/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
webserver program...
Fra : hubi
Vist : 335 gange
50 point
Dato : 13-03-05 08:46

heey jeg har lavet en hjemmeside som jeg gerne vil udgive på nettet... jeg vil gerne hoste den selv, er der nogle der kender et program som ka hjælpe mig med dette????
kører winxp pro

hilsen jesper

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 13-03-05 09:36
Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-03-05 09:59

Du kan bruge Apache serveren : http://nordicos.org/programs/all/apache/

Det er ikke helt simpelt at sætte sådan en svend op, men der er en vejledning på omtalte side (Installering og Tilpasning)

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-03-05 10:03

Ps. Har du tænkt på hvilket maskineri der skal til at trække en 'privat' server ???

Hvis bare 10 klienter samtidig henter en fil på din server og de alle har f.eks. 1 Mbit forbindelse til download, hvad kræver det så af din forbindelses up-load ? Korrekt 10 Mbit !!!

Man må så begrænse sin båndbredde eller antal brugere. Det kan hurtigt ende med det rene ingenting

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : EazyOne

Dato : 13-03-05 14:51

Jeg kører selv med apache, der er efterhånden flere steder med god dokumentation til ops. af denne.

Molo> din teori mht. 10 klienter med 1Mbit download bliver til 10Mbit, er kun relevant hvis HUBI vil hoste filer (mp3, vcd osv) hvor imod hvis det er ren html, samt tilhørende giffer og jpgs er det ikke et problem. Jeg hoster selv 3 hjemmesider med upload på 512, og det kører fint. Men hvis HUBI har en upload på 256 eller 128 kan det godt være et problem.

/EZ1