/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
forpligtende tegninger??
Fra : yesboss
Vist : 285 gange
100 point
Dato : 11-03-05 14:28

Vi skal igang med at bygge nyt hus, og har fået tilbud og nogle enkelte tegningsforslag. Vi har midlertidigt fundet ud af at vores entreprenør ikke er for god til at betale diverse leveradører, og er derfor gået væk fra denne mand. Vi har derpå fået en regning på tegningsforslagene der lyder på 6000.-. Jeg ringede og ville have originalerne, men det var ikke muligt.
Så er mine spørgsmål:
1. Da vi ikke har skrevet under på nogen som helst dokumenter, hæfter vi så alligevel for tegningerne?
2. Hvis vi betaler beløbet, har vi så ikke krav på de originale tegninger??

yesboss

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 11-03-05 15:17

Jeg har da altid haft den opfattelse at når man bestiller en vare eller en ydelse, så er man forpligtet til at betale uanset om man har skrevet under på noget.
Hvd betydning kan de originale tegninger have, for nogen af parterne?

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 11-03-05 15:37

Det koster vel ikke noget at indhente et tilbud, men har du bestilt tegningerne må du jo betale for dem.
Undersøg om han er medlem af Byggaranti,(mener jeg de hedder) det er en form for forsikringsselskab for håndværkere. de kan hjælpe dig.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 11-03-05 16:34

De første tegninger er oftest skitser og derfor gratis har jeg fået fortalt fra en arkitekt, men om der kan komme noget betaling for det afhænger vel af på hvilken måde i aftalte skitserne/tegningerne.
Jeg tror ikke jeg ville afprøve en sådan sag - idet entreprenøren har jo lavet noget arbejde, og det vil så være op til jer at bevise at det skulle være aftalt uden betaling.
Iøvrigt er mundtlige aftaler ligeså bindende som skriftlige.

//bentjuul

Kommentar
Fra : mayday

Dato : 11-03-05 18:29
Annuller spørgsmålet
Fra : yesboss

Dato : 27-01-07 22:55

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål