/ Forside/ Interesser / Helbred / Fitness / Spørgsmål
10  2mmy 200
Vægtøgning.
Fra : LeaBia
Vist : 368 gange
100 point
Dato : 12-03-05 01:04

Hej.
Min kæreste vil gerne tage lidt på da han er spinkelt bygget, han vil ikke være tyk men gerne have noget at bygge nogen muskler ud af. Han spiser meget og også usundt. men han tager ikke på.

Er der en af jer der har et godt råd?

M.v.h Lea

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 12-03-05 01:14

Dit spørgsmål er fyldt med såvel sprog som stavefejl. Pyt med det. Rådet er: Tag knægten ned til lægen.

Lea - du skriver: "Han spiser meget og også usundt. men han tager ikke på."

Skulle det være godt at spise usundt?

Som allerede sagt: ned til lægen med fyren.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 12-03-05 01:20

Han må i gang med at spise en masse, og sunde ting.
Og så vil det være en god ide, at dyrke motion eller styrketræning for at forøge muskelmassen.

Det du jo ikke, at han bare æder sig fed
Derudover, er det ikke sikkert der er noget galt med ham, mennesker er jo forskelligt bygget.
mvh dova

Kommentar
Fra : dynamicduo

Dato : 12-03-05 01:38

arne.jakobsen:

- Undskyld, jeg blander mig, men hvad hulen skulle dét dog til for!?
"Dit spørgsmål er fyldt med såvel sprog som stavefejl" (- Hvis du endelig vil igang så er dét ikke engang en sætning! For at klarificere din mening skulle du skrive "såvel sprog- som stavefejl")

Og LeaBia skriver helt normalt - Gud ja, bevares! Der er enkelte fejl, men det er da ikke noget at slå ned på! Jeg er korrekturlæser og véd, hvad jeg snakker om!
I denne her kontekst, uformel og fri (man kunne drage en parallel til "email-sprog") handler det om kommunikation og venlighed - ikke om retstavning, syntaks og semantik!
Jeg vil medgive dig, at hvis et spørgsmål er fomuleret, så det er uforståeligt, kan det være nødvendigt at bede vedkommende om at omformulere.
Men hvorfor skulle LeaBia lige have et dyk? Jeg kan ikke se nogen grund til det.

LeaBia: Det nytter ikke at tage på med "usunde ting" (Selvom det er enhvers' drøm En kombination af grønt og protein og alt det "fornuftige" og at han allerede nu begynder at opbygge en muskeldragt, tror jeg vil være det optimale. Han skulle nødig ende i den anden grøft, hvor han skal slide unyttigt fedt af!

Held og Lykke med det - og husk nu at fortælle ham, at du synes, han er dejlig, som han er!

Kommentar
Fra : LeaBia

Dato : 12-03-05 13:15

Han spiste meget tun engang. Fordi der er mange proteiner i. Men det virkede heller ikke rigtig, og så lugtede han rigtig grimt ud af munden. Han er begyndt at drikke noget det hedder Protein85+ som han har købt i matas. Men syntes heller ikke rigtig det virker. Altså han er bare for slank til at kunne bygge muskler. Han har hverken spiseforstyrrelser eller noget, men man skulle tro han havde. tror han er ca 1,85, og vejer 72 kilo. Og sig mig engang padehat hvad bilder du dig ind? Hvad så hvis jeg er ordblind eller ikke kan finde ud af at sætte komma og punktum? hvorfor skal du påpege mine fejl når du slet ikke ved hvad det er du taler om? Du går vel heller ikke hen til en blind og siger han skriver ret grimt. Og det havde overhoved ikke noget med sagen at gøre. Bliv dog voksen.

Tak på forhånd.

Hilsen Lea

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 12-03-05 13:42

Godt brølt, løve!!!
OG som allerede påpeget, så er der flere fejl i arne.jakobsens indlæg, end der er i dit, Lea.

Men angående din tynde kæreste, så kunne det være, at I skulle dyrke noget sport sammen? Svømning er godt, eller var det noget med et helse-center?
For det er vel ikke kun på maven, I ønsker, at han skal være tykkere. Gymnastik med vægte kunne også være en mulighed. Det har den fordel, at det er gratis. Man kan dyrke gymnastik hjemme stående og liggende flere gange om dagen (og jeg mener ikke noget frækt med det), og bruge tunge ting som håndvægte.
Og så selvfølgelig samtidig en proteinrig og sund kost.
Og hvis din kæreste ikke er ret gammel, -under ca. 20år, så er der også chance for, at han får mere fylde helt af sig selv de næste par år.

Kommentar
Fra : LeaBia

Dato : 12-03-05 14:53

Han er 28 år. Så regner da med han er færdig udviklet. ;)

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 12-03-05 17:23

Jaah, så kommer det nok ikke af sig selv.
Så må han i gang med hård fysisk træning... Hvad dyrker han af sport??

Kommentar
Fra : LeaBia

Dato : 12-03-05 19:33

han løfter vægte, laver armbøjninger, løber, og laver mavebøjninger.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 12-03-05 20:03

Det lyder fint, -tungere vægte, måske? Lidt mere af alting. Og godt med røde bøffer, koteletter, -og masser af lækkert tilbehør. Ikke nødvendigvis fedt, for det mætter bare mere end det gavner.

Og så skal der jo altså tid og udholdenhed til også. Der sker ikke meget på 14 dage...

Men han er jo nok arveligt belastet, -hans forældre er vel heller ikke særlig kraftige?

Hans BMI er lige over 21, så han er da heller ikke sygeligt tynd...

Forhåbentlig vejer du ikke for meget, for så kan I have et problem. Det er altid lettest, hvis man kan dele madvanerne..

Kommentar
Fra : LeaBia

Dato : 13-03-05 13:51

Det er det der er problemet, jeg vejer lidt for meget, og han vejer lidt for lidt. Det vil sige at jeg kan ikke lave mad til os begge to, for vi skal begge have noget forskelligt.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 13-03-05 14:45

joooh, det er et problem.. Men derfor er det bare så meget mere vigtigt, at I begge spiser sundt. Hvis du laver mad f.eks. med grøn salat, kød og kartofler, så er det nemt nok at give HAM meget af kød og kartofler, -og du holder dig til mindre kød og bare en enkelt kartoffel. Og salat for resten. Det, der er sundt for ham, er faktisk også sundt for dig, -bare i en anden sammensætning. Sovsen kan I godt undvære begge to...
Og så skal DU selvfølgelig også i gang med vægte, mavebøjninger og løb...
NUL slik og kager, -det sætter sig 1000 gange hurtigere på dig end på ham. Og NUL alkohol. Dels feder det på en usund måde, -dels stjæler det selvkontrollen. Man spiser meget mere hensynsløst, når man drikker vin eller øl til. -Dvs, din ven kommer til at spise for lidt, og du selv kommer til at spise for meget.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 14-03-05 21:40

Lillearne

Citat
Dit spørgsmål er fyldt med såvel sprog som stavefejl

Og hvad fanden kommer det så lige dig og spørgsmålet ved?
For satan hvor er du stadig ulidelig, oppustet, selvglad, og modbydelig

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 14-03-05 21:45

Nååå jeg glemt jo lige, at pjokket lillearne altid holder sig langt væk, når hans modbydeligheder over for andre brugere tydeliggøres. Sikke dog et skvat