/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Bacup inden formatering
Fra : clm1978
Vist : 528 gange
50 point
Dato : 11-03-05 15:07

Jeg står for at skulle formatere min PC og reinstallere alt.
Jeg kopierer selvfølgelig alle dokumenter og mails samt min musik,men hvad mere skal jeg huske?
Desuden spiller jeg TW 2005 fra EA Sports - jeg ville her gerne kunne gemme mine data for den karriere, jeg har gang i - nogen der ved, hvordan man gør det?

Accepteret svar
Fra : farai

Modtaget 60 point
Dato : 11-03-05 15:13

hvis du har netbank, så glem ikke at kopiere evt. "adgangsnøgle"
og notere hvor default mappen ligger, til første gang du skal på efter format.
ellers kan du ikke komme ind.

Kommentar
Fra : wilsonweb

Dato : 11-03-05 15:17

Næsten alle spil gemmer deres "gemte" spil i samme mappe som spillet er installeret. Derfor tager du bare en kopi af spillet mappe (c:\programmer\spilmappe) og så installere du spillet igen (efter formatering) og finder de filer der er forskellige og lægger tilbage i den "nye" mappe.
Held og lykke!

Kommentar
Fra : clm1978

Dato : 11-03-05 15:22

Jeg har nu set, at TW 05 ligger en mappe på omkring 90 mb ind i documents and setting/dokumenter - kan det ikke passe, at det er her den gemmer mine data fra tidligere spil?

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 11-03-05 15:41

Husk at gemme dine foretrukne på din browser og husk at eksportere din adressebog i outlook eller hvad du nu bruger.
Ligeledes digital signatur hvis du har en sådan

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 11-03-05 16:01

Og så et lille spørgsmål:
Er det en recovery CD du har, så brug kun den til at lave ny indstallation.
Ved formatering forudsættes det at du har diverse drivere/cd-rom til din comp.
Bare en lille reminder.

Kommentar
Fra : clm1978

Dato : 11-03-05 16:09

Jeg har kopieret .pst mapper fra mit outlook - indeholder disse ikke både mails OG adressekartotek?

Jeg har alle drivere disketter osv. til computeren, så det skulle ikke volde problemer.

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 11-03-05 16:31

adressekartoteket plejer jeg at gå ind i file/eksporter/kommaserareret tekstfil.
Det er den eneste jeg kan genindlæse.
Har du noget vigtigt i dokumenter? eller nogen downloadsfiler?
Jeg har formateret flere gange der er altid et eller andet jeg glemmer.

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 11-03-05 20:17

Filen med adressekartoteket hedder "wabmig", husk også foretrukne til internettet

Kommentar
Fra : computersmeden

Dato : 11-03-05 21:26

er det ikke WinXP vi taler om, så er muligheden

Klik på Start , peg på Alle programmer, peg på Tilbehør, peg på Systemværktøjer, og klik derefter på Guiden Overførsel af filer og indstillinger, hvis du vil åbne guiden Overførsel af filer og indstillinger.

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 29-03-05 08:10

Kære kandubruger!
Du har stillet dette spørgsmål i kandu for over 10 dage siden og fået svar.
Det er almindeligt i kandu at man takker for hjælpen og lukker spørgsmålet. Når du ikke har gjort det, skyldes det formodentlig en forglemmelse eller ukendskab til hvordan.
Man takker for hjælpen ved at acceptere et af svarene, dette gøres ved at trykke på ”accepter som svar” ovenover og til højre for det svar du synes er bedst.
Det er muligt at svaret/svarene ikke er lige hvad du håbede på, men så vælger du blot det svar der kommer nærmest.
De point du har udsat som belønning for et svar, er alligevel tabt for dig i samme øjeblik spørgsmålet er stillet.

Mvh.
dabj

Godkendelse af svar
Fra : clm1978

Dato : 29-03-05 09:45

Tak for svaret farai.