/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Neededware
Fra : oscardino
Vist : 274 gange
200 point
Dato : 12-03-05 15:38

Hejsa

Jeg har et lille program fra Webroot, der hedder Spy Audit. Det scanner ganske hurtigt om man har spyware M.M. når det har scannet ( ca halv minut) bliver man overført til en side fra Webroot, der så fortæller om man har Spyware. Derefter kan det så fjernes med den store scanning med Spy Sweeper. Siden fortæller at jeg noget Spyware, ved navn Neededware.
Men hverken Spy Sweeper, Ad-aware, Spy boot eller mit anti virus kan finde den.
Er det falsk alarm ! eller en af de slemme. Har mailet til Weproot, der dog ikke svarer.
Er der nogen der kan hjælpe. Hilsen Oscardino

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 12-03-05 15:46

prøv inde på www.arlet.dk at lave en HiJackThis log og send til ham.. det er ganske effektivet og vil med stor sandsynlighed afslører om der er skidt på din pc..

Junior

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 210 point
Dato : 12-03-05 15:54

Jeg kender ikke det du anvender, men det er meget almindeligt, at de firmaer prøver, at få deres produkter til at fremstå bedre ved at finde noget der ikke er et problem og derfor bør du følge CCjuniors råd og derudover gå ind på www.spywarefri.dk og læs hvilke programmer de anbefaler.

Kommentar
Fra : alwagner

Dato : 12-03-05 15:59
Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 12-03-05 16:05

Slå systemgendannelse fra.
Genstart, hold F8 nede og start i fejlsikker tilstand.
Scan harddisken og fjern Neededware
Genstart og slå systemgendannelse til igen.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : oscardino

Dato : 13-03-05 22:34

Hej igen

Kan lige pludselig ikke starte op i fejlsikret tilstand med F8.
Er der andre muligheder for at starte op i fejlsikret tilstand ?

Hilsen Oscardino

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 13-03-05 22:42

Funktionen kan være blokeret af "snavs" på computeren som selvbeskyttelse og derfor skulle du nok overveje det første råd du fik.

Kommentar
Fra : oscardino

Dato : 13-03-05 23:01

Hej bjarneD

Det er gjort og der var intet unormalt. Min scanner Spysweeper, er af spywarefri og PC Magasinet, kåret som den bedste på markedet og har aldrig (snyt) mig før. Ellers kender jeg godt til problemet du skriver om. Man downloader en demo, der finder ! en masse spy og andet skidt. Og man skal så købe programmet for at fjerne det. Rent snyd. Iøvrigt anbefaler SpySweeper support at man scanner 3 gange i fejlsikret tilstand. På Pandas hjemmeside har jeg læst at NEEDWARE er crypteret, Så uanset hvad jeg scanner med kan det nok ikke få adgang til filen.
Hilsen Oscardino

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 13-03-05 23:10

Nu havde jeg indtryk af, at du brugte Spy Audit fra samme firma som Spysweeper.
Du skriver at Spu Audit kan finde den, men ikke Spysweeper derfor skrev jeg som jeg gjorde.
Ingen software kan garantere, at du ikke får snavs ind og neededware er så vidt jeg forstår noget du selv har fået installeret sammen med noget du har hentet a la Bargin Buddy.
Neededware er ikke klassificeret så højt, at jeg tror, at den kan skabe problemer af den slags du oplever med blokeret adgang til fejlsikret så du har sikkert noget andet også.
Hvem har tjekket hijackthis loggen?

Kommentar
Fra : oscardino

Dato : 14-03-05 23:39

Hej igen
Arlet har set min log,og der er intet.
Webroot har sendt mig en fil, der skulle ordne det. men det kræver jeg scanner i fejlsikret tilstand. Jeg har før statet i fejlsikret tilstand med F8.men det kan jeg ikke mere. Er der andre muligheder for at starte i fejlsikret tilstand ! Ps. jeg har scannet med alt,uden at finde noget.
Så hvordan kommer jeg i fejlsikret tilstand. Har selfølgelig prøvet at boote med min XP Disk, men får ikke mugligheden. Såå hvordan starter jeg op i F. Tilstand.
Hilsen Oscardino

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 14-03-05 23:58

Du kunne jo prøve med dette helt nye Beta program, der skulle kunne fjerne nogle af de skjulte filer der laver spy'
http://www.f-secure.com/blacklight/

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 15-03-05 00:00

Jeg har selv prøvet programmet og det er bare, at starte det.
Dukan læse mere om det her: http://www.computerworld.dk/sikkerhed/default.asp?Mode=2&AutoArticleID=21936

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 15-03-05 00:09

Du kan prøve at tage strømmen under opstart for, at fremprovokere safe mode start, men det er nu nok helt blokeret da dette kan ske ved fejl på nogle af nt filerne.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 18-03-05 01:08

Selv om du får safe mode aktiveret må der være en fejl i dine filer der gør, at du ikke kan boote inst. CD-rom

Godkendelse af svar
Fra : oscardino

Dato : 18-03-05 15:16

Tak for svaret BjarneD.