/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Valg af digital kamera
Fra : mickey777
Vist : 416 gange
25 point
Dato : 13-03-05 21:48

Hvis I havde valget mellem et af nedenstående digital kamera, hvilket et ville I så vælge og hvorfor:

- Sony DSC-P100

- Canon Ixus 430

Kommentar
Fra : dova

Dato : 13-03-05 21:54

Canon, fordi det er kvalitet til prisen, og de er udstyret med noget af det bedste objektiv der findes.
De er nemme at betjene, og at finde ud af menuen i (dansk menu)

Har selv to Canon, men det er så Powershot-serien.

Men smag og behag er forskellig, Men kig på dem , prøv at holde dem, hvilket ligger bedst i hånden o.s.v.
Det er lige så vigtigt næsten.

mvh dova

Kommentar
Fra : f.elsborg

Dato : 13-03-05 21:57

Hej Mickey.
Jeg ville vælge Canon. De har lavet billeder i mange år, og ved hvad det handler om. I øvrigt synes jeg, at det er noget underligt noget at spørge om. Andre skal da ikke vælge for dig. Smut ned i en foto- eller computer-forretning. Prøv at holde modellerne. tag et par billeder, som du i ro og mag kan sidde hjemme på din computer og evaluere. Så finder du nok ud af, hvilken model du synes bedst om.

Mvh
Finn

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 13-03-05 22:22

Hej mickey777

Jeg har selv et Canon IXUS 430, som jeg er særdeles tilfreds med.
Jeg kan også nævne, at det er STANDARD-KAMERAET på min arbejdsplads. (En stor bank, hvor alle rådgivere bruger dette kamera).
Da jeg selv står for indkøb/reparationer, kan jeg fortælle, at der aldrig har været en reparation.

Mvh
Frank

Accepteret svar
Fra : lejy32

Modtaget 35 point
Dato : 13-03-05 22:27

Hej, mickey, prøv denne side, http://www.taenk.dk/tt/2005/tt52/ brugernavn t52 adgangskode sik
Mvh. Lejy32

Kommentar
Fra : lejy32

Dato : 13-03-05 22:32

Glemte denne side også. http://www.digitalmagasinet.dk/

Kommentar
Fra : mickey777

Dato : 13-03-05 23:11

Jeg er utrolig taknemlig for jeres råd, kommentar og link. Jeg ser på det.

Jeg vil dog godt lige spørge fordi jeg har læst flere steder at Canon har en såkaldt E18 fejl, er der nogen der har kendskab til denne? Har læst om den på forskellige hjemmesider, og ved ikke om nogen af jer er stødt på denne fejlmeddelse?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 14-03-05 00:39

Jeg har også et Canon og kender ikke denne E18 fejl.
Men regn lige med at købe et ekstra CF kort som Canon bruger.

Kommentar
Fra : fh1dk

Dato : 14-03-05 09:31

Canon, det kan du bare bruge alt udstyr følger med ved køb. Sony modelen skal du købe dit og dat før du får fuldt glæde af det.

Kommentar
Fra : akle

Dato : 14-03-05 14:49

Personlig nbefaler jeg Canon, jeg har 2 af slagsen, ét PowerShot og ét EOS. Min nabo har 3 af slagsen, to Ixus og ét EOS. Begge, er vi uovertruffen tilfredse, Aldrig noget i vejen, billige kort CF, (i forhold til andre memorykort) og virkelig gode linser samt dansk brugsanvisning.

Godkendelse af svar
Fra : mickey777

Dato : 04-04-05 13:56

Tak for svaret lejy32 ( og til jer andre).