommentar
Fra : invisible

Dato : 14-03-05 16:28

De må da mene inch ???
Så 94 cm svarende til en medium ?

Kommentar
Fra : 1975

Dato : 14-03-05 16:34

Ja selvfølgelig gør de det :)

93x .3937=36

Hurra medium :)

Kommentar
Fra : 1975

Dato : 14-03-05 16:34

Ja selvfølgelig gør de det :)

93x .3937=36.6

Hurra medium :)

Kommentar
Fra : stilke

Dato : 14-03-05 16:46

min erfaring siger x large 44 to 48

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 14-03-05 16:51

Øhm....."1975" , hvornår er en tomme blevet lig 3,82 centimeter ????
Jeg har da lært, at en tomme er 25,4 millimeter = 2,54cm ...
Der er 0,393 tommer pr. centimer (1 / 2,54) !!!

Så med dine 93cm, vil det svare til 36,6 tommer, altså medium i følge amerikaner-størrelsestabellen - men det havde du så fundet ud af

Altså: Livvidde i centimeter / 2,54 = livvidde i tommer

mvh berpox

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 14-03-05 16:59

- men jeg ville være noget betænkelig alligevel - prøv at kigge på dette link:
http://www.i18nguy.com/clothing.html

En britisk og en amerikansk tomme er lige store, men det ameriaknerne kalder en 32" , kalder briterne en 34" ....

mvh berpox

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 60 point
Dato : 14-03-05 17:55

En engelsk tomme = 1 inch = 2,539996 cm
En amerikansk tomme = 1 inch = 2,540005 cm

En dansk tomme = 2,62 cm

Så du har faktisk fået svaret allerede: 93 cm = 36,6 '' = medium

mvh dova

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 14-03-05 18:38

Her kan du også finde "Dress size"

http://www.kandu.dk/dk/tip/10694

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 14-03-05 18:45

Jeg ville prøve

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 14-03-05 18:47

Der kan jo være op til 4" tommer forskel inden for det samme nr.

Kommentar
Fra : invisible

Dato : 14-03-05 22:00

Nu har jeg bestilt en medium.
Jeg forventer at modtage pakken om 4-5 dage, så skal jeg sørge for at følge spørgsmålet op og lukke.

Jeg har tit handlet på nettet uden problemer, dog aldrig tøj.

Men man kan vel ikke undre sig over at jeg skal have medium i USA og large i Danmark, de hører jo ikke til de mindste "over there"

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 14-03-05 22:07

Der kan du se invisible. Det går slet ikke, at købe kondomer på den måde

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 14-03-05 22:49

invisible....det er da soleklart - det lyder da bedre at man passer en medium end en large .... så længe det drejer sig om tøj, ikk'

- selverkendelselsen af de amerikanske overvægtsproblem har vist lange udsigter.

Jeg håber du kan skrue dig ned i klunset når det ankommer

mvh berpox

Godkendelse af svar
Fra : invisible

Dato : 21-03-05 14:28

Så kom pakken idag, og det var et "perfect fit"

Egentlig var der ikke nogle særlige gode svar til mit spørgsmål, da jeg egentlig skulle bruge lidt hjælp til at regne efter, så jeg ikke selv havde lavet regnefejl.

Men Dova var faktisk den eneste som kom med en bekræftigelse på at jeg havde regnet rigtig.