/ Forside/ Interesser / Helbred / Alternativ behandling / Spørgsmål
10  MuGG3K 570
Hvilke urter er lovlige?
Fra : SandraFalk
Vist : 2340 gange
100 point
Dato : 14-03-05 15:51

Jeg kunne godt tænke mig om der findes en liste eller noget med hvilke urter og "stoffer" der er lovlige eller ulovlige.
Jeg tænker her på fx nogle svampe man kunn købe for nogle år siden i helsekost butikker - som gav en hallucinerende virkning og de er nu forbudt.
Man kan købe alle mulige slags tobakker (her tænker jeg ikke på pot eller hash ), urter osv., der har en virkning fx sexuel stimulerende virkning, beroligende eller anden virkning. Men hvornår ved man om lige præcis den tobak eller urt er lovlig?

Accepteret svar
Fra : classic26

Modtaget 110 point
Dato : 14-03-05 16:16
Kommentar
Fra : dova

Dato : 14-03-05 16:17

Jeg går ud fra, at du mener om de urter/stoffer du taler om, kommer ind under narkotikaloven, altså listen over euforiserende stoffer.

Der er mange på den liste, mere end 250 emner, men du kan downloade "forbudt-listen" på

http://www.laegemiddelstyrelsen.dk/1024/visLSArtikel.asp?artikelID=888

mvh dova

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 14-03-05 16:19

Nu mangler du lige at sige hvad du mener med lovlig?
Er du aktiv i en sportsklub er der nogle regler omkring doping, og disse gør mange urter ulovlige at indtage i forbindelse med din sport, men du må gerne have dem i baghaven, blot de ikke kan findes i din krop i forbindelse med en dopingtest.
Har du et stykke skov hvor der vokser giftige svampe, er det lovligt, men putter du nogle af dem i svigermors salat er det ulovligt.
I Danmark er det sådan, at alle tobakker er lovlige.
Alle urter og svampe, der ikke har euforiserende virkning er lovlige.
Alle urter, rødder og lignende der SIGES at have sexuel stimulerende virkning (Afrodisiaka) er lovlige.

Så du kan nok se at dit spørgsmål KAN være lidt svært at besvare hvis du ikke er lidt mere nøjagtig.

Håber alligevel at jeg har svaret på dit spørgsmål. M.v.h. AJ

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 14-03-05 17:43

Citat
"Håber alligevel at jeg har svaret på dit spørgsmål. M.v.h. AJ"

BRÆK BRÆK BRÆK - Hvorfor skal du afslutte med det pointhungrende sleske lort.

Og nej det er rigtigt - Jeg har ikke deltaget i denne tråd med noget, der har med et svar at gøre, men det står den ondehylemig heller ingen steder at man skal dette.

Men jeg har gjort opmærksom på, hvor hæsligt og ækelt du som sædvanlig fører dig frem

Du er fandme stadig lige ulidelig. Pjok

Godkendelse af svar
Fra : SandraFalk

Dato : 14-03-05 19:39

Tak for svaret classic26.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 14-03-05 19:54

Godt du ikke faldt for den tiggersang fra AJ SandraFalk.

Kommentar
Fra : SandraFalk

Dato : 10-04-05 12:50

Vil gerne have lidt mere svar på fx. de såkaldte "legal drugs" man kan købe bla. i Usa og england. Der er fx noget der hedder :"Salvia Divinorum Smoke" eller :"Druids Fantasy" - er det lovligt i Danmark?