/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Andre interesser / Spørgsmål
10  KarlOveJe.. 2007
Vaskning af hvide Kawasaki sko?
Fra : ida.sorensen
Vist : 864 gange
10 point
Dato : 13-03-05 10:30

Hej alle sammen.

Er det sikkert at vakse sine hvide Kawasaki sko i vaskemaskinen? Har nogen prøvet? For jeg vil være sikker på at der ikke sker dem noget inden jeg prøver. Det er nemlig min venindens.

Mvh Ida

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 20 point
Dato : 13-03-05 10:36

Hvis det er de hvide der er lavet af stof/lærred, så kan du godt vaske dem på 40 grader.
Hvis de er meget snavset, er det en god ide at bruge noget pletopløsende at komme på dem først.

De fleste af den slags sko og kondisko kan tåle maskinvask.

mvh dova

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-03-05 10:40

Jeg vasker altid alle mine gummisko i vaskemaskinen, gerne sammen med et strandtæppe eller lign. ved 40 grader.

De bliver rene, men kommer ikke til at ligne nye.

Er det alm. mudder, skidt, møg og ikke sved, græs, rødvin, sterrin osv. kan du nøjes med at vaske dem i håndvasken (..brug en neglebørste) med et uldvaske middel. Det er mere skånsomt og resultatet bliver flot.

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : ida.sorensen

Dato : 13-03-05 10:45

Tak for svaret dova.

Kommentar
Fra : A.C.Rosmon

Dato : 13-03-05 10:52

Husk at imprægnere dem igen når de er tørre.

Kommentar
Fra : ronja99

Dato : 30-06-05 14:36

HUSK at tage sålen ud inden - så er det ikke noget problem...

Vasker mine ved 30-40 grader...