/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Erfaring med Hjem as søges
Fra : vixen
Vist : 3512 gange
500 point
Dato : 14-03-05 15:46

Hej,
Jeg søger nogle der har erfaring med firmaet Hjem as (nybyg). Jeg elsker deres huse og deres priser, men jeg kan se at det er et helt nyt firma og det er jo ikke altid lige godt.
Er der nogen som har erfaringer med dem, kender til dem eller som har hørt noget om dem?
Eller måske er der et sted (udover Erhvervs styrelsen) hvor man kan forhøre sig om sådanne firmaer eller ligende?
(Find dem her http://www.hjemas.dk/)

Også: er der nogle der kender et nybyg firma som bygger i samme stil som Hjem as (ikke som Lind & Risør, da jeg finder dem lidt kedelige)?

På forhånd tak for hjælpen
Vixen

Kommentar
Fra : kandaikke

Dato : 14-03-05 15:56

Hej Vixen

Dit link virker ikke... du skal lige fjerne /)

Kandaikke

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 14-03-05 16:03

Prøv at kontakte Forbrugerrådet. Jeg vil umiddelbart tro de hedder www.forbugerraadet.dk
Men hvis du søger på Google efter Forbrugerrådet, skal de nok finde den rigtige adresse til dig.
Hvis der er kommet klager over firmaet ved de det helt sikkert hos Forbrugerrådet, og ellers kan du jo også bruge Forbrugerklagenævnet. M.v.h. AJ

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 14-03-05 16:28

Spørg om de er medlem af Byg's Garantiordning (det er byggeriets forbrugerråd). En henvendelse til Byg burde klart fortælle et eller andet!

Flotte huse iøvrigt, men træhuse giver noget vedligehold

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 14-03-05 16:32
Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 14-03-05 16:37

OK - Forbrugerrådets hjemmeside hedder http://www.fbr.dk/

Det første var jo også kun et gæt.

Kommentar
Fra : sybil3

Dato : 14-03-05 16:38

Hej
Du spørger efter noget der ligner!

Følgende bolig er opført af FBA huse i HOLME (jeg ved at der er opført minst en "klon" et andet sted i århus)
http://www.ark-dreyer.dk/enfamiliehuse-fremtidensejerbolig/
http://www.arkitekthjaelpen.dk/fremtiden/

de var dog pisse dyre!

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 14-03-05 16:54

Her er i begyndt at planlægge og betale for planlægningen.
>>>
Inden mødet sender I målsatte tegninger af grunden samt en lokalplan for området. Ud fra dette materiale laver vores arkitekt et udkast til husets placering på grunden, og tjekker lokalplanen for eventuelle uoverensstemmelser med vores byggeri.
<<<
Kig nu godt efter og tag evt. din egen bankrådgiver med på råd ....måske er en bankgaranti bedre end fuld tillid.
>>>
Vi udarbejder en byggekontrakt til underskrift. Byggekontrakten er betinget af advokaternes godkendelse inden 6 hverdage efter begge parters underskrift.
<<<
Advokaternes godkendelse betyder lige at du bruger din egen advokat.

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 14-03-05 19:06

Hej vixen

Kontakt Byggecentrum:

http://www.byggecentrum.dk/

eller

http://www.boligassistancen.dk/Byggecentrum.htm

Her du hente hjælp.

Mvh
Franksp

Kommentar
Fra : vixen

Dato : 14-03-05 23:53

Hej alle, tak for jeres meget relevante indlæg
Undskyld linket!! Men med Kandaikke's hjælp går det jo nok.

Franksp - jeg forstår ikke helt hvad jeg skal i Byggecentrum?? Kan du ikke forklare nærmere?

sybil3 - de er lige mig!! Tusind tak for linket

Jeg er lidt overrasket over at der slet ikke er nogle der kender/har hørt om Hjem as!! Det tyder jo ikke så godt, eller hvad synes I? Ville I ture at bruge et helt ny (1 år) firma hvis I skulle have bygget jeres drømme hus??

Vixen

Accepteret svar
Fra : asjens

Modtaget 500 point
Dato : 15-03-05 08:33

Hej Vixen. Husk at gennemgå materialebeskrivelsen grundigt. Du skal være opmærksom på, at firmaet bla. benytter gipsvægge som rumadskillelse, uden at hæfte væv/tapet på gipsen- der bliver malet direkte på gipsen. Desuden står der i adskillige lokalplaner, at et hus opført i Hjem as´ facadebeklædning ikke er tilladt. Ellers er firmaet ejet af Kvik køkken koncernen, og naturligvis er alt inventar fra dette firma.

Godkendelse af svar
Fra : vixen

Dato : 16-03-05 10:14

Tak for svaret.

Kommentar
Fra : sybil3

Dato : 19-03-05 13:15

Hov jeg fandt lige et hus mere, som passer i samme koncept... her er mange valgmuligheder...

http://www.onvbolig.dk/index.php

Kommentar
Fra : asjens

Dato : 19-03-05 19:30

Hmm... Ikke specielt billigt af et industrielt fremstillet hus at være. Priser over kr. 10.000 pr. m2. Tilvalgspriser bla.: kr. 1.100,- pr. indbygningsspot i loft.

Kommentar
Fra : sybil3

Dato : 20-03-05 21:29

Med den pris er det spændende nok også kun at der faktisk er nogen der bygger noget der er så anderledes som typehuse, gadvide om man ikke bør kunne få en arkitekt til at tegne noget tilsvarende til samme pris.

Kommentar
Fra : vixen

Dato : 22-03-05 10:29

Jo sybil3 har ret, man kan få noget meget mere spændende end et typehuse tegnet hos en arkitekt til samme pris. Det er der bare ikke mange der ved.....desværre. Men mange lokalplaner tillader også kun huse af "typehus" slagsen og det er jo endnu mere ærgeligt, for så bliver det hele jo ens!!!

Kommentar
Fra : ronni_laue

Dato : 31-03-05 23:33

Hej Vixen,

Har lige set en annonce i jyllandsposten fra kvadrathuse. De laver et lignende projekt (meget lignende) som hjem as.
Måske det var noget?? I annoncen står der nogle priser, men jeg ved ikke om de holder (1,2 mio) for der er ikke nævnt nogle på deres hjemmeside. Man kan vel forhøre sig!!!

check: www.kvadrathuse.dk

mvh.