/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Paraghurt.
Fra : annettemor
Vist : 2866 gange
100 point
Dato : 13-03-05 16:52

Hej

vil bare lige høre om der er nogen der har erfaring med at bruge paraghurt som forebyggelse af diaré. Vores søn på 7 år får tit dårlig mave når vi er på ferie og det vil vi prøve at forebygge i år.

Mange hilsner fra Annette

Kommentar
Fra : dova

Dato : 13-03-05 16:58

Det er ikke et mirakelmiddel mod diarre, men skulle sørge for at bakteriebalancen bliver holdt i orden, så maven ikke er så modtagelig for at få diarre.
Så prøv det, og hvis det virker er det jo fint.

mvh dova

Accepteret svar
Fra : sprit73

Modtaget 110 point
Dato : 13-03-05 16:58

Hej annettemor,

Fandt dette link til dig,

http://www.apoteket.dk/servlet/apoteket/spoergapoteket/spoergsmaalogsvar?id=29515&amcatid=27&amid=2&cx=740

Derudover kan jeg fortælle, at vi i vores sommerferie sidste år tog en tur til grækenland. Mine mand tog paraghurt hjemmefra - jeg gjorde ikke - gæt hvem der fik den dårlige mave

/sprit

Kommentar
Fra : annettemor

Dato : 13-03-05 17:04

Hej Sprit

Jeg håbe det var dig..
Hvor lang tid inden i tog afsted begyndte han at spise dem?? Kan se på dit link der kun er 2-3 dage inden rejsen - jeg troede bare det var flere uger inden..

Hej Dova

Ved godt det ikke er et vidundermiddel - kan du anbefale noget andet vi kan bruge??

Hej fra Annette

Kommentar
Fra : Otnob

Dato : 13-03-05 17:20

Hej Annette !

På apoteket vil du kunne få forskellige tabletter til forebyggelse og afhjælpning hvis det går galt, jeg har selv benyttet paraghurt når jeg har været på Tenerife og med god virkning. De første gange inden jeg begyndte at benytte det fik jeg altid diare, men ikke efter at jeg har forebygget med paraghurt.

Havde det været til en voksen kunne jeg også anbefale at starte dagen med et lille glas Fernet Branca, det er eminent godt til at holde maven i orden.

Mhv. Bonto

Kommentar
Fra : flemlone

Dato : 13-03-05 17:23

Et godt huske råd er IKKE at drikke det lokale vand fra hanen, kun vand på flasker.

Min kone og jeg har også for mange rejser siden brugt paraghurt, indtil der var en sød apoteker dame som foreslog
at vi skulle spise det lokale youghurt hver morgen. Vi har aldrig haft mave besvær..... syv ni tretten.

MVH
Lone og Flemming
Grækenland, Spanien og Madeira erfaring

Kommentar
Fra : Otnob

Dato : 13-03-05 17:24

Hej Annette !

På apoteket vil du kunne få forskellige tabletter til forebyggelse og afhjælpning hvis det går galt, jeg har selv benyttet paraghurt når jeg har været på Tenerife og med god virkning. De første gange inden jeg begyndte at benytte det fik jeg altid diare, men ikke efter at jeg har forebygget med paraghurt.

Havde det været til en voksen kunne jeg også anbefale at starte dagen med et lille glas Fernet Branca, det er eminent godt til at holde maven i orden.

Mhv. Bonto

Kommentar
Fra : flemlone

Dato : 13-03-05 17:28

Jeg har ikke tænkt mig at sende mit råd 2 gange, bare spørge hvor det er du skal hen ??

Flemming

Kommentar
Fra : Otnob

Dato : 13-03-05 17:32

Hej Anette!

Det er klart at man aldrig bør drikke det lokale vand så snart man kommer syd på, men du behøver ikke slæbe med alt det flaskevand, kog nogle liter hver dag og stil dem helst i køleskabet, brug det både til at skylle grøntsager med og til at drikke.

Husk også da det er en lille dreng det gælder at man bør ikke spise is med mindre det er emballeret som vi kender det herhjemme. Is er noget af det der kan indeholde mange bakterier og fremkalde maveproblemer.

Mvh. Bonto

Kommentar
Fra : annettemor

Dato : 13-03-05 18:38

Hej

Vi skal til bulgarien. og vi plejer ikke at drikke vandet - heller ikke når vi børster tænder, men jeg tror at Nicolai er kommet til at sluge noget vand i poolen hver gang... :-/

Hej fra Annette

Kommentar
Fra : annettemor

Dato : 13-03-05 18:40

Forrsten vi/han plejer at spise masser af youghurt men det har åbenbaret ikke være nok.. Og det tip med Fernet Branca må han vente med til han bliver ældre..

Godkendelse af svar
Fra : annettemor

Dato : 13-03-05 19:15

Tak for svaret sprit73.

Så håber vi at vi kan slippe for en omgang bræk og løs mave nu når vi skal afsted..

Hej fra Annette

Kommentar
Fra : flemming48

Dato : 13-03-05 19:20

Og hvis det går galt, så har vi af en catalansk læge fået et vidundermiddel -
lav en drik af ½ l. kogt vand, saften af ½ citron, 2 spsk sukker, 1 tsk salt og et nip bagepulver
drikkes i små slurke
det hjælper virkelig godt, hvis man har diarrhoe og opkastninger - modvirker dehydrering og giver en smule energi.
mvh flemming