/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Bruge bærbar til at afspille musik på an~
Fra : classic26
Vist : 436 gange
100 point
Dato : 11-03-05 14:03

Hej
Hvad skal jeg bruge for at afspille musik fra min bærbar PC på mit stationære anlæg.
Jeg har musicmatch jukebox på pc'eren.
mvh steen

Accepteret svar
Fra : akaup

Modtaget 110 point
Dato : 11-03-05 14:04

Mini-jack til phono-kabler.
Koster ikke alverden - spørg i enhver radio/tv forretning.
Mvh. Andreas Kaup.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 11-03-05 16:22

http://www.kandu.dk/dk/spg/62344 har lige været vendt. Svaret kan ikke være mere præcist!

Kommentar
Fra : akaup

Dato : 11-03-05 16:23

(Og altså mini-jack-stikket i den bærbares lydudgang, og phono i stereoanlægets AUX-indgang - > der vælges phono/AUX på anlægget)

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 11-03-05 16:38

Nej der bør ikke stå phono, eller tilkobles til noget der står "phono" på. Så risikerer du at der er en Riaa forstærker på den indgang og det er ikke ønskes. Indgangen bør klart være en liniær indgang, og vil i 99% tilfælde hedde AUX, eller måske "line in" eller "tape in" eller "CD in". Men indgange der er mærket med "Phono" vil på ældre udstyr være forsynet med en Riaa forforstærker. Det vil ikke lyde godt.

Godkendelse af svar
Fra : classic26

Dato : 14-03-05 08:05

Tak for svaret akaup.