/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
køb af grand baset
Fra : dr0zie
Vist : 1819 gange
40 point
Dato : 13-03-05 23:54

Hvor i landet kan jeg købe en grand Basset Griffon Vendeen

Kommentar
Fra : madamme

Dato : 14-03-05 00:54

prøv at søge på racen inde på www.google.com

Kommentar
Fra : madamme

Dato : 14-03-05 00:55

her er et link til en kennel i DK http://www.petitheroes.dk/

Kommentar
Fra : Kaffekone

Dato : 14-03-05 02:28

ved det ikke men jeg vil tro at man kan søge på www.google.com

Kommentar
Fra : nakuaq

Dato : 14-03-05 09:13

Hejsa
Her er et par link!
Og et lille råd med på vejen!
Køb ikke fra det første og bedste sted - se flere steder hvor de opdrætter racen!
Stil spørgsmål om eventuelle sygdomme i racen HD - AA o.s.v altså stil krav!
Sørg også for,at se forældre dyrene og se om du kan få kontakt til andre hvalpekøbere der har fra det sted du vælger.
Også held og lykke med søgningen af en eventuel hvalp
http://www.hundeinfo.dk/Hunderacer/G-H/Griffon_bruxellois/
http://www.soegning.dk/cgi/search?q=Griffon
Venlig hilsen Dyma
www.narsarsuaq.dk
www.narsarsuaq.dk/mister

Kommentar
Fra : dr0zie

Dato : 14-03-05 11:28

har søgt på google uden held, med steder hvor man kunne finde/købe dem..

Kommentar
Fra : dr0zie

Dato : 14-03-05 11:36

alle de links jeg har fået har ikke hjulpet mig tættere på med at finde et sted hvor man kan købe en GRAND basset griffon vendeen, mange er kun billeder eller info om Petit basset griffon vendeen og ikke grand... OG så er det ikke bare en griffin eller griffon buxellois men GRAND basset griffon vendeen

Kommentar
Fra : nakuaq

Dato : 14-03-05 12:31

hej igen
Hvis du nu havde givet dig lidt tid - så havde du også fundet hvad du søgte
http://www.bassetklubben.dk/d_index.html
værsågod
Dyma

Kommentar
Fra : nakuaq

Dato : 14-03-05 12:32

http://hjem.get2net.dk/newgrif/Index_dk.htm
til opdrætter af racen
Dyma

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 14-03-05 15:19

Hejsan.. der blev slet ikke ny-registreret nogen Grand basset griffon vendeen i Danmark sidste år i DKK. Så sandsynligvis kan I ikke finde nogen til salg herhjemme. Petit'en blev der registreret 88 af, så det er altså også ret få. -når man regner med, at der f. eks. blev ny-registreret 1124 golden retrievere i DKK sidste år.
Hvis I har tid nok, så kan I snakke med de kenneler, der er blevet foreslået, om hvornår de planlægger et kuld igen. Eller med racerepræcentanten i DKK, som måske kan give jer henvisninger til andre opdrættere.

Kommentar
Fra : dr0zie

Dato : 14-03-05 16:11

Kendte godt http://hjem.get2net.dk/newgrif/Index_dk.htm og har også kontaktet dem via mail..

Birgitta, mmmn lyder sært så er det nok derfor det er så svært at få fat på nogle..

Hvem er racerepræcentanten? og hvor kan man finde personnen?

Forresten nogle der ved om der er andre steder man kan få dem fx i polen? da jeg skal derhen i påskeferien, eller i frankrig

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 14-03-05 18:10

Hej, -jeg synes, du skulle ringe og snakke med Connie og Bent Rasmussen, som har kennel Newgriff. Som måske er den eneste kennel herhjemme, som kunne tænkes at have en tæve, der måske skulle have hvalpe engang... Ellers ved de, om der er andre, der tænker på at opdrætte grand'er i år.
Jeg kikkede lidt på deres hjemmeside, og det gik op for mig, at jeg har kendt dem engang for 20-30 år siden. Dengang havde de vist 2 store newfoundlændere plus deres første petit vendeen. Connie er rigtig sød at snakke med, og de vil sikkert også kunne hjælpe jer, hvis I har planer om at finde og hente en hvalp i Frankrig (hvor racen stammer fra). -De to grand-tæver, som du kan se billeder af på deres hjemmeside, -dem har de sikkert hentet i Frankrig.

Kommentar
Fra : dr0zie

Dato : 14-03-05 20:33

mange tak birgitta..

Kommentar
Fra : dr0zie

Dato : 14-03-05 20:36

Så er spørgsmålet hvem der skal have points ;)

Accepteret svar
Fra : nakuaq

Modtaget 40 point
Dato : 14-03-05 20:42
Godkendelse af svar
Fra : dr0zie

Dato : 15-03-05 16:30

Birgitta har været til megan stor hjælp men nakuaq var først fremme så du får points nakuaq
Men mange tak for hjælpen alle

Kommentar
Fra : nakuaq

Dato : 15-03-05 16:53

Hej
Tak for det
Og held og lykke med en eventuel hvalp
Hilsen Dyma
www.narsarsuaq.dk
www.narsarsuaq.dk/Mister