/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Koble tv til ??
Fra : Qualiman
Vist : 473 gange
600 point
Dato : 13-03-05 13:19

Hej
Jeg har købt et kabel med stik hvorledes kan jeg koble mit tv op??
Kører XP Pro

Kommentar
Fra : zibas

Dato : 13-03-05 13:29

Hvilke udgange har du på dit grafikkort ??Er det S-vhs eller composit ?? Og hvad er det for et kabel du har købt ??

Kommentar
Fra : xou

Dato : 13-03-05 13:30

sæt det i grafikkort bag på din pc og i tv.
hvis det er geforce nvidea grafikkort du har skal du sende signalet sådan her:
kontrol panel-skærm-indstlliger-avenceret-geforcekort-fanen der hedder nweiw-skærm indstilliger

Kommentar
Fra : Qualiman

Dato : 13-03-05 13:52

Det er i min bærbare pc der skal kobles op så jeg ved ikke lige hvad der sidder i den - det hele er vel smeltet sammen til en plade!

Kommentar
Fra : xou

Dato : 13-03-05 13:57

ok,i enehåndtering under kontrol panel-system-hardware - enehåndtering kan du under skærmkort se hvilke det er.

Kommentar
Fra : Qualiman

Dato : 13-03-05 14:04

Ja så må svaret være SIS 650

Kommentar
Fra : xou

Dato : 13-03-05 14:42

om dette grafikkort stå der:
The primary CRT display and the extended secondary display (TV, TFT LCD Panel, 2'nd CRT) features the Dual View Capability in the sense that both can generate the display in independent resolutions, color depths, and frame rates.
hvad det kan
http://www.sis.com/products/sis650_benefits.htm tryk på large under billedet,så vil du se hvor tv kablet skal siddet i grafikortet.

Kommentar
Fra : xou

Dato : 13-03-05 14:45

dual wiew vil sige du både kan se tv og pc skærm som en dobbelt skærm.
men efter du har sat dem i med tv på av kanelen 1 eller 2 (bruges ofte til video)
kan du så sende det til tv.kig under egenskaber for dit graffort evt mit første kommentar...

Kommentar
Fra : Qualiman

Dato : 13-03-05 15:30

Jeg har fået lyd og sort hvidt billede på tv hvordan får jeg også farve??

Returnerer iaften

Kommentar
Fra : zibas

Dato : 13-03-05 15:34

Det er fordi du kører med S-vhs kabel, og skal på dit tv finde den av-kanal som kan modtage S-vhs, vil regne med det er noget lign 2S, hvilket tv er der tale om ??

Kommentar
Fra : zibas

Dato : 13-03-05 15:34

Det er fordi du kører med S-vhs kabel, og skal på dit tv finde den av-kanal som kan modtage S-vhs, vil regne med det er noget lign av-2S, hvilket tv er der tale om ??

Kommentar
Fra : xou

Dato : 13-03-05 15:34

er der ikke en av2(og s-vhs) på tvet,ellers skal du bruge en omskifter composit som zibas spørte om.måske fuldte der en med pcen...???

Kommentar
Fra : zibas

Dato : 13-03-05 15:34

Det er fordi du kører med S-vhs kabel, og skal på dit tv finde den av-kanal som kan modtage S-vhs, vil regne med det er noget lign av-2S, hvilket tv er der tale om ??

Kommentar
Fra : Qualiman

Dato : 28-03-05 10:43

Ok jeg har et Panasonic TX-32PS11D/B og jeg har fundet S-video indgangen/stikket under forklappen monteret det hele og får stadig billedet i sort/hvid - lyden er der men!!

Accepteret svar
Fra : xou

Modtaget 600 point
Dato : 30-03-05 19:56

på nogle tv er der 2 scanstik,prøv hver af dem.
sæt opløsningen helt i bund på tvet 640x480,(inden du __evt__ sender signalet)gøres under
kontrol panel-skærm-indstilliger-avanceret-grafikort sis ??
kan du sætte det til pal-b eller pal g osse under her gør det (kan ikke finde det på min)må ikke være ntsc som er et ameriskansk 60 hz format.prøv dig frem her da dit tv er 100 hz.
køb kun et composite hvis dit tv ikke understøtter s-vhs (fås i pc butikker).kig i manuelen om det er et s-vhs tv vær helt sikker på det under det tekniske,ellers køb et stik (40 kr gæt).

Kommentar
Fra : bentok

Dato : 30-03-05 21:20

Har lige haft samme problem, med sort skærm samt meget utydelig, men efter at havde stillet skærmopløsningen til 600x800 pixel er det bare fint. Hvis du kører en dvd film indstiller dvd.afspilleren automatisk den optimale billedopløsning.

Mvh Bent

Kommentar
Fra : bentok

Dato : 30-03-05 21:33

Efter ændring af skærmopløsningen, skal du måske genstarte din pc.

Kommentar
Fra : Qualiman

Dato : 03-04-05 15:11

Jeg har prøvet begge scartstik samt s-video indgangen samt sat opløsningen ned intet virker

Godkendelse af svar
Fra : Qualiman

Dato : 04-04-05 16:51

Tak for svaret xou.

Det eneste der manglede var at man skal trykke 2 gange på omskifteren på tv det vil sige at når man har sat kablet eller scartstikket bruger man omskifteren til av hvorefter man skal trykke på hvilken avudgang man ønsker - derefter skal man trykke på den ønskede avudgang endnu engang ( i mit tilfælde gul knap)

Kommentar
Fra : xou

Dato : 05-04-05 13:14

av1 eller av2 den ene i sort hvis,på mit av1 er uden billed av2 er med sort hvid billed - derudover s-hvs med farve som er en udvidelse af av2...davoo tv,men godt du fik det til at virke - de tver