/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
hunden gør i hundegården
Fra : gaster
Vist : 2935 gange
20 point
Dato : 13-03-05 20:48

Vi har en labrador, som er 1 år gammel. Hunden er i hundegård,medens vi er på arbejde. Det vil sige ca. 4-6 timer dagligt. Når vi er kørt afsted,begynder hunden at gø og hyle uafbrudt til vi kommer hjem igen. Det er den begyndt på efter ca 3-4 mdr. efter at den kom ud i hundegården føste gang. Hundegården er 12kvm stor og der er et hundehus som den kan gå ind i når det regner. Bunden er med fliser og græs. Hvordan får jeg hunden til at holde op med at gø, da jeg bliver upopulær ved naboerne hvis den bliver ved.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 13-03-05 20:59

Hunde er flokdyr og kan bestemt ikke lide at være ladt alene.
I kunne prøve, at lade den have noget med jeres lugt, kasseret (uvasket) tøj, men det bedste ville nok være at få en adfærdsekspert til, at se på forholdene da det er et meget kendt problem, der ikke altid lader sig løse.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 13-03-05 21:02

Jeg kom lige til, at tænke på, at jeg altid har fået at vide, at man skulle anskaffe en hund mere, men her i området kan jeg høre, at der er flere steder hvor de har flere hunde i samme hundegård og de gør både nat og dag.

Kommentar
Fra : snusi

Dato : 13-03-05 22:12

Har hunden noget den kan få tiden til at gå med? F.eks et godt kødben. Jeg tror den keder sig. Personligt synes jeg også det er lang tid at være i en hundegård. Kender I ikke nogen der evt. kunne gå en tur med den sådan at tiden ikke bliver så lang for hunden.

snusi

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 14-03-05 00:43

Det her er måske mere bredt, men det er bestemt ikke tidsspilde, at læse det:
http://www.hundepsykologen.dk/artikler/alene_hjemme.htm

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 14-03-05 00:48

Har du lært hunden at være alene, da den var lille??? Hvis du har, så er det nok en god idé at kontakte en adfærdspsykolg. Prøv også at læse dette:

http://www.etologi.dk/HundeproblemerBody.htm

Hilsen Jette

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 14-03-05 11:08

Hvad med hundens tarv, 12 kvm. minus hundehus og skidehjørne ville gøre en isolationscelle i Horsens statsfængsel til et luksushotel, og så i 10 til 15 graders frost, se det er en måde at have hund på, især en hund der er fremavlet til jagt og som burde kunne bevæge sig, men hvad fanden der er også nogen der har burhøns. Lad hunden være inde i hjemmet når du ikke er der, så vil den føle sig velkommen og tryg. Dette er selvfølgelig bare mit syn på denne sag, men jeg har også en hundegård på 500 kvm. til to hunde, og de kommer ind i huset når jeg ikke er hjemme.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 14-03-05 14:35

En labrador har jo ikke verdens tykkeste pels. Så et uopvarmet hundehus kan godt være en kold fornøjelse.
Prøv at sætte dig i hundens sted: Den kan vælge mellem at piske rundt ude i regnen i 4-6 timer på 12 kvm for at holde varmen -eller ligge kold og stille inde i hundehuset.
Hvis hunden ikke er alene mere end de 4-6 timer, hvorfor lader I den så ikke være indendørs??

Du skriver, at det begyndte 3-4 mdr efter at den kom ud i hundegården 1. gang. Det passer sandsynligvis med, at det begyndte at blive generende koldt og dårligt vejr sidste efterår.
Jeg synes også, at hundegården er ret lille...

Accepteret svar
Fra : inva

Modtaget 20 point
Dato : 14-03-05 16:25

Lad hunden blive inde når du går siger du til hunden at du skal i byen hunden skal i hundekurven giv den en godbid og ros den med en glad stemme hunden vil føle sig tryg og sove

Godkendelse af svar
Fra : gaster

Dato : 15-03-05 19:05

Tak for svaret inva.Vi har prøvet det i 2 dage nu og fungerer rimelig godt.Vi har så valgt,at gå en noget længere tur om morgenen,inden den skal være selv hjemme.

Kommentar
Fra : inva

Dato : 16-03-05 12:18

Det er godt du kan bruge det hunden skal jo lige lære det stille og rolig og se på hunden så forstår den hvad du mener og du kan se at hunden forstår