/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Snavs i benzintank - Hvad gør man ?
Fra : vra
Vist : 3653 gange
40 point
Dato : 11-03-05 14:27

Hej

I benzintanken i min Subaru fra 1987 er der efter alt at dømme kommet urenheder i forbindelse med at jeg i januar 2005 fik monteret et nyt tankrør, da det gamle var rustet og en del af benzinen løb ud på jorden i forbindelse med almindelig påfyldning.

Dette har sandsynligvis været årsag til urenheder og vand i karburatoren. Karburatoren er blevet renset i februar 2005, idet jeg tidligere i februar fik problemer ved tomgang.
Motoren begyndte at stoppe, hvergang jeg tog gassen fra den, når jeg standsede f.eks. ved rødt lys.
Rensningen af karburatoren i februar betød at jeg kunne køre uden problemer. I forgårs, begyndte bilen dog at opføre sig på samme måde igen (dvs motoren sætter ud ved tomgang).

Jeg tror at da benzintanken stadig indeholder mange urenheder, er det årsagen til problemerne med tomgang idet karburatoren sandsynligvis nu skal renses igen.

Derfor, hvordan får man tanken renset for urenheder på den billigste måde ?
Kan man selv rense den og hvis man kan det, hvordan og med hvad ?

Jeg håber at der er en bruger, der kan hjælpe mig. På forhånd tak.

Kommentar
Fra : bne

Dato : 11-03-05 14:31

Dine problemer kan jo også skyldes vand i tanken - dette kureres ved hjælp af karburatorsprit, købes på tankstationen og blandes efter opskriften på flasken.
Hvis det virkelig er skidt i tanken, så er der vist ikke andet at gøre end at afmontere den, skylle den godt igennem og montere igen
Prøv karburatorspritten først

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 11-03-05 15:10

Hvis det er rustpartikler, skal du lade den stå så længe at du mener de er bundfældet, derefter tømmer du de første 3-5 liter ud. Jeg går ud fra at sien er blevet renset samtidig med kaburatoren. Kondensvand i tanken er der en der har nævnt løsning kaburatorsprit

Accepteret svar
Fra : reiffenstein

Modtaget 40 point
Dato : 11-03-05 17:03

Har du undersøgt om der sidder et brændstoffilter inden karburatoren, hvis det er tilfældet skal det måske udskiftes,
det kan jo være i stykker indvendig så brændstoffet går urenset igennem. Hvis der ikke sidder et sådant filter kan du
jo montere et. så kan du jo efter et stykke tid se om der er opsamlet noget snavs i dette filter, det kunne jo være
smart hvis det kunne løse problemet uden at afmontere tanken.

Reiffenstein.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 11-03-05 20:13

Prøv i første omgang at sætte et filter på benzinslangen. så kan du hurtigt se, om der kommer vand og skidt med.

Det er nemmere end at skulle til at skylle tanken ud.

mvh dova

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 12-03-05 13:21

kombiner bne og dova

Kommentar
Fra : Dennis160

Dato : 13-03-05 22:03

giv den gas

Godkendelse af svar
Fra : vra

Dato : 13-03-05 22:43

Tak for svaret reiffenstein.