/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Maxi problem..
Fra : ViRuS_DK
Vist : 281 gange
80 point
Dato : 13-03-05 20:02

Hvordan tager man svinghjulet af en maxi hvis man ikke har en aftrækker..??
Har skruet bolten af..?

Kommentar
Fra : johnni

Dato : 13-03-05 20:30

prøv det her det er lykkes for mig.
træk i det medens du drejer det rundt og giv det nogle lette slag på siden.
håber det lykkes for dig..

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 90 point
Dato : 13-03-05 20:39

Så gør man det man helst ikke må, da det kan brække noget aluminium på krumtapblokken:
Skruer møtrikken på, så den flugter med gevindet.
Sætter 2 store fladhovedet skruetrækkere overfor hinanden ind bag kanten af svinghjulet, men et sted hvor krumtaphuset er forstærket. Det er vigtig at skruetrækkerne bliver rimelig vinkelrette, så når du trykker på deres håndtag, vil kraften på svinghjulet kun være udad.
Der skal være 2 mand til projektet, en der sætter pres på skruetrækkerne, og en der med en hammer slår et rimeligt hårdt slag lige ind mod møtrikken.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : tavk

Dato : 30-03-05 04:25

Du kører ned til en der sælger dig en aftrækker.det er nok det sundest for din krumtap T Hansen skulle jeg mene har en.

Godkendelse af svar
Fra : ViRuS_DK

Dato : 30-03-05 15:01

Tak for svaret pallebhansen.