/ Forside/ Teknologi / Udvikling / HTML / Spørgsmål
10  miritdk 1110
midi??
Fra : Annehvid
Vist : 467 gange
100 point
Dato : 14-03-05 01:16

nu har jeg af flere gange forsøgt at sætte en midi fil ind på min hjemmeside på webbyen men jeg kan sgu ikke finde ud af det ..... pis...
Nogen der gider at hjælpe og forklare på en overskuelig måde?
Kig her og se hvordan ... jeg kan ikke finde ud af hvordan jeg skal skrive min midi fil ind??? http://support.webbyen.dk/vishjemmeside_privat.asp?mode=top_frame&id=365899&side=&webside=2751915

Accepteret svar
Fra : bentjuul

Modtaget 110 point
Dato : 14-03-05 01:31

Du sætter nedenstående linie ind i HTML editoren som bliver beskrevet i dit link. Husk at ret linien til den medifil du vil bruge og opload medifilen til webbyen

<EMBED SRC="DIN.mid" WIDTH="78" HEIGHT=27" AUTOSTART="true" LOOP="false" TYPE="audio/midi">

//bentjuul

Kommentar
Fra : Clausen

Dato : 14-03-05 08:06

Skal det være baggrundsmusik, skal du sætte følgende linje ind under headeren:
<bgsound scr="filnavn.mid" loop="-1">
hvor "minus 1" står for uendelig gentagelse, ellers 1, 2 osv. for antal gentagelser.
Selvf. skal "finavn.mid" med gåsetegn være din lydfil ditnavn.mid som skal ligge i samme mappe som index-filen.

Kommentar
Fra : Annehvid

Dato : 14-03-05 08:30

der er ingen af delene der virker

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 14-03-05 10:48

Kan du tage et skærmdump af det sted hvor du har sat linien ind, så kan man måske se hvad der er galt ?

Fordelen ved at bruge embed og indsætte en højde og bredde er, at man giver den besøgende af siden, mulighed for at slukke for musikken.

//bentjuul

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 14-03-05 11:17

Du kan også prøve følgende, efter at have set lidt mere på det link du lagde.

<embed src="hentfil.asp?hentfil=21" width="1" height="1" type="audio/midi" loop="true" autostart="true">

Din oploadede medifil får et nummer efter navnet i en parantes, så vidt jeg kan læse, sæt det nummer ind i linien ovenover i stedet for 21, så virker det muligvis.

//bentjuul

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-03-05 13:56

Afspil f.eks i mediaplayer via <object> ... </object> markøren. Det er faktisk den 'rigtige' måde at gøre det på, men kræver at klienten har mediaplayer installeret og derfor ikke optimal.

Kode
<object ID="myMediaPlayer"
classid="CLSID:22D6F312-B0F6-11D0-94AB-0080C74C7E95"
width="320" height="240">
<PARAM NAME="AudioStream" VALUE="-1">
<PARAM NAME="AutoSize" VALUE="-1">
<PARAM NAME="AutoStart" VALUE="-1">
<PARAM NAME="AnimationAtStart" VALUE="-1">
<PARAM NAME="AllowScan" VALUE="-1">
<PARAM NAME="AllowChangeDisplaySize" VALUE="-1">
<PARAM NAME="AutoRewind" VALUE="0">
<PARAM NAME="Balance" VALUE="0">
<PARAM NAME="BaseURL" VALUE="">
<PARAM NAME="BufferingTime" VALUE="5">
<PARAM NAME="CaptioningID" VALUE="">
<PARAM NAME="ClickToPlay" VALUE="-1">
<PARAM NAME="CursorType" VALUE="0">
<PARAM NAME="CurrentPosition" VALUE="-1">
<PARAM NAME="CurrentMarker" VALUE="0">
<PARAM NAME="DefaultFrame" VALUE="">
<PARAM NAME="DisplayBackColor" VALUE="0">
<PARAM NAME="DisplayForeColor" VALUE="16777215">
<PARAM NAME="DisplayMode" VALUE="0">
<PARAM NAME="DisplaySize" VALUE="0">
<PARAM NAME="Enabled" VALUE="-1">
<PARAM NAME="EnableContextMenu" VALUE="-1">
<PARAM NAME="EnablePositionControls" VALUE="-1">
<PARAM NAME="EnableFullScreenControls" VALUE="0">
<PARAM NAME="EnableTracker" VALUE="-1">
<PARAM NAME="Filename" VALUE="MIN_MIDI_FIL.mid"> // Her indsætter du dit lydklip :-)
<PARAM NAME="InvokeURLs" VALUE="-1">
<PARAM NAME="Language" VALUE="-1">
<PARAM NAME="Mute" VALUE="0">
<PARAM NAME="PlayCount" VALUE="1">
<PARAM NAME="PreviewMode" VALUE="0">
<PARAM NAME="Rate" VALUE="1">
<PARAM NAME="SAMILang" VALUE="">
<PARAM NAME="SAMIStyle" VALUE="">
<PARAM NAME="SAMIFileName" VALUE="">
<PARAM NAME="SelectionStart" VALUE="-1">
<PARAM NAME="SelectionEnd" VALUE="-1">
<PARAM NAME="SendOpenStateChangeEvents" VALUE="-1">
<PARAM NAME="SendWarningEvents" VALUE="-1">
<PARAM NAME="SendErrorEvents" VALUE="-1">
<PARAM NAME="SendKeyboardEvents" VALUE="0">
<PARAM NAME="SendMouseClickEvents" VALUE="0">
<PARAM NAME="SendMouseMoveEvents" VALUE="0">
<PARAM NAME="SendPlayStateChangeEvents" VALUE="-1">
<PARAM NAME="ShowCaptioning" VALUE="0">
<PARAM NAME="ShowControls" VALUE="-1">
<PARAM NAME="ShowAudioControls" VALUE="-1">
<PARAM NAME="ShowDisplay" VALUE="0">
<PARAM NAME="ShowGotoBar" VALUE="0">
<PARAM NAME="ShowPositionControls" VALUE="-1">
<PARAM NAME="ShowStatusBar" VALUE="0">
<PARAM NAME="ShowTracker" VALUE="-1">
<PARAM NAME="TransparentAtStart" VALUE="0">
<PARAM NAME="VideoBorderWidth" VALUE="0">
<PARAM NAME="VideoBorderColor" VALUE="0">
<PARAM NAME="VideoBorder3D" VALUE="0">
<PARAM NAME="Volume" VALUE="100">
<PARAM NAME="WindowlessVideo" VALUE="0">
</object>

Mediaplayeren vil blive vist på din side. Vil du unsgå dette ? Så andre du parametrene efter 'behov' :

Kode
<object ID="myMediaPlayer" classid="CLSID:22D6F312-B0F6-11D0-94AB-0080C74C7E95" width="0" height="0">
<PARAM NAME="AudioStream" VALUE="-1">
<PARAM NAME="AutoSize" VALUE="-1">
<PARAM NAME="AutoStart" VALUE="1">
<PARAM NAME="AnimationAtStart" VALUE="-1">
<PARAM NAME="AllowScan" VALUE="-1">
<PARAM NAME="AllowChangeDisplaySize" VALUE="-1">
<PARAM NAME="AutoRewind" VALUE="1">
<PARAM NAME="Balance" VALUE="0">
<PARAM NAME="BaseURL" VALUE="">
<PARAM NAME="BufferingTime" VALUE="5">
<PARAM NAME="CaptioningID" VALUE="">
<PARAM NAME="ClickToPlay" VALUE="-1">
<PARAM NAME="CursorType" VALUE="-1">
<PARAM NAME="CurrentPosition" VALUE="-1">
<PARAM NAME="CurrentMarker" VALUE="-1">
<PARAM NAME="DefaultFrame" VALUE="">
<PARAM NAME="DisplayBackColor" VALUE="0">
<PARAM NAME="DisplayForeColor" VALUE="0">
<PARAM NAME="DisplayMode" VALUE="0">
<PARAM NAME="DisplaySize" VALUE="0">
<PARAM NAME="Enabled" VALUE="-1">
<PARAM NAME="EnableContextMenu" VALUE="-1">
<PARAM NAME="EnablePositionControls" VALUE="-1">
<PARAM NAME="EnableFullScreenControls" VALUE="-1">
<PARAM NAME="EnableTracker" VALUE="-1">
<PARAM NAME="Filename" VALUE="MIN_MIDI_FIL.mid"> // Her indsætter du dit lydklip :-)
<PARAM NAME="InvokeURLs" VALUE="-1">
<PARAM NAME="Language" VALUE="-1">
<PARAM NAME="Mute" VALUE="0">
<PARAM NAME="PlayCount" VALUE="0">
<PARAM NAME="PreviewMode" VALUE="0">
<PARAM NAME="Rate" VALUE="1">
<PARAM NAME="SAMILang" VALUE="">
<PARAM NAME="SAMIStyle" VALUE="">
<PARAM NAME="SAMIFileName" VALUE="">
<PARAM NAME="SelectionStart" VALUE="-1">
<PARAM NAME="SelectionEnd" VALUE="-1">
<PARAM NAME="SendOpenStateChangeEvents" VALUE="-1">
<PARAM NAME="SendWarningEvents" VALUE="-1">
<PARAM NAME="SendErrorEvents" VALUE="-1">
<PARAM NAME="SendKeyboardEvents" VALUE="-1">
<PARAM NAME="SendMouseClickEvents" VALUE="-1">
<PARAM NAME="SendMouseMoveEvents" VALUE="-1">
<PARAM NAME="SendPlayStateChangeEvents" VALUE="-1">
<PARAM NAME="ShowCaptioning" VALUE="-1">
<PARAM NAME="ShowControls" VALUE="-1">
<PARAM NAME="ShowAudioControls" VALUE="-1">
<PARAM NAME="ShowDisplay" VALUE="-1">
<PARAM NAME="ShowGotoBar" VALUE="-1">
<PARAM NAME="ShowPositionControls" VALUE="-1">
<PARAM NAME="ShowStatusBar" VALUE="-1">
<PARAM NAME="ShowTracker" VALUE="-1">
<PARAM NAME="TransparentAtStart" VALUE="0">
<PARAM NAME="VideoBorderWidth" VALUE="0">
<PARAM NAME="VideoBorderColor" VALUE="0">
<PARAM NAME="VideoBorder3D" VALUE="0">
<PARAM NAME="Volume" VALUE="100">
<PARAM NAME="WindowlessVideo" VALUE="0">
</object>

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 14-03-05 20:59

Hej annehvid - har du prøvet den rettelse jeg skrev kl. 11.17 med at skrive medifilens nummer ind i den linie der også er skrevet i samme link, istedet for medifilens navn ???

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 15-03-05 14:54

Jeg kan se i gamle spørgsmål, at det her problem har du haft længe og som vi har svaret på før. De svar du har fået her og i det tidligere spørgsmål er fuldkommen rigtige på alm. websider, men webbyen har deres egne regler så du skal gøre som jeg skrev i går kl. 11.17, men nu prøver jeg at gå det igennem punkt for punkt som jeg selv har gjort det på den nye hjemmeside jeg har oprettet i Webbyen.

1. opload din medifil til dit filarkiv - medifilen får et nummer efter navnet - husk nummeret.

2. Vælg rediger side ude i venstre menu og herefter vælg rediger for den side der skal sættes lyd ind på.

3. Når du kommer ind på siden så vælger du fanebladet 'VIS HTML'

4. Her kopierer du følgende kode ind
Kode
<embed src="hentfil.asp?hentfil=123456" width="1" height="1" type="audio/midi" loop="true" autostart="true">

5. Du retter 123456 i ovenstående kode til det nummer din medifil har fået i filarkivet.

6. Nu er du færdig med koden så vælger du 'VIS DESIGN' og så er du tilbage igen.

7. Nu skal siden bare gemmes så vælg 'GEM' og på den næste side du kommer ind på vælg 'GEM' igen.

Nu skal det virke - jeg har oprettet en ny hjemmeside i webbyen - og fulgt ovenstående -det virker.

Jeg har også lagt et lille javascript ind, så der kommer et ur der følger musens pil og det virker også.
Du skal lige vente et øjeblik inden uret kommer frem da webbyens gratis sider er lidt langsomme.
Du kan se og høre det virke her http://bentjuul.webbyen.dk

God fornøjelse

//bentjuul

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-03-05 17:14

Oiiiiih... jeg ville skynde mig at skifte udbyder

Det var dog et skod-site, dét der Webbyen

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 15-03-05 17:21

Yes Molokyle, men det var den eneste måde at finde ud af hvad der gik galt for Anne. Det gode er at man kan slette sin side igen.

//bentjuul

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-03-05 17:40

Annehvid -> Prøv at finde 'et andet sted' her : http://www.internetplads.dk/

Du kan altid omdirigere fra en kortere URL via. : http://www.dot.tk/

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 16-03-05 00:05

Annehvid kan du ikke komme med en tilbagemelding - om du har prøvet det jeg skrev 15-03-05 14:54 - og om du har tvivlsspørgsmål, eller du skal guides yderligere.

//bentjuul

Kommentar
Fra : Annehvid

Dato : 16-03-05 08:03

hejsa har haft travlt men det virker stadig ikke.... kan sguda ikke skifte hjemmeside når jeg har betalt 300 kr ...
MVH anne

Godkendelse af svar
Fra : Annehvid

Dato : 16-03-05 08:07

Tak for svaret bentjuul. argggh fandt ud af fejlen .. havde ikke sat koden ind i htlm code men direkte på hjemmesiden

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 16-03-05 11:51

Selvtak Anne - du vender bare tilbage her i spørgsmålet hvis der opstår problemer med det.
Prøv at se her hvad du kan få for under 300 kr. www.dothost.dk, mere når du skal forny dit webhotel, så skal du virkelig tænke over om du skal skifte webhotel.

Jamen god arbejdslyst

//bentjuul