/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
Internet på flere PCer via PPPoA protok~
Fra : Mikael1973
Vist : 519 gange
15 point
Dato : 29-06-01 09:23

½løjsa .....
Jeg er den lykkelige ejer af Orange Mobilix ADSL .... Jeg har faktisk kun haft gode oplevelser med dem idtil nu . Jeg har flere PCer herhjemme, og ville da gerne have dem alle på internettet, men mit problem er nu , at jeg ikk har kunnet finde noget info nogle steder, om hvordan det lader sig gøre over PPPoA protokollen som bruges af mit alcatelmodem.
Der er ingen routere, jeg kan ikk få winmes indbyggede internetdeling til at fungere, da den vist kun understøtter deling over tcp/ip. Håber at nogle kan hjælpe ... På forhånd tark .....Mikael 1973
Er her nogen der har løsningen, eller bare mener det ikk lader sig gøre ?

Kommentar
Fra : doc

Dato : 29-06-01 09:27

Hej Mikail

Det kan godt lade sig gøre, du skal først og fremmest finde et program som kan håntere deling af et modem, jeg så på et tidspunkt et program som kunne dette, jeg mener det hed "modemsharing".

Jeg håber dette gav dig blod på tanden, for det kan godt lade sig gøre.

Doc

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 29-06-01 11:23

Mikael1973 <Mikael1973.news@kandu.dk> wrote in message
news:x0W_6.597$c63.40447@news000.worldonline.dk...
> ½løjsa .....
> Jeg er den lykkelige ejer af Orange Mobilix ADSL .... Jeg har faktisk
> kun haft gode oplevelser med dem idtil nu

-det er jeg da glad for at høre

.. Jeg har flere PCer
> herhjemme, og ville da gerne have dem alle på internettet, men mit
> problem er nu , at jeg ikk har kunnet finde noget info nogle steder, om
> hvordan det lader sig gøre over PPPoA protokollen som bruges af mit
> alcatelmodem.
> Der er ingen routere, jeg kan ikk få winmes indbyggede internetdeling
> til at fungere, da den vist kun understøtter deling over tcp/ip. Håber
> at nogle kan hjælpe ... På forhånd tark .....Mikael 1973
> Er her nogen der har løsningen, eller bare mener det ikk lader sig gøre
> ?

Dette kan løses på flerer måder.. Det vi skal huske er, at du kun har fået
tildet én public ip addresse (62.199.x.x)
inden for 2 måneder har du mulighed for at få udskiftet dit USB modem med en
router -helt kvit og frit så vidt jeg ved. Her er det muligt at sætte NAT
overload op, så du kan tilslutte en hub eller switch på ethernet porten
(kræver du har tilsvarende i din PC), hvor kan have X antal lokale ip
addresser til ekstra PC'ere

hvis du ikke gider at vente så længe, og du måske har en gammel maskine
stående der kan have 2 ethernet kort i, kan du jo passende installere linux
eller freeBSD (mener begge dele understøtter dit modem -mandrake 8.0 gør i
hvertfald) Denne kan lege firewall, DCHP server og lave NAT, og ja
så -vupti, har du også mulighed for din egen FTP og HTTP server på nettet!!,
så dette er klart den sjoveset løsning

God fornøjelse

VH
Joachim /Orange -egen mening!!

Kommentar
Fra : gibson

Dato : 20-07-01 21:01

Jeg er sikker på at "kun gode oplevelser" ikke er vedvarende... ;)

Sådan opsættes NAT overload :

http://www.cisco.com/univercd/cc/td/doc/product/access/acs_fix/805/805swcfg/advfeats.pdf

Sådan opsættes Linux :

http://www.laymusic.org/mysetup.html

Accepteret svar
Fra : gibson

Modtaget 15 point
Dato : 20-07-01 21:01

Jeg er sikker på at "kun gode oplevelser" ikke er vedvarende... ;)

Sådan opsættes NAT overload :

http://www.cisco.com/univercd/cc/td/doc/product/access/acs_fix/805/805swcfg/advfeats.pdf

Sådan opsættes Linux :

http://www.laymusic.org/mysetup.html

Kommentar
Fra : gibson

Dato : 20-07-01 21:02

hmm..det var nu kun en kommentar til svaret....