/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
opkald fra sverige
Fra : gubbierne
Vist : 1187 gange
100 point
Dato : 10-03-05 13:55

Hej...
Hvilket teleselskab skal man vælge, når man gerne vil ringe billigt fra Sverige... Er det bedst bare at få et svensk taletidskort? Han er i Sverige 5 dage om ugen...
Lone...

Kommentar
Fra : nuber2

Dato : 10-03-05 14:07

Hvis du har bredbånd kan jeg anbefale voip.

Hos musimi.dk kan du ringe til svenske fastnetnumre for 15 øre/minut
Hos rixtelecom kan du oprette et svensk telefonnummer for 75 kr. måned med fri samtale til svenske fastnetnumre.
Og han kan og ringe dig op til svensk lokaltakst.
Har i bredbånd begge to, så ubetinget skype.

Altsammen med et headset på din computer. eller fra en almindelig telefon koblet til dit bredbånd hvis du betaler ekstra.

>Han er i Sverige 5 dage om ugen...
så forkæl ham når han er hjemme

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 10-03-05 14:18

telia koste det 8 kr pr min
tdc 9 kr pr min

Accepteret svar
Fra : Radar3

Modtaget 110 point
Dato : 10-03-05 14:53

Hej Lone.

Det er et lidt svært spørgsmål at svare på, hvad der bedst kan betale sig. Det kommer nok lidt an på forbruget.

Hvis f.eks. vi tager udgangspunkt i Telmore's priser, så ser regnestykket således ud, hvis han anvender sit danske abb.:
- Du ringer til ham i Sverige: 80 øre for at ringe op til hans mobilnummer, og 2,50 kr. for at han modtager opkaldet i Sverige. I alt 3,30 kr./minut
- Han ringer hjem til Danmark: Pris i dagtimer (Telia) 6,26 kr./minut, 3,54 kr./minut om aftenen.

Hvis han i stedet f.eks. køber et svensk taletidskort hos Vodafone, kan det sådan ud:
- Du ringer til ham i Sverige: 2,50 kr/minut for at ringe til en svensk mobiltelefon.
- Han ringer hjem til Danmark med svensk abb. (Vodafone): ca. 5,30 kr./minut (SEK 6,00 kr.) i dagtimer, ca. 3,31 kr./minut (SEK 3,75 kr.) om aftenen

Oveni det kommer jo så anskaffelsen af et svensk taletidsabb., hvis det er den løsning i vælger. Men som du kan se er forskellen ikke så vanvittig stor. Men der kan selvfølgelig blive en større forskel hvis han også har behov for at ringe internt i Sverige.

Just my $0.02 worth...
Ole.

Kommentar
Fra : nuber2

Dato : 10-03-05 15:01

De mobiler. De mobiler.
Det er ingen spøg. Men den billigste løsning er et svensk abonnement eller taletidskort og så ringe til nummeret med VoIP, så nærmer du dig samme priser som i Danmark.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 10-03-05 16:15

http://www.teliamobile.dk/teliamobile-dk-html-da/control/pPage?url=/pages/documents/private/frontpage/frontpage.jsp

ang. telmore så bruger de telia net billiger ind at være kunde hos telia (tdc opgiver ikke om det er pr 30sek eller pr min)

I prisoversigten kan du se, nøjagtigt den pris du skal betale for de forskellige internationale kald. Med Easy Roaming er afregningsenheden altid 30 sekunder. Der er ingen opkaldsafgifter.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 10-03-05 18:42

Det er absolut det bedste at anskaffe en mobil med svensk taletid. Og så vidt jeg husker, er svensk Telia det billigste.

Det er det billigste hvis han skal ringe hjem.

Så skal du godt nok betale udlandstakst for at ringe op, men det er ikke så dyrt fra en fastnet, som det han ville komme til at betale for modtagne opkald på en dansk mobil i Sverige.

De fleste lastbilchauffører gør det også på den måde, at have en svensk taletidstelefon til mår de er i Sverige.

mvh dova

Godkendelse af svar
Fra : gubbierne

Dato : 15-03-05 18:12

Hej Ole. Tusind tak for svaret... håber det kan bringe min brors telefon regning ned på et rimelig niveau...

Kommentar
Fra : Radar3

Dato : 15-03-05 22:03

Velbekomme Lone, håber I kan hitte rede i telejunglen og dens mange priser

Ole.

Kommentar
Fra : Radar3

Dato : 15-03-05 22:04

Velbekomme Lone, håber I kan hitte rede i telejunglen og dens mange priser

Ole.