/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Systemgenoprettelse
Fra : stilke
Vist : 681 gange
200 point
Dato : 14-03-05 15:27

Jeg har nylig foretaget systemgenoprettelse,(ikke at forveksle med systemgendannelse) siden da har jeg ikke kunnet benytte "WindowsOpdate", den finder godtnok siden, men så sker der ikke mere.
Hvad gør jeg???? -- Samtidig kan jeg ejheller slukke computeren, den bliver ved med at stå ved "lukker ned", så jeg afbryder ved hovedafbryderen, - og når jeg tænder for computeren igen er opstart problemfri, men at slukke,- går ikke. Hvd F..... gør jeg?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 14-03-05 15:31

Hvad har du genoprettet med: recovery CD / lagt oveni / ny indstallation.
Har du lagt alle driverne ind igen.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 14-03-05 15:32

Undskyld - men lukker nu

Accepteret svar
Fra : hcma

Modtaget 210 point
Dato : 14-03-05 15:56

kan ikke lukke ned:
Kontrolpanel -> Strømstyring -> Avanceret og lav dine indstillinger der.
Windows Update:
http://www.hcma.dk/win_update_probs/win_update_prob2.htm

Kommentar
Fra : stilke

Dato : 16-03-05 09:01

Jeg har endelig fået min maskine til at køre. Hcma dit bud var virkelig godt, og under lidt normale omstændigheder ville der også have været gods i det, men jeg kunne ikke få noget til at virke.
Jeg henvendte mig omsider til HP, de havde installeret softwaren i maskinen, og der fik jeg den nødvendige hjælp: Du har sikkert brugt den indbyggede systemgenoprettelse som ligger på maskinen, det kan ikke ret mange computere gøre, - du skal bruge CD-rommen som du oprettede da du første gang startede maskinen. sluk maskinen med CD-rommem i, genstart og tryk F10 under opstarten, så begynder den, og jeg skal love for at det forløb glat. Efter genoprettelsen var der nogle programmer der skulle konfigureres, men den har tilsyneladende ikke smidt noget ud. Nu kører den bare godt igen.
Men hcma , hvis du vidste bedre kunne du heller ikke vide at jeg havde brugt systemgenoprettelsen som lagde på maskinen, så alt i alt syntes jeg at dine løsninger så gode ud. Så du får tak.

Godkendelse af svar
Fra : stilke

Dato : 16-03-05 09:02

Tak for svaret hcma.

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 16-03-05 12:38

stilke >> på de fleste maskiner hvor WinXP er installeret (med en "ren" XP-cd, og IKKE med en af de mærkelige "Recovery-CD's" (djævelens opfindelse) er Systemgendannelse aktiveret. Man skal faktisk selv de-aktivere den, hvis man ikke vil benytte sig af muligheden.
Det du har lavet er en gendannelse af pc'en til den stand den var i, da du købte den. Men sådan er det tit og ofte med Recovery/Gendannelses-cd'er
Du sidder nok med en HP/Comcrash

Kommentar
Fra : stilke

Dato : 16-03-05 13:03

Tag ikke fejl af systemgenoprettelse og systemgendannelse. Det er sikkert en tanketorsk fra din side, - men ellers se mit spørgsmål.

Kommentar
Fra : stilke

Dato : 22-03-05 10:03

Jeg har haft en del besvær med maskinen siden genoprettelsen, som sagt kunne jeg ikke køre "Windows Opdate", - den udelukkede mig også fra min Homebanking-side,-fra Messenger, og andre sider hvor der måske var lidt ekstra sikkerhed.
Jeg mener at jeg omsider har fundet fejlen:
Indbygget på maskinen var også Norton Antivirus, det var en version 2003, og da jeg omsider fandt ud af at det heller ikke kørte godt, kontaktede jeg Symantec, --og de sagde, da den var så gammel, skulle jeg opgradere den til 2005, men nu var det sådan at de sider som jeg kunne opgradere fra, -var jeg også udeladt fra at komme ind på, -- så hende jeg talte med var lidt emsig, - så jeg blev lidt sur, og vi blev enige om at jeg fik mit abonnementhonorar tilbage, så nu har jeg installeret en gratisversion af AGV, og det ser tilsyneladende ud til at den kører godt nu.