/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
B&O Beovox/Beolab 4500 højttalere
Fra : asjens
Vist : 2311 gange
100 point
Dato : 14-03-05 14:04

Hej. Jeg har netop erhvervet et par Beovox 4500 passiv højttalere til mit Beosystem 7000 anlæg. Jeg har fravalgt forstærkeren/opgraderingen til Beolab 4500 af æstetiske årsager (tager for meget vægplads). Ligeledes sidder der en rigtig god forstærker i Beomasteren. Jeg har dog læst at Beolab 4500 har aktiv bas regulering. Er det en fordel? Især mangler der bas ved lav volumen. Kan bedre kabler (spiller pt. med grå standardkabler) forbedre lydkvaliteten væsentligt?
Anlægget og højttalerne er placeret i en stue på ca. 35 m2.

Accepteret svar
Fra : 3773

Modtaget 100 point
Dato : 14-03-05 16:47

Er ikke den store B&O-mand, men....

Ordentlige kabler hjælper altid. Bare et 1mm2 "rigtigt" højttaler kabel giver noget mere luft og nuancering end et lysnetkabel eller endnu værre - de der tynde pisledninger der sommetider er medleveret.

Uden at kende systemet, mener jeg at B&O bruger noget eq eller boost af visse toneområder i deres amps. Derfor er det bestemt ikke utænkeligt at de aktive speakere havde været ikke så lidt bedre.

Men almindeligvis er det jo normalt at bassen syntes vigenede når du spille lavt. Sådan er øret indrettet. Derfor er loudness opfundet.

Kommentar
Fra : asjens

Dato : 14-03-05 22:35

Vil det sige, at loudness skal slås fra ved højere lydstyrker, og giver det ikke et "kunstigt" indtryk af en indspilning- ligesom diverse presets (rock, pop, klassisk) på "konfirmandanlæg"?

Godkendelse af svar
Fra : asjens

Dato : 15-03-05 08:25

Tak for svaret 3773.