/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
rki og lån, økonomi på fode igen.....
Fra : lallevaerk
Vist : 1547 gange
100 point
Dato : 11-03-05 17:28

Hej,
Jeg har en gæld på ca 800000,- som primært stammer fra en konkurs for nogle år siden. firmaet gik konkurs grundet forskellige omstændigheder, bla en partner som ikke kunne overholde forpligtelser overfor selskabet, og som senere indgav en konkursbegæring grundet hans egen økonomi. Det betød at jeg stod med en gæld fra lån til at opstarte firma, samt forskellige forbrugslån (200000,-). Gælden afgrdagede jeg med knap 8000,- om måneden, men da økonomien gik skævt, gik det virkelig skævt, og da banken samtidig satte min rente op med 2 procent, valgte jeg efter utallige møder med dem, at stoppe indbetalingerne, både pga den forøgede rente, men også fordi min indkomst faldt meget, og banken ikke ville imødekomme mine forlags( rentenedsættelse, kun betale renter i 2 år mm) på en afvikling af gælden. Sumsummarum, det hele ramler, min indkomst falder til dagpenge og jeg bruger 2 kreditkort (80000) i en periode, til at overholde ine forpligtelser. På knap 3 år siden stopper jeg indbetalingerne til banken, og for to år siden stopper jeg indbetalingerne på kreditkortene. Jeg fik så et godt og sikkert arbejde for halvandet år siden, hvorefter jeg var til flere møder, og havde utallige brevvekslinger med kreditorene, for at finde en ordning. Efter lange forhandlinger og tovtrækkerier går banken og kreditorer med på en saldokvittering mod at jeg samlet indbetalte 275000,-. Jeg var så til flere møder i min nye bank, jeg regnede ikke med det var noget problem, da jeg ellers altid havde overholdt mine forpligtelser og havde haft en godt ry i min både daværende og nuværende bank. Men det ville de s....IKKE!"!!!, Hvorefter jeg forsøger flere steder at tale min sag, men da potentielle låneydere ikke kender mig og jeg står i RKI, var det afslag på afslag, medmindre jeg havde noget af værdi. Jamen for satan da, hvis man har noget af værdi, så står man sgu da vel ikke i RKI?????
Resultatet blev at alle mine forhandling var forgæves og alle kreditorene gav mig en frist på indbetalingen, og da jeg ikke kunne skaffe pengene faldte deres tilbud om saldokvitteringer væk. Jeg foreslog så min bank om jeg så ikke kunne låne til en ejerlejlighed og så forhåbentlig over en årrække kunne skabe en friværdi der gjorde at jeg igen kunne kontakte kreditorene med et tilbud om et engangsbeløb. De sagde de nej til, og det er begyndt at gå op for mig, hvordan man er fredløs som registreret i RKI. Jeg sidder nu i en lejlighed der er alt for dyr( Århus), og har måttet købe bil i min eks´ navn for at kunne arbejde, og dagligt finder jeg ud af at det er sindsyg dyrt at være fattig.
Jeg tjener nu ca 500000,- og kan betale 5000,- månedligt, men ingen af kreditorene vil gå med på en nedsættelse af gælden hvis det er afdrag, kun hvis det er et engangsbeløb. Er der nogen i det her land der kan give mig en ide til hvad jeg skal gøre, hvor jeg kan låne 275000,- eller hvad ved jeg??? 5000000,- lyder af meget, og jeg er sikker på efter at have læst indlæg herinde, at der sidder en masse uvidende idioter rundt omkring, som vil skrive at jeg for helvede da bare skal betale og bla bla bla. Det vil jeg også gerne, men med to unger, nødvendigt med bil på arbejde, husleje og andre forskellige udgifter samt et forbandet skattesystem der gør at man ikke ligefrem motiveres til at arbejde i det her land, så KAN jeg ikke betale mere end 5000. Jeg betalte dem gerne til banken og afdragede hele gælden, men det dækker ikke engang renterne, hvilket betyder at det er i det uendelige.NOGEN IDEER? ADRESSER? ANDRE DER HAR VÆRET I DENNE SITUATION?
PÅ FORHÅND TAK.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 11-03-05 17:32

Har du forsøgt at søge en gældssanering??

Kommentar
Fra : lallevaerk

Dato : 11-03-05 17:39

JA, OG FIK AFSLAG GRUNDET GÆLDENS ALDER, MIN ALDER (33) SAMT AT DER VAR PRIVATGÆLD PÅ 200000,-

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 11-03-05 17:47

Undersøg mulighederne for gældssanering. Jeg mener at det er skifteretten der udvirker gældssanering. Spørg hos advokatvagten og ikke hos os herinde som du selv kalder nogle uvidende idioter.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 11-03-05 17:47

Surt show.

Billigt råd. Lad gælden (rente)vokse, og lad gælden blive ældre, mens du samtidig bliver det, og så køb en Lotto... det kunne jo være.

Der er jo den mulighed at du laver en akkord med samtlige kreditorer, og på den måde laver din egen gældssanering. De kan så vælge mellem ingenting eller en del af deres tilgodehavende. Men det er nok tvivlsomt om de køber den.

Der er også vildt stor forskel på hvordan gældssaneringsansøgninger behandles i de forskellige retskredse. Prøv at finde noget om det på nettet. Jeg har tidligere læst eksempler på, at en ansøger i en retskreds fik en afvisning, og ved at flytte til en anden gik den igennem. Urimeligt.... ja, men hvis det er vikårene, så er det da en mulighed.

Kommentar
Fra : lallevaerk

Dato : 11-03-05 17:54

VALDE: jeg kaldte ikke jer "herinde" for idioter, jeg kaldte idioterne der kun har ondt i røven, som ikke selv er i samme situation, og som åbenbart har så ynkeligt et liv at de skal gøre sig bedre ved at komme med lamme ukonstruktive svar, for idioter. Om du selv hører til dem ved du vel bedst selv. Og hvis du læser over dit eget indlæg, vil du se at jeg har søgt og fået afslag på gældssanering. Ejer du dette site, siden du mener at du kan bestemme om jeg skal skrive til "jer herinde"? tror jeg ikke du.

KLUMME: tak for dit konstruktive svar.

Accepteret svar
Fra : fleng

Modtaget 110 point
Dato : 11-03-05 17:54

Der er kun et at gøre find en dygtig advokat til at føre dine forhandliner med kreditorerne og det kunne fx være Erik Astrup Advokathuset i Varde han er meget skrap til den slags sager Advokathuset har tlf. 7695 2122 Erik Astrup har hjulpet mig engang.
mvh. Fleng

Godkendelse af svar
Fra : lallevaerk

Dato : 11-03-05 17:55

Tak for svaret fleng.

Kommentar
Fra : golfhouse

Dato : 11-03-05 22:37

Selv om du har fået svar, Vil jeg lige nævne at har du 75% af gældens kreditorer med på ideen. altså 75% af din samlede gæld 800.00,- med på en frivilg akkord, skal resten følge med i den.

Dette betyder at hvis du kan aftale med de kreditorer fra din virksomhed at de kun får 30% af pengene, så skal banken acceptere at gå med til de 30%, det kan du jo spørge nærmere ind til, hos din nye advokat.

Det kaldes tvungen akkord.

Held og lykke med det hele

Peter
peter@golfhouse.dk

Kommentar
Fra : kanusti

Dato : 22-03-05 22:12

Hejsa Lallevaerk!
jeg har ikke så mange gode råd, men står i en situation der minder om din, bare med knap så meget gæld. 150000, til alt muligt bras, efter vores hus brændte, og vores bankrådgiver i BG, mente hun skulle bruge 80000 ud af 141000, til et eller andet, for det der skulle betales, opgørelser på el, olie vand skat osv blev ikke betalt, og med min kæreste jeg og vores 2 ret små børn, og ingenting er 60000 hurtigt brugt, har siden fået at vide at vi er blevet røvrendt af både forsikring, bank og andre der "rådgav" os på dette tispunkt (Juni 2003) men det hjælper ikke, vi var nødt til at flytte kommune, man skal jo bo et sted...
Alt vi havde var grunden, der ikke var ryddet op, de penge tog banken jo...
med den kunne min fyr ikke få kontanthjælp. eftersom vi flyttede et stykke væk mistede jeg job, og kom på kontanthjælp.
Men ingen vil låne en ikke ryddet grund op, den er jo intet værd, banken ville låne os 10000 kr, det ville koste mindst 50000 at rydde grunden og planere den, så man kunne sælge den til ordentlig pris, så det hjalp slet ikke.
Og 2voksne og 2 børn på en kontanthjælp, for den nye kommune ville jo ikke hjælpe, før grunden var enten solgt eller lånt op, hvilket var umuligt. Og et helt nyt sted hænger arbejde ikke ligefrem på træerne, han havde søgt revaldering i den gamle kommune, men den var ikke gået helt igennem.
Nu står vi så 1 og et halvt år senere, i rki begge to, på trods af at vi begge har fast indkomst, ikke så meget som du, men vi har netto 17000 tilsammen i mdr.
men vi har ingen der vil samle vores klatgæld, som vi jo har fået efter at være chokket over ens hus brænder til grunden, og dem der burde hjælpe...BøvlerGodt... BG.. Kun tænkte på sig selv og ikke på os, vi kunne ikke klare os for 60.000 + de 10 de gav extra...
Vi skiftede bank kort tid efter dette skete, har været ved advokat hos ret og råd, men de tør ikke tage sagen, BG er jo stort...
Men er der nogen der kender et sted man kan samle sin gæld på trods af rki... skriv endelig...
Vi vil så gerne ud af lortet, men man er stemplet så snart man står i rki...
inden huset brændte, havde vi ingen problemer med vores økonomi...

Knuzz...

PS vil kontakte advokathuset her i Varde for at se hvad de kan gøre...