/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Hjælp til køb af PC!!
Fra : Christiania4eva
Vist : 317 gange
50 point
Dato : 13-03-05 21:06

Jeg skal snart ha' købt en ny computer, men problemet er at jeg ikke er specielt klog på den slags, og ved derfor ikke f.eks. hvor meget CPU, den skal have.
Hvis der er nogen der kan skrive nogle minimumskrav til en god computer, eller kender en side der beskriver det, så vær sød at skriv ..

Ps. Computeren skal mest bruges til at game og billedredigering..

- Maads

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 13-03-05 21:11

Jeg skynder mig at antage, at når du siger game, mener du at den skal kunne trække det store spil.
Hvis den skal kunne køre det nogenlunde flydende skal du nok ha minimum 2.8 Ghz, 1024 MbRam. Så er du ihvertfald godt kørende. Derudover er et godt grafikkort værd at have med, Radeon eller Geforce. Jeg kører selv radeon, og det fungerer perfekt. Prøv at indtast kravene på www.edbpriser.dk, der får du det billigst.

Mvh. Epi.

Kommentar
Fra : Christiania4eva

Dato : 13-03-05 21:13

Okay. Tak..

Men hvad med processer?

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 13-03-05 21:16

En Athlon processer ville jeg vælge.. på, som sagt, minimum 2.8 Ghz

Epi

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 13-03-05 21:18
Kommentar
Fra : Christiania4eva

Dato : 13-03-05 21:41

Okay.. Tak :)

Hvad med ram, Bundkort, Ram og Harddisk?

Kommentar
Fra : Christiania4eva

Dato : 13-03-05 21:43

http://www.edbgiganten.dk/shop/default.asp?setlng=1&productid=1241 ..

Kan den bruges?
Måske lidt for dyr, men man skal jo yde for at nyde . :p

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 13-03-05 21:51

en ca pris du vil bruge samt hvad skal du bruge den til ??

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 13-03-05 22:13

tja.. synes den ser lidt dyr ud.. men hvis du er villig til at ofre 8000 kan du sagtens finde noget der er bedre. Prøv www.edbpriser.dk

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 13-03-05 22:30

ville så vente lidt på aldi der plejer at gå et lille stykke tid efter den bærbare at de kommer med en ny com

Kommentar
Fra : steno

Dato : 14-03-05 01:01

hvis du skal bruge din pc til spil skal du nok gå efter en så kraftig som overhovedet muligt, jeg ville nok anskaffe mig en Intel Pentium min. 3.5 men især hvis du skal bruge den til billedbehandling skal du nok vælge en af de hurtige for det kræver meget af pcen alt efter hvor prof du arbejder med det, minimum 512ram, windows xp, en stor harddisk, ati radeon eller geforce i den kraftige ende 256 mb ram og med en masse hukommelse, og hvis du vil nyde surrounden som er i mange af de nye spil skal du nok også overveje et lydkort med surround udgange.
Men jeg ved jo ikke hvor meget du højst vil give for en pc. Men spil og billedbehandling kræver meget af en pc, så jeg må næsten ha en maks pris på hvad du vil gi for en pc så er det lidt lettere at finde frem til "din" pc, og om du vil ha den i samlesæt eller som hel pc

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 14-03-05 01:27
Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 14-03-05 01:34

glemte lige en harddisk .. seagate har jeg god erfaring med http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=22291
120 gb for ca 550 kr.. billigere fås også...

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 19-03-05 15:02

tja, du ku jo os bare gå op på din gamle (eller nuværende?) folkeskole og stjæle én. Det er meget billigere, og så er der heller ik problemer med porto og leveringstider!

Kommentar
Fra : adennehy

Dato : 23-03-05 02:49

Du skriver 8000 kr og du nævner gaming. Lad være med at fyre for mange penge af på processoren, en Athlon 64 3000 eller 3200 ville være udmærket. De fleste mener at Athlon giver mest for pengene, den udvikler helller ikke for meget varme.

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 23-03-05 10:00

er også en athlon jeg har på min liste: Dato : 14-03-05 01:27, hellere køb den i dag end i morgen, for de har steget i pris pga efterspørgsel.

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 23-03-05 10:07

er også en athlon jeg har på min liste: Dato : 14-03-05 01:27, hellere køb den i dag end i morgen, for de har steget i pris pga efterspørgsel.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 26-03-05 20:27

http://www.aldi.dk/OFFER_DK/OFFER_13/P_OFF01.HTM i denne uge der får du valuta for pengene

Kommentar
Fra : Christiania4eva

Dato : 28-03-05 18:16

Tusind tak, for alle svarene.. :)

Men er der nogle der kan sige hvad den min. skal have?
Har lidt problemer med penge for tiden ;), så prisen er sat ned til en 5-6.000 kr..

// Maads

Kommentar
Fra : adennehy

Dato : 28-03-05 20:42

Skal det være samlet? Har du Windows i forvejen, ellers skal den også tages i betragtning i budgettet?
Er du klar over at denne side findes?
http://www.edbpriser.dk/computere/Homemade-show.asp?Type=4&Processor=Alle&Max=&ID=1&Page=4
Du skal være klar over at de samlede pcere i den billigere end kommer næsten altid med et skod grakikkort, nogle firmær tilbyder at opgradere delene mod merbetaling.
Jeg gentager, hvis du er glad for gaming er det bedre at spare på cpueren og bruge pengene på grafikkortet. Det ville være skønt hvis du fik en Nvidis 6800 GT til 1500 kr. Det giver så meget for pengene.

Kommentar
Fra : adennehy

Dato : 28-03-05 20:49

Skal det være samlet? Har du Windows i forvejen, ellers skal den også tages i betragtning i budgettet?
Er du klar over at denne side findes?
http://www.edbpriser.dk/computere/Homemade-show.asp?Type=4&Processor=Alle&Max=&ID=1&Page=4
Du skal være klar over at de samlede pcere i den billigere end kommer næsten altid med et skod grakikkort, nogle firmær tilbyder at opgradere delene mod merbetaling.
Jeg gentager, hvis du er glad for gaming er det bedre at spare på cpueren og bruge pengene på grafikkortet. Det ville være skønt hvis du fik en Nvidis 6800 GT til 1500 kr. Det giver så meget for pengene.

Kommentar
Fra : Christiania4eva

Dato : 28-03-05 21:31

Hmm.. Er der meget at spare i selv at samle? Og hvor svært er det?
Har god tid til det, men er der overhovedet en vejlledning?

Og ja, jeg har selv windows. Har både windows 95,98,2000,XP.. :)
Og jeg har også office,,

// * Mads Pedersen * //

Accepteret svar
Fra : epidedymittis

Modtaget 25 point
Dato : 28-03-05 23:14

luk da spørgsmålet og giv MIG de skide point! - og det var mig!

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 29-03-05 11:18

ville spare lidt mere op

til redigering er en p4 den ultimative prosessor og minimum 1gb ram grafikkoer minimum 128 mb ram gerne 256
og gerne sata-hardisk

det koster i mellem ca. 400-800 kr at få samlet en pc'er
så besparrelsen ligger der i mellem + det løse (det er som regl billiger at købe de forskellige dele i flere butikker )
det følger en brugsforviring med til motherboardet men det kraver alligevel en rimlig god indsigt i hvordan den skal samles sættes op

men der er ingen der kan samle en pc'er billiger ind "aldi"

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 04-04-05 17:44

... jeg stemmer for athlon det giver mest for pengene basta bum..

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 04-04-05 18:54

snaptil :->P4 er den ultimative prosessor til redigering

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 12-04-05 14:59

http://www.hardwaretidende.dk/hard/artikel/04/11/01/2904112
det godt der ikke skal redigeres så..
athlon lammetæver p4 i spil og nye bundkort tilbyder fsb på 2000
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=129061#
så hvad kan pentium.. nada

Godkendelse af svar
Fra : Christiania4eva

Dato : 28-01-07 14:23

Undskyld at jeg aldrig fik lukket spørgsmålet. I kom jo alle med gode svar, men Epidedymittis får point da han var først.