/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Kopiere e-mails
Fra : Mosebaek
Vist : 555 gange
130 point
Dato : 13-03-05 11:26

Jeg vil gerne "brænde" indholdet i mappen "sendt post" over på en CD.Meeen,jeg kan ikke finde Outlook Express`s mapper i Stifinder.Jeg har fundet OE mappen,men viser kun systemfiler.Når jeg søger efter "sendt post" i Stifinder,får jeg en sti så langt som sidste efterår,der ender i en masse tal.(Ligner en form for kode).Men jeg ser ikke skyggen af filerne i "sendt post".Har det mon noget med "Skriveskyttelse" at gøre.Er der en anden metode at "brænde" på,udenom Stifinder.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 13-03-05 11:40

Jeg bruger den simple metode at markere alle mails i en mappe og med højre mustast trækker jeg dem over i en mappe og vælger kopier.

Kommentar
Fra : Mad_Nuser

Dato : 13-03-05 11:42

det kan du ikke umidelbart gøre, men du kan gemme dine mails som *.EML filer i en mappe ig så brænde dem derfra.

alle mails er i mappen:
C:\Documents and Settings\"BRUGER"\Lokale indstillinger\Application Data\Identities\{"et mange cifret nr."}\Microsoft\Outlook Express

og hedder *.dbx

mvh Mad-Nuser

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 13-03-05 11:54

Jeg takker meget,Emesen og Mad-Nuser for svarene.Jeg vil prøve jeres løsninger.Som i nok kan fornemme,er jeg ingen ørn i det her.Heller ikke med at bevæge sig rundt i "kandu.dk",men jeg håber det kommer.
Hilsen til jer begge og tak.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 13-03-05 19:44

Hvis du lægger dine mails i en mappe, så kan den kopieres over på en diskette -
altså hvis der ikke er formange billeder.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 13-03-05 20:19

Tak Emesen.
De ligger jo i forvejen i mappen "Sendt post".Problemet er at få dem over i Stifinder,på en eller anden måde,sådan at jeg kan komme i forbindelse med enten diskette drevet,eller F-drevet (CD) som jeg bruger mest.

VH. Mosebaek.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 13-03-05 20:32

Lav lige en mappe "gempost" på skrivebordet.
Gå til sendt post og marker (ikke åbne) et brev
tryk ctrl+a og så ctrl+c
nu har du en kopi af alle brevene i sendt post
find din mappe "gempost" og åbn den
tryk ctrl+v inde i mappen
luk mappem og h-klik på mappen>vælg egenskaber og se hvor stor den er
Er den større end 1,4 mb - så skal den deles op til disketter.
ellers trækker du mappen over i a-drevet inde i stifinder

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 14-03-05 10:38

Tak Emesen for forslaget.Men jeg er nok for stor en tumpe.Handlingen kan jeg ikke udføre.Jeg kan sagtens kopiere filerne fra "sendt post".Men jeg kan simpelthen ikke lægge dem ind i mappen "gempost" på skrivebordet.Jeg har prøvet at flytte dem enkeltvis,flere ad gangen,hele molevitten på en gang.Så nu opgir jeg og sletter nok det hele i stedet.Men det er irriterende at tænke på der ku`sendes folk til månen for 35 år siden,og idag kan der ikke flyttes nogle pokkers filer over på en CD.
VH.Mosebaek.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 14-03-05 14:59

Når du kopierer >>ctrl+c<< så hav lidt tålmod den skal lige hente det ind i hukommelsen.
Og når du sætter ind så skal du lige klikke med musen inde i mappen. så din comp >>ctrl+v<< ved hvor den skal aflevere en kopi.
Du skal ikke opgive - vi har mere tåldmodighed end du har. Bare spørg hvis der er noget du ikke forstår.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 16-03-05 01:10

LAD VÆRE med at skrive til - men kopier til

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-03-06 11:40

emesens første indlæg med at kopiere alle mails til en mappe virker alle de steder jeg har gjort det - hvorfor du ikke kan undrer mig lidt.

har du mange mails liggende der skal trækkes over - gælder det også med tålmodighed - maskinen arbejder med at gøre det i samme øjeblik du har sluppet museknappen - giv ikke op