/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Malingstænk af forrude
Fra : AlexBJeppesen
Vist : 658 gange
40 point
Dato : 12-03-05 10:40

Ja som ovenstående og der er en del af dem,har prøvet med terpentin og en klud,men det går for trægt.Jeg kunne tænke mig til at de skal skraves af.Hvad gør jeg ???

Kommentar
Fra : geu

Dato : 12-03-05 10:43

Du bruger sådan en skraber man bruger til et keramiskkomfur. Og bagefter renser du af med terpentin og ruderens.

Kommentar
Fra : sipelip

Dato : 12-03-05 10:51

ellers brug et barberblad altså et gammeldags, ikke en engangsskraber.

Kommentar
Fra : stilke

Dato : 12-03-05 11:12

Jeg vil tro at cellulosefortynder er et effektivt middel. Lad det lige reagere inden det aftørres. og pas på ikke at få det på bilens øvrige lak. Ligeledes vil bremsevæske være effektivt, og ligeledes pas på bilens øvrige lak, men dette skal sikkert affedtes med sprit.

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 40 point
Dato : 12-03-05 14:02

Det hurtigste og enkleste er det geu foreslog, men jeg syntes du skulle se om du kan springe terpentinen over og så prøve med sprinklervæske til efterrensning.
Undgå alt hvad der kan ætse lakken for problemet skulle jo nødigt vokse.

Kommentar
Fra : patrol2

Dato : 12-03-05 23:25

hej
Problemet er ikke så vanskeligt at få bugt med ,vask din rude i vand, herefter smørrer du den ind i sæbe ,ganske almindelig sæbe som bruges til opvask , nu tager du en barberbladskraber og gør ruden ren, det går meget let ,sæben virker som smørremidel, du husker lige du må ikke køre skraberen baglæns, for skulle der være et sandkorn ,vil det ridse din rude .Hvad er natur som set gennem en klar rude .

MVH patrol2

Godkendelse af svar
Fra : AlexBJeppesen

Dato : 13-03-05 07:57

Tak for svaret BjarneD.