Antivir og Micro128(C)
Fra : hvrt
Vist : 445 gange
150 point
Dato : 10-03-05 13:14

Har lige installeret Antivir, skanner derefter og der kommer en meddelelse om at der er en virus, som hedder Micro128(C).. Umiddelbart kan jeg ikke finde ud af at fjerne den... Er der nogle gode forslag?? Jeg synes computeren er blevet lidt langsom, og jeg er heller ikke interesseret i at sende en virus videre til familie og venner
Hilsen Helene

Accepteret svar
Fra : arlet

Modtaget 160 point
Dato : 10-03-05 13:18

Følg vejledningen neeunder, så kan vi se om du har noget snavs

Hent og kør denne scanner fra Kaspersky : http://www.spywareinfo.dk/download/mwav.exe
Sæt flueben i følgende: Memory, Startup folders, drive, Registry, System folders og Services.
Sæt prik i følgende: All local drives og Scan all files
Og så trykker du på Scan Clean

Skriv op hvad den finder

genstart

Hent en hijackthis : http://www.arlet.dk/hjt.htm

Kommentar
Fra : hvrt

Dato : 11-03-05 13:24

hey...
har fulgt dine anvisninger og er nået til hijackthis, men kan ikke gemme log'en, fordi min computer ikke kan finde en winzip32.exe fil... Er det en fil, jeg har slettet eller??
helene

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 11-03-05 13:28

Man burde ikke bruge winzip til at gemme med..

Hvornår for du den meddelse??

Er det når du trykker på save now inde i hijackthis eller ???

Kommentar
Fra : hvrt

Dato : 11-03-05 13:44

hey...
Jeg får meddelelsen, når jeg vil save log i hijackthis, så kommer der et vindue med Gem som fx under Skrivebordet, trykker ok, og så kommer beskeden om winzip32.exe-filen, og at det ikke kan lade sig gøre.. bagefter dukker log'en op som Notesblok...
Hvordan får jeg den sendt til dit forum på din hj.side? Pr.mail?

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 11-03-05 13:48

Ok. Når du er inde i noteblokken og der står en hel masse der, så højreklikker du et sted på teksten og marker alt. så højreklikker du igen på teksten og trykker kopier. så herind i tråden hvor du højreklikker i skrivefeltet og trykker sæt ind, så skulle den komme.. Prøv

Kommentar
Fra : hvrt

Dato : 11-03-05 13:53

Hey igen.. så tror jeg det lykkedes..
Helene

Logfile of HijackThis v1.99.1
Platform: Windows 98 Gold (Win9x 4.10.1998)

Running processes:
C:\WINDOWS\SYSTEM\KERNEL32.DLL
C:\WINDOWS\SYSTEM\MSGSRV32.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\MPREXE.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\MSTASK.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\mmtask.tsk
C:\WINDOWS\EXPLORER.EXE
C:\WINDOWS\TASKMON.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\SYSTRAY.EXE
C:\MOUSE\SYSTEM\EM_EXEC.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\STIMON.EXE
C:\PROGRAMMER\CREATIVE\PC-CAM CENTER\CAMTRAY.EXE
C:\WINDOWS\LOADQM.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\QTTASK.EXE
C:\PROGRAMMER\CREATIVE\CREATIVE DESKTOP WIRELESS\KBDRIVER_98.EXE
C:\PROGRAMMER\SPAMFIGHTER\SFAGENT.EXE
C:\PROGRAMMER\AVPERSONAL\AVGCTRL.EXE
C:\PROGRAMMER\MSN MESSENGER\MSNMSGR.EXE
C:\WINDOWS\RUNDLL32.EXE
C:\PROGRAMMER\INTERNET EXPLORER\IEXPLORE.EXE
C:\WINDOWS\SKRIVEBORD\HJT.EXE
C:\PROGRAMMER\INTERNET EXPLORER\IEXPLORE.EXE
C:\PROGRAMMER\OUTLOOK EXPRESS\MSIMN.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\PSTORES.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\DDHELP.EXE

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://www.opasia.dk/msie_search.html
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://www.opasia.dk/msie_search.html
F1 - win.ini: run=C:\WINDOWS\hpfsched.exe
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\PROGRAMMER\ADOBE\ACROBAT 5.0\READER\ACTIVEX\ACROIEHELPER.OCX
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\SYSTEM\MSDXM.OCX
O4 - HKLM\..\Run: [Skan registreringsdatabase] c:\windows\scanregw.exe /autorun
O4 - HKLM\..\Run: [Job-oversigt] c:\windows\taskmon.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SystemTray] SysTray.Exe
O4 - HKLM\..\Run: [LoadPowerProfile] Rundll32.exe powrprof.dll,LoadCurrentPwrScheme
O4 - HKLM\..\Run: [EM_EXEC] c:\mouse\system\em_exec.exe
O4 - HKLM\..\Run: [StillImageMonitor] C:\WINDOWS\SYSTEM\STIMON.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Creative WebCam Tray] C:\Programmer\Creative\PC-CAM Center\CAMTRAY.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [LoadQM] loadqm.exe
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\WINDOWS\SYSTEM\QTTASK.EXE" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [MMHID] rundll32 mmhid.dll,StartMmHid
O4 - HKLM\..\Run: [KeyBoardDriver] C:\Programmer\Creative\Creative Desktop Wireless\KbDriver_98.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SPAMfighter Agent] "C:\Programmer\SPAMfighter\SFAgent.exe" update delay 60
O4 - HKLM\..\Run: [AVGCtrl] C:\PROGRAMMER\AVPERSONAL\AVGCTRL.EXE /min
O4 - HKLM\..\RunServices: [LoadPowerProfile] Rundll32.exe powrprof.dll,LoadCurrentPwrScheme
O4 - HKLM\..\RunServices: [Planlægningsagent] c:\windows\SYSTEM\mstask.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [SchedulingAgent] mstask.exe
O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\PROGRAMMER\MSN MESSENGER\MSNMSGR.EXE" /background
O4 - Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office\OSA9.EXE
O16 - DPF: {D719897A-B07A-4C0C-AEA9-9B663A28DFCB} (iTunesDetector Class) - http://ax.phobos.apple.com.edgesuite.net/detection/ITDetector.cab
O16 - DPF: {9A9307A0-7DA4-4DAF-B042-5009F29E09E1} (ActiveScan Installer Class) - http://www.pandasoftware.com/activescan/as5/asinst.cab
O16 - DPF: {C81B5180-AFD1-41A3-97E1-99E8D254DB98} (CSS Web Installer Class) - http://scanner.virus112.com/cabs/cssweb.cab

Kommentar
Fra : hvrt

Dato : 11-03-05 13:54

Hey igen.. så tror jeg det lykkedes..
Helene

Logfile of HijackThis v1.99.1
Platform: Windows 98 Gold (Win9x 4.10.1998)

Running processes:
C:\WINDOWS\SYSTEM\KERNEL32.DLL
C:\WINDOWS\SYSTEM\MSGSRV32.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\MPREXE.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\MSTASK.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\mmtask.tsk
C:\WINDOWS\EXPLORER.EXE
C:\WINDOWS\TASKMON.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\SYSTRAY.EXE
C:\MOUSE\SYSTEM\EM_EXEC.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\STIMON.EXE
C:\PROGRAMMER\CREATIVE\PC-CAM CENTER\CAMTRAY.EXE
C:\WINDOWS\LOADQM.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\QTTASK.EXE
C:\PROGRAMMER\CREATIVE\CREATIVE DESKTOP WIRELESS\KBDRIVER_98.EXE
C:\PROGRAMMER\SPAMFIGHTER\SFAGENT.EXE
C:\PROGRAMMER\AVPERSONAL\AVGCTRL.EXE
C:\PROGRAMMER\MSN MESSENGER\MSNMSGR.EXE
C:\WINDOWS\RUNDLL32.EXE
C:\PROGRAMMER\INTERNET EXPLORER\IEXPLORE.EXE
C:\WINDOWS\SKRIVEBORD\HJT.EXE
C:\PROGRAMMER\INTERNET EXPLORER\IEXPLORE.EXE
C:\PROGRAMMER\OUTLOOK EXPRESS\MSIMN.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\PSTORES.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\DDHELP.EXE

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://www.opasia.dk/msie_search.html
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://www.opasia.dk/msie_search.html
F1 - win.ini: run=C:\WINDOWS\hpfsched.exe
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\PROGRAMMER\ADOBE\ACROBAT 5.0\READER\ACTIVEX\ACROIEHELPER.OCX
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\SYSTEM\MSDXM.OCX
O4 - HKLM\..\Run: [Skan registreringsdatabase] c:\windows\scanregw.exe /autorun
O4 - HKLM\..\Run: [Job-oversigt] c:\windows\taskmon.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SystemTray] SysTray.Exe
O4 - HKLM\..\Run: [LoadPowerProfile] Rundll32.exe powrprof.dll,LoadCurrentPwrScheme
O4 - HKLM\..\Run: [EM_EXEC] c:\mouse\system\em_exec.exe
O4 - HKLM\..\Run: [StillImageMonitor] C:\WINDOWS\SYSTEM\STIMON.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Creative WebCam Tray] C:\Programmer\Creative\PC-CAM Center\CAMTRAY.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [LoadQM] loadqm.exe
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\WINDOWS\SYSTEM\QTTASK.EXE" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [MMHID] rundll32 mmhid.dll,StartMmHid
O4 - HKLM\..\Run: [KeyBoardDriver] C:\Programmer\Creative\Creative Desktop Wireless\KbDriver_98.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SPAMfighter Agent] "C:\Programmer\SPAMfighter\SFAgent.exe" update delay 60
O4 - HKLM\..\Run: [AVGCtrl] C:\PROGRAMMER\AVPERSONAL\AVGCTRL.EXE /min
O4 - HKLM\..\RunServices: [LoadPowerProfile] Rundll32.exe powrprof.dll,LoadCurrentPwrScheme
O4 - HKLM\..\RunServices: [Planlægningsagent] c:\windows\SYSTEM\mstask.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [SchedulingAgent] mstask.exe
O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\PROGRAMMER\MSN MESSENGER\MSNMSGR.EXE" /background
O4 - Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office\OSA9.EXE
O16 - DPF: {D719897A-B07A-4C0C-AEA9-9B663A28DFCB} (iTunesDetector Class) - http://ax.phobos.apple.com.edgesuite.net/detection/ITDetector.cab
O16 - DPF: {9A9307A0-7DA4-4DAF-B042-5009F29E09E1} (ActiveScan Installer Class) - http://www.pandasoftware.com/activescan/as5/asinst.cab
O16 - DPF: {C81B5180-AFD1-41A3-97E1-99E8D254DB98} (CSS Web Installer Class) - http://scanner.virus112.com/cabs/cssweb.cab

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 11-03-05 14:04

Der ligger ikke noget i loggen, der ikke skal ligge der..

Får du stadig meddelsen om virus??

Hvor skriver antivir at virussen ligger henne??

Kommentar
Fra : hvrt

Dato : 11-03-05 14:32

kørte lige antivir igen, og der var ingen virusser, men forleden da den fandt Mikro128(C)angav den ikke noget sted, hvor virussen var lokaliseret.. Og skanneren fra Kaspersky fandt: C:'backlash'Windows'backlash'Downloaded Program Files'backlash'CSSweb.dll tagged as not at virus:AdAware.CSSWeb.b.
Traces of "OpaServ"found and cleaned.
(tastaturet strejker- kan ikke få skråstregen frem)
Så der er ingen virus alligevel?? det er jo godt:)
helene

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 11-03-05 14:41

nej, der er ikke mere snavs nu..

Jeg er næsten sikker på at det var den mwav scanner som du kørte, der tog den, men væk er den i hvert fald nu..

For at beskytte dig mod snavs har jeg lavet en sikkerhedspakke,
som du kan hente her : www.arlet.dk/pakke.htm

Kommentar
Fra : hvrt

Dato : 11-03-05 14:44

jeg takker

Godkendelse af svar
Fra : hvrt

Dato : 11-03-05 14:48

Tak for svaret arlet.
Det er super, at du øser af din viden, og gerne hjælper de værdigt trængende....
Tak Helene