/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
roundup ultra
Fra : biksemad
Vist : 8897 gange
20 point
Dato : 08-09-02 18:19

jeg har købt roudup ultra i tyskland,men kan ikke finde ud af blandingsforholdet.
jeg skal bruge det på mine fliser i indkørslen,der er meget ukrudt

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 08-09-02 19:03

Bland det i forholdet 1:20 det giver det bedste resultat..blander du det stærkere, brænder du bare bladene,og giften når ikke ned i roderne.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 08-09-02 17:37

"biksemad" <biksemad.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse

> jeg har købt roudup ultra i tyskland,men kan ikke finde ud af
> blandingsforholdet.
Det bruger du bare som det er !!!. HVORDAN tør du købe noget du ikke ved
hvon' bruges, det er netop pga. sådan nogen som dig at det ikke er i handlen
her hjemme. Proff. brugere, landmænd og gartnere, skal på kursus for at lære
at håndtere det, DET ER GIFT..både for dig selv og resten af samfundet. Jeg
kan godt forstå at du ikke vil ligge navn til....biksemad.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 08-09-02 20:20

"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.TA.VÆK.rasmussen@os.dk> skrev i en meddelelse
news:3d7b7ca3$0$87283$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> "biksemad" <biksemad.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
>
> > jeg har købt roudup ultra i tyskland,men kan ikke finde ud af
> > blandingsforholdet.
> Det bruger du bare som det er !!!. HVORDAN tør du købe noget du ikke ved
> hvon' bruges, det er netop pga. sådan nogen som dig at det ikke er i
handlen
> her hjemme. Proff. brugere, landmænd og gartnere, skal på kursus for at
lære
> at håndtere det, DET ER GIFT..både for dig selv og resten af samfundet.
Jeg
> kan godt forstå at du ikke vil ligge navn til....biksemad.
>

Enig!

Mvh

Stig Bang-Mortensen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 08-09-02 20:23

"biksemad" <biksemad.news@kandu.dk> wrote in message
news:EDKe9.62025$ww6.4382837@news010.worldonline.dk...
> jeg har købt roudup ultra i tyskland,men kan ikke finde ud af
> blandingsforholdet.
> jeg skal bruge det på mine fliser i indkørslen,der er meget ukrudt
>

Hvis det er den Roundup Ultra som koster 199,- for 1 liter i de tyske
grænsebutikker. skal du i hvert fald ikke høre på Jørgen M. Rasmussen.
Det er Roundup i "landbrugsstyrke" - det er en 4-8 gange så koncentreret
som det du køber i byggemarkedet herjemme!!!!
Du kan løfte etiketten, og der er så en udmærket brugsanvisning som jo nok
kræver intensiv brug af lommeregner idet mængderne er noget i retning af 1
liter Roundup i 400 liter vand til 1 hektar areal !
Jeg mener at sidst jeg brugte det sidste sommer regnede jeg mig frem til
noget med 60 ml pr. 1 l vand, og det ukudt jeg behandlede forsvandt
effektivt efter de 2 uger det tager om at virke.
Jeg købte en liter for efterhånden en del år siden. og jeg har nok til en
10-15 års forbrug i den !

mvh

Andreas M. Hansen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 09-09-02 05:13

"Andreas M. Hansen" <nokke99@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvis det er den Roundup Ultra som koster 199,- for 1 liter i de tyske
> grænsebutikker. skal du i hvert fald ikke høre på Jørgen M. Rasmussen.

Nej du skal bare bruge RIGELIGT så stadset kan rende ned i grundvandet, og
give "sjove" børn. I min have har jeg tid til at selv luge ukrudtet op, man
må tage det sure m. det søde.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 09-09-02 09:39

I samme moment kan du så også få bugt med alle de væmmelige pindsvin!

Lene
"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.TA.VÆK.rasmussen@os.dk> skrev i en meddelelse
news:3d7c1fb8$0$87273$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> "Andreas M. Hansen" <nokke99@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>
> > Hvis det er den Roundup Ultra som koster 199,- for 1 liter i de tyske
> > grænsebutikker. skal du i hvert fald ikke høre på Jørgen M. Rasmussen.
>
> Nej du skal bare bruge RIGELIGT så stadset kan rende ned i grundvandet, og
> give "sjove" børn. I min have har jeg tid til at selv luge ukrudtet op,
man
> må tage det sure m. det søde.
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 09-09-02 09:40

Jammen det er da godt at DU har tiden til det, Jørgen.
Men nu var det ikke en tilsvining som ønskedes, men et blandingsforhold.

Det kan diskuteres langt og længe om brugen af f.eks. Round-up, men det bør
ikke være i en tråd som denne.

"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.TA.VÆK.rasmussen@os.dk> skrev i en meddelelse
news:3d7c1fb8$0$87273$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> "Andreas M. Hansen" <nokke99@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>
> > Hvis det er den Roundup Ultra som koster 199,- for 1 liter i de tyske
> > grænsebutikker. skal du i hvert fald ikke høre på Jørgen M. Rasmussen.
>
> Nej du skal bare bruge RIGELIGT så stadset kan rende ned i grundvandet, og
> give "sjove" børn. I min have har jeg tid til at selv luge ukrudtet op,
man
> må tage det sure m. det søde.
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 09-09-02 11:21

> > jeg har købt roudup ultra i tyskland,men kan ikke finde ud af
> > blandingsforholdet.
> > jeg skal bruge det på mine fliser i indkørslen,der er meget ukrudt
> >
>
> Hvis det er den Roundup Ultra som koster 199,- for 1 liter i de tyske
> grænsebutikker. skal du i hvert fald ikke høre på Jørgen M. Rasmussen.
> Det er Roundup i "landbrugsstyrke" - det er en 4-8 gange så koncentreret
> som det du køber i byggemarkedet herjemme!!!!
> Du kan løfte etiketten, og der er så en udmærket brugsanvisning som jo nok
> kræver intensiv brug af lommeregner idet mængderne er noget i retning af 1
> liter Roundup i 400 liter vand til 1 hektar areal !
> Jeg mener at sidst jeg brugte det sidste sommer regnede jeg mig frem til
> noget med 60 ml pr. 1 l vand, og det ukudt jeg behandlede forsvandt
> effektivt efter de 2 uger det tager om at virke.
> Jeg købte en liter for efterhånden en del år siden. og jeg har nok til en
> 10-15 års forbrug i den !
>
> mvh
>
> Andreas M. Hansen
>
Hvis du siger det er 4-8 gange kraftigere hvorfor bruger du så 1½ gang så
meget? Man bruger 40 ml til 1 liter vand af den almindelige.
Så vidt jeg ved er "landbrugs" Roundup 3 gange kraftigere end det man
normalt køber i byggemarkederne. Udfra den devise vil jeg mene at man skal
bruge en trediedel af de 40 ml til 1 L vand. Så man ender på ca 13 ml pr 1
L vand.

Thomas
_________________________________________
This mail was scanned by Norton Antivirus 2002

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 09-09-02 11:24

> jeg har købt roudup ultra i tyskland,men kan ikke finde ud af
> blandingsforholdet.
> jeg skal bruge det på mine fliser i indkørslen,der er meget ukrudt
>

RoundUp må så vidt jeg ved slet ikke bruges på fliser herhjemme, så
løsningen er simpel: Brug håndkraft eller køb dig en brænder. Er det meget
slemt kan du evt. slå det ned med en blanding af eddikesyre og vand, det
slår ikke rødderne ihjel, men det bliver nemt at holde det nede med din nye
brænder

Thomas
_________________________________________
This mail was scanned by Norton Antivirus 2002

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 09-09-02 11:26

"Andreas M. Hansen" <nokke99@hotmail.com> wrote in message
news:alg83b$1phhq0$1@ID-144871.news.dfncis.de...
> Hvis det er den Roundup Ultra som koster 199,- for 1 liter i de tyske
> grænsebutikker. skal du i hvert fald ikke høre på Jørgen M. Rasmussen.
> Det er Roundup i "landbrugsstyrke" - det er en 4-8 gange så koncentreret
> som det du køber i byggemarkedet herjemme!!!!
> Du kan løfte etiketten, og der er så en udmærket brugsanvisning som jo nok
> kræver intensiv brug af lommeregner idet mængderne er noget i retning af 1
> liter Roundup i 400 liter vand til 1 hektar areal !
> Jeg mener at sidst jeg brugte det sidste sommer regnede jeg mig frem til
> noget med 60 ml pr. 1 l vand, og det ukudt jeg behandlede forsvandt
> effektivt efter de 2 uger det tager om at virke.
> Jeg købte en liter for efterhånden en del år siden. og jeg har nok til en
> 10-15 års forbrug i den !

Det var en stærk blanding. Jeg blander 50 ml. til 5 liter vand i sprøjte, og
det virker på det meste ukrudt, herunder tidsler og brændenælder. Hvis du
kun skal fjerne græs, kan du klare dig med 20 ml. til 5 liter vand.

mvh
Preben

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 09-09-02 11:47

On Mon, 9 Sep 2002 12:21:17 +0200, "Thomas Nørgaard"
<nimbus39@hotmail.com> wrote:

>Så vidt jeg ved er "landbrugs" Roundup 3 gange kraftigere end det man
>normalt køber i byggemarkederne.

Det som sælges i butikkerne hedder (frit efter hukommelsen) 60g/liter
for den 'tynde' opløsningning og 360 g/liter (Mængden af aktivstof pr
liter, altså mængden af Glyphosat). Det landmanden køber hedder også
360g/liter. Roundup Ultra er vist 480g/liter. Under alle omstændigheder
står det på etiketten hvor stærkt det er.

--
Mads Lie Jensen - mads@gartneriet.dk - ICQ #25478403
http://www.gartneriet.dk
- nu med link til egne billeder fra Aero-koncerten
med Jean Michel Jarre

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 09-09-02 15:38

I artiklen <3d7c76d7$0$27659$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
skrev Thomas Nørgaard <nimbus39@hotmail.com>:

> RoundUp må så vidt jeg ved slet ikke bruges på fliser herhjemme, så
> løsningen er simpel: Brug håndkraft eller køb dig en brænder. Er det meget
> slemt kan du evt. slå det ned med en blanding af eddikesyre og vand, det
>

Sakset fra et af mine fagblade:

Amerikanske forskere fra Agricultural Research Service (ARS) har med god
effekt testet eddikesyre som ukrudtsmiddel mod arter som stor padderokke og
agertidsel. Ukrudtet blev håndsprøjtet med forskellige opløsninger af
eddikesyre, og i de første uger efter fremspiring var der god effekt med
opløsninger på 5-10 %, mens det var nødvendigt med en højere koncentration
til ældre planter. Som sammenligning svarer en almindelig flaske
husholdningseddike ca. til en 5 % eddikesyreopløsning. Eddikesyre er endnu
ikke godkendt som aktivstof i Danmark, men et firma har søgt
godkendelse af et planteværnsmiddel, som indeholder 12 % eddikesyre.
Anvendelsesområdet er blandt andet ukrudtsbekæmpelse på ikke bevoksede
arealer og under frugttræer. Foreløbig ser sagen dog ud til at ende
med, at handelsvaren ikke bliver godkendt, og eddikesyre kommer på
forbudslisten over aktivstoffer. Baggrunden er en "uacceptabel risiko" for
regnorme og vandlevende organismer. Samtidig forudser man muligheden
for en forsuring af vand og jordbund; ligesom der er en risiko for
nedvaskning af eddikesyre til grundvandet. Det er her værd at bide mærke i,
at der er tale om en vurdering af selve aktivstoffet, eddikesyre, og
ikke blot handelsvarens koncentration og dosering. Med andre ord gælder de
samme miljøvurderingerne også, hvis man vil søge almindelig
husholdningseddike godkendt som planteværnsmiddel.

--
Folk, der svarer ovenover det, de svarer på.
> Hvad er irriterende ved usenet?

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 10-09-02 05:45

Du har allerede afsløret dit dybe kendskab til Roupdup Ultra.
Nu tror jeg, at du skal tie stille og lade de voksn ( dem der ikke gætter
sig til det hele )tale om det.

mvh

Søren
AL FANATISME ER SKADELIG - brug tingene med omtanke og med måde.

"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.TA.VÆK.rasmussen@os.dk> wrote in message
news:3d7c1fb8$0$87273$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> "Andreas M. Hansen" <nokke99@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>
> > Hvis det er den Roundup Ultra som koster 199,- for 1 liter i de tyske
> > grænsebutikker. skal du i hvert fald ikke høre på Jørgen M. Rasmussen.
>
> Nej du skal bare bruge RIGELIGT så stadset kan rende ned i grundvandet, og
> give "sjove" børn. I min have har jeg tid til at selv luge ukrudtet op,
man
> må tage det sure m. det søde.
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 09-09-02 21:10

<juletrae@post4.tele.dk> skrev i en news:4b734f1896juletrae@post4.tele.dk...
> I artiklen <3d7c76d7$0$27659$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
> skrev Thomas Nørgaard <nimbus39@hotmail.com>:
>
> > RoundUp må så vidt jeg ved slet ikke bruges på fliser herhjemme, så
> > løsningen er simpel: Brug håndkraft eller køb dig en brænder. Er det
meget
> > slemt kan du evt. slå det ned med en blanding af eddikesyre og vand, det
> >
>
> Sakset fra et af mine fagblade:
>
> Amerikanske forskere fra Agricultural Research Service (ARS) har med god
> effekt testet eddikesyre som ukrudtsmiddel mod arter som stor padderokke
og
> agertidsel. Ukrudtet blev håndsprøjtet med forskellige opløsninger af
> eddikesyre, og i de første uger efter fremspiring var der god effekt
med
> opløsninger på 5-10 %, mens det var nødvendigt med en højere koncentration
> til ældre planter. Som sammenligning svarer en almindelig flaske
> husholdningseddike ca. til en 5 % eddikesyreopløsning. Eddikesyre er endnu
> ikke godkendt som aktivstof i Danmark, men et firma har søgt
> godkendelse af et planteværnsmiddel, som indeholder 12 %
eddikesyre.
> Anvendelsesområdet er blandt andet ukrudtsbekæmpelse på ikke bevoksede
> arealer og under frugttræer. Foreløbig ser sagen dog ud til at ende
> med, at handelsvaren ikke bliver godkendt, og eddikesyre kommer

> forbudslisten over aktivstoffer. Baggrunden er en "uacceptabel risiko"
for
> regnorme og vandlevende organismer. Samtidig forudser man muligheden
> for en forsuring af vand og jordbund; ligesom der er en risiko for
> nedvaskning af eddikesyre til grundvandet. Det er her værd at bide mærke
i,
> at der er tale om en vurdering af selve aktivstoffet, eddikesyre,
og
> ikke blot handelsvarens koncentration og dosering. Med andre ord gælder
de
> samme miljøvurderingerne også, hvis man vil søge almindelig
> husholdningseddike godkendt som planteværnsmiddel.
>

Tænk at den verden der er ved totalt at destruere sig selv i diverse
vitaminrige udledninger til luft, jord og vand krøller tæer over at der er
en teoretisk mulighed for forsuring og grundvandsforurening ved at bruge
lidt eddike. Meget teoretisk må jeg sige. Mon ikke den slags bekymringer
kræver at man har læst lidt for mange bøger?
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen
preben@esenet.dk

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 09-09-02 21:36

On Mon, 9 Sep 2002 22:10:28 +0200, "Preben Riis Sørensen"
<preben@esenet.dk> wrote:

>Tænk at den verden der er ved totalt at destruere sig selv i diverse
>vitaminrige udledninger til luft, jord og vand krøller tæer over at der er
>en teoretisk mulighed for forsuring og grundvandsforurening ved at bruge
>lidt eddike. Meget teoretisk må jeg sige. Mon ikke den slags bekymringer
>kræver at man har læst lidt for mange bøger?

Hvor er det typisk!

Så snart det er et middel som tilfældigvis findes i husholdningen så er
det ikke farligt at bruge i haven, så er miljøstyrelsen nogle tåber
fordi de vil forbyde det.

Men så snart det er et middel som efterhånden er blevet godt og grundigt
gennemtestet og som i øvrigt er ugiftigt for mennesker og dyr, så er det
gift, ofte udtalt med store bogstaver og foragt i stemmen og skal for
alt i verden holdes væk fra alt og alle medmindre de er i
beskyttelsesdragt som kan klare et radioaktivt udslip af dimensioner.

Det er ærlig talt en mærkelig holdning den der....

(Jeg siger det bare fordi jeg undres gang på gang over den.)

--
Mads Lie Jensen - mads@gartneriet.dk - ICQ #25478403
http://www.gartneriet.dk
- nu med link til egne billeder fra Aero-koncerten
med Jean Michel Jarre

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 09-09-02 21:30

I artiklen <3d7cfa42$0$128$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
skrev Zoëga <szoega@mail.dk>:
> Date: Mon, 9 Sep 2002 21:44:58 -0700

Hvorfor det?

--
Folk, der svarer ovenover det, de svarer på.
> Hvad er irriterende ved usenet?

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 09-09-02 22:20

I artiklen <3d7d00a1$0$148$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
skrev Preben Riis Sørensen <preben@esenet.dk>:

> <juletrae@post4.tele.dk> skrev i en news:4b734f1896juletrae@post4.tele.dk...
> > I artiklen <3d7c76d7$0$27659$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, skrev
> > Thomas Nørgaard <nimbus39@hotmail.com>:
> >
> > > RoundUp må så vidt jeg ved slet ikke bruges på fliser herhjemme, så
> > > løsningen er simpel: Brug håndkraft eller køb dig en brænder. Er det
> > > meget slemt kan du evt. slå det ned med en blanding af eddikesyre og
> > > vand, det
> > >

[snip]

> > ser sagen dog ud til at ende med, at handelsvaren ikke bliver
> > godkendt, og eddikesyre kommer på forbudslisten over aktivstoffer.
> > Baggrunden er en "uacceptabel risiko" for regnorme og vandlevende
> > organismer. Samtidig forudser man muligheden for en forsuring af
> > vand og jordbund; ligesom der er en risiko for nedvaskning af eddikesyre
> > til grundvandet. Det er her værd at bide mærke i, at der er tale om
> > en vurdering af selve aktivstoffet, eddikesyre, og ikke blot
> > handelsvarens koncentration og dosering. Med andre ord gælder de samme
> > miljøvurderingerne også, hvis man vil søge almindelig
> > husholdningseddike godkendt som planteværnsmiddel.

> Tænk at den verden der er ved totalt at destruere sig selv i diverse
> vitaminrige udledninger til luft, jord og vand krøller tæer over at der er
> en teoretisk mulighed for forsuring og grundvandsforurening ved at bruge
> lidt eddike. Meget teoretisk må jeg sige. Mon ikke den slags bekymringer
> kræver at man har læst lidt for mange bøger? --

Det har du ret i. Men der er altså nogle her i gruppen, der ikke kan se det
videre perspektiv og diskuterer og anbefaler, helt uden basal viden om det de
taler om.

--
Folk, der svarer ovenover det, de svarer på.
> Hvad er irriterende ved usenet?

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 10-09-02 02:32

For en gang skyld en der svarer normal, i stedet for alle den dødsyge
dansker der forudrener mere med al deres pisse snak, tak for et klart svar
til spørger her får du da et klar svar, brug du blot roundof i den blanding
så er det OK også for landmanden, der ofte bruger det.

"Andreas M. Hansen" <nokke99@hotmail.com> wrote in message
news:alg83b$1phhq0$1@ID-144871.news.dfncis.de...
>
> "biksemad" <biksemad.news@kandu.dk> wrote in message
> news:EDKe9.62025$ww6.4382837@news010.worldonline.dk...
> > jeg har købt roudup ultra i tyskland,men kan ikke finde ud af
> > blandingsforholdet.
> > jeg skal bruge det på mine fliser i indkørslen,der er meget ukrudt
> >
>
> Hvis det er den Roundup Ultra som koster 199,- for 1 liter i de tyske
> grænsebutikker. skal du i hvert fald ikke høre på Jørgen M. Rasmussen.
> Det er Roundup i "landbrugsstyrke" - det er en 4-8 gange så koncentreret
> som det du køber i byggemarkedet herjemme!!!!
> Du kan løfte etiketten, og der er så en udmærket brugsanvisning som jo nok
> kræver intensiv brug af lommeregner idet mængderne er noget i retning af 1
> liter Roundup i 400 liter vand til 1 hektar areal !
> Jeg mener at sidst jeg brugte det sidste sommer regnede jeg mig frem til
> noget med 60 ml pr. 1 l vand, og det ukudt jeg behandlede forsvandt
> effektivt efter de 2 uger det tager om at virke.
> Jeg købte en liter for efterhånden en del år siden. og jeg har nok til en
> 10-15 års forbrug i den !
>
> mvh
>
> Andreas M. Hansen
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 10-09-02 13:24

"biksemad" <biksemad.news@kandu.dk> wrote in news:EDKe9.62025$ww6.4382837
@news010.worldonline.dk:noget der ligner dette

> jeg har købt roudup ultra i tyskland,men kan ikke finde ud af
> blandingsforholdet.
> jeg skal bruge det på mine fliser i indkørslen,der er meget ukrudt
>

Til alle der har svaret på dette indlæg vil jeg bare sige, at
i desværre svarer som i har forstand til og det at det ikke
vidner om nogen dybere kendskab til hele den problematik i
gør jer kloge på.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 10-09-02 13:54

On Tue, 10 Sep 2002 12:24:28 +0000 (UTC), Bachelor
<not.puplic@no.mail.dk> wrote:

>Til alle der har svaret på dette indlæg vil jeg bare sige, at
>i desværre svarer som i har forstand til og det at det ikke
>vidner om nogen dybere kendskab til hele den problematik i
>gør jer kloge på.

Hvad mener du?

--
Mads Lie Jensen - mads@gartneriet.dk - ICQ #25478403
http://www.gartneriet.dk
- nu med link til egne billeder fra Aero-koncerten
med Jean Michel Jarre

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 10-09-02 15:15

I artiklen <alko9s$27f2$10@news.cybercity.dk>,
skrev Bachelor <not.puplic@no.mail.dk>:
> "biksemad" <biksemad.news@kandu.dk> wrote in news:EDKe9.62025$ww6.4382837
> @news010.worldonline.dk:noget der ligner dette

> > jeg har købt roudup ultra i tyskland,men kan ikke finde ud af
> > blandingsforholdet.
> > jeg skal bruge det på mine fliser i indkørslen,der er meget ukrudt
> >

> Til alle der har svaret på dette indlæg vil jeg bare sige, at
> i desværre svarer som i har forstand til og det at det ikke
> vidner om nogen dybere kendskab til hele den problematik i
> gør jer kloge på. ^^^^^^^^^^^

Såsom?

--
Helge.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 10-09-02 16:34

"Zoëga" <szoega@mail.dk> skrev i en meddelelse
..
> Nu tror jeg, at du skal tie stille og lade de voksn ( dem der ikke gætter
> sig til det hele )tale om det.
>
Og sådan een er du?, voksen ??, I så fald er du blevet så gammel og dement
at du ikke har din sunde fornuft i behold. Du ved ikke hvor gammel jeg er,
jeg er nok noget ældre end du regner med. Og dem som har "forfattet"
arb.miljøreglerne på området er måske også nogle årsunger som ikke har
"fattet" en sk..??. Det er det sædvanlige; på arb.pladsen hyler folk-flest
op om sikkerhed,miljø etc., men når de kommer hjem- er det hele glemt og de
"kravler over hvor gærdet er lavest".

- brug tingene med omtanke og med måde.
>
Det bedes du beskrive nærmere??. Hvorfor skal div. miljøregler
tilsidesættes, bare fordi det det foregår i en villa-have ??. Min have er
til fornøjelse, ikke noget mønster-landbrug.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 10-09-02 16:42

"Bachelor" <not.puplic@no.mail.dk> skrev i en meddelelse

>
> Til alle der har svaret på dette indlæg vil jeg bare sige, at
> i desværre svarer som i har forstand til og det at det ikke
> vidner om nogen dybere kendskab til hele den problematik i
> gør jer kloge på.

Og det har du ???, jeg glæder mig til at du udbreder dit åbenbart større
vid.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 10-09-02 19:21

On Tue, 10 Sep 2002 17:41:55 +0200, "Jørgen M. Rasmussen"
<j.m.TA.VÆK.rasmussen@os.dk> wrote:

>> Til alle der har svaret på dette indlæg vil jeg bare sige, at
>> i desværre svarer som i har forstand til og det at det ikke
>> vidner om nogen dybere kendskab til hele den problematik i
>> gør jer kloge på.
>
>Og det har du ???, jeg glæder mig til at du udbreder dit åbenbart større
>vid.
>

Hvorfor har vi ikke en gruppe der hedder
dk.fritid.hus-og-have.roundup?

--
Jens

If things get any worse, I'll have to ask you to stop helping me.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 11-09-02 04:51

"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.TA.VÆK.rasmussen@os.dk> wrote in message
news:3d7e10c1$0$87288$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> "Zoëga" <szoega@mail.dk> skrev i en meddelelse
> .
> > Nu tror jeg, at du skal tie stille og lade de voksn ( dem der ikke
gætter
> > sig til det hele )tale om det.
> >
> Og sådan een er du?, voksen ??, I så fald er du blevet så gammel og dement
> at du ikke har din sunde fornuft i behold. Du ved ikke hvor gammel jeg er,
> jeg er nok noget ældre end du regner med. Og dem som har "forfattet"
> arb.miljøreglerne på området er måske også nogle årsunger som ikke har
> "fattet" en sk..??. Det er det sædvanlige; på arb.pladsen hyler folk-flest
> op om sikkerhed,miljø etc., men når de kommer hjem- er det hele glemt og
de
> "kravler over hvor gærdet er lavest".
>
> - brug tingene med omtanke og med måde.
> >
> Det bedes du beskrive nærmere??. Hvorfor skal div. miljøregler
> tilsidesættes, bare fordi det det foregår i en villa-have ??. Min have er
> til fornøjelse, ikke noget mønster-landbrug.
>

Du kommer ikke uden om, at du foreslog ham at sprøjte med det uden
fortynding,
hvis man ikke ved hvad man har med at gøre, skal man ikke blande sig i
diskussioner om
ting som sprøjtemidler.
Bruges Round Up rigtigt tilsidesættes der ingen miljøregler - heller ikke i
haver.
Voksen behøver ikke have noget at gøre med hvor gammel man er, men det er
ihverttilfælde
et barnagtigt træk, at udnøvne alle eksperter man ikke er enige med som "
årsunger der ikke har fattet en skid"..
Jeg ved ikke hvor "voksen" jeg gør mig fortjent til at blive benævnt, men
dert er ihverttilfælde
en af kriterierne, at man holder sig til kendsgerninger når man diskuterer.
Jeg vil ikke fortælle dig, hvor gammel jeg er, da du sandsynligvis vil
sætte mig i en af følgende kategorier:
1. Barnerøv ( hvis jeg er yngre end dig)..
2. Gammel og dement ( hvis jeg er ældre end dig).

eod

søren

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 10-09-02 20:53

"Zoëga" <szoega@mail.dk> skrev i en meddelelse

>
> Du kommer ikke uden om, at du foreslog ham at sprøjte med det uden
> fortynding,

Var "barsk" ironi, en vigtig bestanddel af DK. kultur. Vi siger det modsatte
af det vi mener.

> Bruges Round Up rigtigt tilsidesættes der ingen miljøregler - heller ikke
i
> haver.

Det jeg opponerede imod var at "Biksemad" havde købt det UDEN at sætte sig
ind i det mest elementære. Og så er der overhængende fare for at nogen/noget
tager skade.

> Voksen behøver ikke have noget at gøre med hvor gammel man er, men det er
> ihverttilfælde
> et barnagtigt træk, at udnøvne alle eksperter man ikke er enige med som "
> årsunger der ikke har fattet en skid"..

"Det har jeg aldrig sagt", du har ikke forstået budskabet. Du siger faktisk
nu det JEG mener, så i mine øjne er din holdning vendt 180°.

> Jeg ved ikke hvor "voksen" jeg gør mig fortjent til at blive benævnt, men
> dert er ihverttilfælde
> en af kriterierne, at man holder sig til kendsgerninger når man
diskuterer.

Right, Så lad være med at tale "ned" til folk og bede dem om at holde kæ..,
hvis de ikke har en mening som stemmer overens med din. EOD.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 10-09-02 21:46

Mads Lie Jensen <mads@gartneriet.dk> skrev i en
news:na1qnuse47dfirdivpm7gie9tnq1h2kqd1@4ax.com...
> On Mon, 9 Sep 2002 22:10:28 +0200, "Preben Riis Sørensen"
> <preben@esenet.dk> wrote:
>
> >Tænk at den verden der er ved totalt at destruere sig selv i diverse
> >vitaminrige udledninger til luft, jord og vand krøller tæer over at der
er
> >en teoretisk mulighed for forsuring og grundvandsforurening ved at bruge
> >lidt eddike. Meget teoretisk må jeg sige. Mon ikke den slags bekymringer
> >kræver at man har læst lidt for mange bøger?
>
> Hvor er det typisk!
>
> Så snart det er et middel som tilfældigvis findes i husholdningen så er
> det ikke farligt at bruge i haven, så er miljøstyrelsen nogle tåber
> fordi de vil forbyde det.
>
> Men så snart det er et middel som efterhånden er blevet godt og grundigt
> gennemtestet og som i øvrigt er ugiftigt for mennesker og dyr, så er det
> gift, ofte udtalt med store bogstaver og foragt i stemmen og skal for
> alt i verden holdes væk fra alt og alle medmindre de er i
> beskyttelsesdragt som kan klare et radioaktivt udslip af dimensioner.
>
> Det er ærlig talt en mærkelig holdning den der....
>
> (Jeg siger det bare fordi jeg undres gang på gang over den.)
>
> --
> Mads Lie Jensen

Tal nu ikke så hårdt til en Roundup-tilhænger, Mads.

Men at eddike ikke skulle være kendt nok til at kunne bruges med samme
argument fatter JEG så ikke, og jeg tager ligeså gerne saltbøtten eller
brænderen. Faktisk har jeg slet ikke brugt Roundup i år. Men får vi et
regnfuldt år, blusser den gamle kærlighed op igen.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen
preben@esenet.dk

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 10-09-02 22:03

On Tue, 10 Sep 2002 22:45:43 +0200, "Preben Riis Sørensen"
<preben@esenet.dk> wrote:

>> >Tænk at den verden der er ved totalt at destruere sig selv i diverse
>> >vitaminrige udledninger til luft, jord og vand krøller tæer over at der
>er
>> >en teoretisk mulighed for forsuring og grundvandsforurening ved at bruge
>> >lidt eddike. Meget teoretisk må jeg sige. Mon ikke den slags bekymringer
>> >kræver at man har læst lidt for mange bøger?
>>
>> Hvor er det typisk!
>>
>> Så snart det er et middel som tilfældigvis findes i husholdningen så er
>> det ikke farligt at bruge i haven, så er miljøstyrelsen nogle tåber
>> fordi de vil forbyde det.
>>
>> Men så snart det er et middel som efterhånden er blevet godt og grundigt
>> gennemtestet og som i øvrigt er ugiftigt for mennesker og dyr, så er det
>> gift, ofte udtalt med store bogstaver og foragt i stemmen og skal for
>> alt i verden holdes væk fra alt og alle medmindre de er i
>> beskyttelsesdragt som kan klare et radioaktivt udslip af dimensioner.
>>
>> Det er ærlig talt en mærkelig holdning den der....
>>
>> (Jeg siger det bare fordi jeg undres gang på gang over den.)
>
>Tal nu ikke så hårdt til en Roundup-tilhænger, Mads.

Det var ikke specielt rettet mod dig. Eller mod tilhængere eller
modstandere...

>Men at eddike ikke skulle være kendt nok til at kunne bruges med samme
>argument fatter JEG så ikke, og jeg tager ligeså gerne saltbøtten eller
>brænderen. Faktisk har jeg slet ikke brugt Roundup i år. Men får vi et
>regnfuldt år, blusser den gamle kærlighed op igen.

Eddike er beregnet til at sylte rødbeder i, eller noget i den stil. At
det, fordi vi bruger det i madvarer, skulle være ok at bruge til at
bekæmpe ukrudt med er ikke en selvfølge. Som der stod i det Helge havde
skrevet, så _kan_ der være uheldige konsekvenser ved det.

Jeg har personligt ingen grund til at tro at de folk som skal vurdere
den slags midler ikke ved hvad de foretager sig.

--
Mads Lie Jensen - mads@gartneriet.dk - ICQ #25478403
http://www.gartneriet.dk
- nu med link til egne billeder fra Aero-koncerten
med Jean Michel Jarre

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 18-09-02 18:24

"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.TA.VÆK.rasmussen@os.dk> skrev i en meddelelse
news:3d7e10c1$0$87288$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>

Jørgen, hvor er du egentlig dum at høre på.
Mvh
Georg

Kommentar
Fra : gal

Dato : 21-09-02 20:44

smid en sjat i og se om det virker efter en uge ellers brug lidt mere
gal

Kommentar
Fra : StineB

Dato : 26-09-02 23:16

Jeg bruger, med god samvittighed, Round UP til tidsler, mælkebøtter, kvikgræs, brændenælder o.lign., som ikke kan fjernes med alm. lugning (der er hele tiden rodstumper der skyder).
Nogen kan jo også være i en situation, hvor de ikke kan overkomme at håndluge alt - f.eks. fordi de, som jeg har en syg (og nu død) ægtefælle. Børn af sådanne mennesker som mig har da vel også lov til at bo i hus, også selv om deres mor bliver nød til at gribe til lidt hjælpemidler for at holde det værste fra døren.

--- Lige et hjertesuk:
Hvor er der efterhånden mange steder, når jeg kigger rundt på spørgsmålene, hvor det hele ender med at diskutere hinandens ord, kommaer, alderstegn m.v. - det er ærgeligt for Knadu er et godt forum, hvor i hvert fald jeg har oplevet at få relevante og anvendelige svar på konkrete spørgsmål.

Kommentar
Fra : henole

Dato : 07-10-02 23:33

ANGÅENDE ROUNDUP
for at gøre en lang historie kort::::
UKRUDT MELLEM FLISERNE,----KØB EN SÆK SALT OG DRYS EN STRIBE HEN OVER UKRUDTET,I LØBET AF NOGLE DAGE ER DET GULT OG PÅ VEJ VÆK,
MVH
HO

Kommentar
Fra : henole

Dato : 07-10-02 23:34

ANGÅENDE ROUNDUP
for at gøre en lang historie kort::::
UKRUDT MELLEM FLISERNE,----KØB EN SÆK SALT OG DRYS EN STRIBE HEN OVER UKRUDTET,I LØBET AF NOGLE DAGE ER DET GULT OG PÅ VEJ VÆK,
MVH
HO

Accepteret svar
Fra : pong

Modtaget 20 point
Dato : 11-11-02 13:49

Hej biksemad

Jeg plejer at komme 1 dl i 10 liter vand og det virker fint.

/Pong