/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Gemme mine outlook ting
Fra : berthaprop
Vist : 708 gange
50 point
Dato : 14-03-05 11:13

Jeg skal til at formatere min harddisk derfor skal jeg have gemt emails, adresser og andet godt men hvor finder jeg det henne???????

Accepteret svar
Fra : kvolsgaard

Modtaget 60 point
Dato : 14-03-05 11:49

Kommer an på om du mener outlook eller outlook express.

Hvis det er outlook skal du finde fil outlook.pst. (her i ligger mail og adresser). Som standartd er den gemt. C:\Documents and Settings\"dit brugernavn"\Local Settings\Application Data\Microsoft\Outlook (hvis du ikke kan se denne folder skal du være sikker på at din pc er sat op til at kunne se skujlte filer. (Åben "Denne computer" vælg funktioner -> mappeindstillinger. Vælg Vis. Sætkryds i " Skjulte filer og mapper -> Vis Skjulte filer og mapper" klik på Anvend på alle mapper.

Hvis det er outlook express så kommer det igen an på hvilken verison det er. De filer du skal have kopieret med er alle som hedder noget med *.dbx eller *.mbx (mails) og *.wab (adresser. Som standard finder du dem her -> C:\Documents and Settings\"Dit brugernavn"\Local Settings\Application Data\Identities\{3210636F-5997-4869-AE45-FEDC533D599A}\Microsoft\Outlook Express

Håber det hjælper dig.

Hilsen

Kvolsgaard

Kommentar
Fra : kvolsgaard

Dato : 14-03-05 11:50

Der ud over er det en go ide at notere dig opsætning på dine mail kontis. Hvad udegående og indegående servere heder osv.

Kvolsgaard

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 14-03-05 11:56

Outlook kan du gå op i : Filer Impoter/Eksporter og eksporterer dene E-mails og adressekertotek til en fil som du laver backup af.
Når du så har installeret kan du importere denne fil.
Dine koontooplysninger kommer dog ikke med i denne backup.
Du kan også finde filen Outlook.pst og kopiere den.
Det er en skjult systemfil så du skal have visning til vis skjulte filer og mapper og fravælge skjul beskyttede operativsystemfiler for at kunne finde den.
Gambrinus
I Outlook Express hedder filen noget andet. Søg her på Kandu der har været en masse spørgsmål vedr. dette emne.

Godkendelse af svar
Fra : berthaprop

Dato : 14-03-05 12:55

Tak for svaret kvolsgaard.