/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Honda sfx vil ikke starte
Fra : dr0zie
Vist : 2217 gange
20 point
Dato : 10-03-05 13:45

Hej, min Honda SFX vil ikke starte, har udskiftet tændrøret til et splinter nyt uden held, der kommer gnist ud af hætten ( kan jeg høre ) så hvad kan der være gallt?
Den står lige nu uden nogle skjolde og uden forlygte og bagsidelys og forblinklys men resten sidder på så den burde starte.... Før den havde stået stille nu i rimelig lang tid 2 md kunne den godt starte havde bare lidt problemmer nogle gange imellem hvor man skulle bruge 5 min på at kickstarte mens du elstartede men nu virker ingen af tingene,..

Håber nogle af jer scooter eksperter derude vil hjælpe mig...

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 10-03-05 15:58

Du skal have tændrøret af, for at se om det er vådt, og om du kan lugte benzin ud af tændrørshullet når du kickstarter.
Endvidere sætter du hætten på tændrøret og lægger tændrørets gevind mod stel (Topstykke eller andet) for at se om der er gnist, når nøglen er drejet.
Kan du ikke lugte benzin, så smid 2 fingerbøl benzin ned gennem tændrørshullet, sæt tændrør i og start.
Hvis du kan lugte benzin, så giv fuld gas uden tændrør i, og træd kickstarter 20 gange for at få benzinoverskud væk.
Det er klart at der mangler strøm på batteriet når den har stået så længe, og derfor virker starteren ikke.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : dr0zie

Dato : 10-03-05 21:31

Ja det ved jeg men kick-starten burde virke...
og skal jeg bare give fuld gas mens den er slukket og så mens jeg gør det træde nogle gange i kickstartern?

Kommentar
Fra : dr0zie

Dato : 10-03-05 21:32

tændrøret lugter af benzin, og da det er et nyt er det også fugtigt efter det har været inde i hulet og det er også blevet sådan lidt grumset i det.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 10-03-05 22:59

Ja, hvis du kan lugte benzin, så giv fuld gas uden tændrør i, og træd kickstarter 20 gange for at få benzinoverskud væk
Børst tændrøret med en stålbørste, og varm det lidt med en lighter.
Så skulle den kunne starte.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : dr0zie

Dato : 10-03-05 23:02

prøver

Kommentar
Fra : dr0zie

Dato : 10-03-05 23:03

gør intet der ikke sidder udstødning på andet en larm vel?

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 20 point
Dato : 10-03-05 23:33

Næ, udstødningen betyder ikke noget, andet end der kommer flammer ud, der kan antænde benzin.
Men en anden ting er jo, hvis din karburator flyder over med benzin, så bliver den jo aldrig udluftet, så kan du trække vaccumslangen af benzinhanen (Træk den af foroven eller nede ved karburatoren) Så kan den ikke lukke op for benzinen.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : dr0zie

Dato : 12-01-06 22:23

Tak for svaret pallebhansen.