/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Hvordan renser man thermokander??
Fra : Toupie
Vist : 3780 gange
50 point
Dato : 10-03-05 00:09

Jeg er blevet lidt i tvivl......hvordan er det nu man renser en thermokande??

// Toupie

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 10-03-05 00:12

Hej Toupie - Læs mit seneste tip. Så er du ikke mere i tvivl.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 10-03-05 00:12

Tror man skal smøre sin hånd ind i glidecreme og dyppe den i groft salt og så er det bare at gå i gang!

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 10-03-05 00:14

Hæld en håndfuld groft salt ned i kanden - spæd op med lidt vand og lav en masse roterende bevægelser med kanden.
--------------------------------
Det grove salt har ud over at rense, en slibende effekt og de mørke lag som dannes i sådan en kande bliver nærmest slebet væk.
hilsen
<\\Benny

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 10-03-05 00:15

Arne, hvilket af tipsene er dit?? der er jo efterhånden et par stykker

Tedd tror altså ikke min hånd kan komme ned, selvom jeg bruger glidecreme...

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 10-03-05 00:16

Ys Benny, det var jo det jeg skrev i mit tip.

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 10-03-05 00:18

Nu havde jeg ikke læst dit tip i forvejen, at groft salt er velegnet til den slags ting er vel viden fra tiden i skolekøkkenet, eller hvad ???

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 10-03-05 00:19

Toupie - Det står i tippet.

Jeg syntes bare at de andre tip var LIDT for dårlige. Sorry.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 10-03-05 00:19

Ok så bruger du bare toiletbørsten i stedet!

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 10-03-05 00:21

Tedd, du er da bare så lækker

Arne, ja mit spørgsmål var nok lidt en reaktion/provokation på alle de tip om rensning af thermokander

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 10-03-05 00:23

Citat
Den, der stiller spørgsmål, er måske en tåbe I fem minutter, mens den, der aldrig gør det, forbliver en tåbe for livet.

Tom J. Connelly

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 10-03-05 00:27

Benny, ved ikk helt om jeg skal tage det som en fornærmelse eller som et kompliment????
Men jeg vil da hellere være en tåbe i 5 min. end forblive en tåbe for livet

Kommentar
Fra : dova

Dato : 10-03-05 00:28

Bagepulver er udmærket, hvis man kan lade være med at spilde på sit køkkenbord af træ.
For det får blege pletter af det

Men næst efter er metoden med salt god, og hvordan forbedres den metode så:

Rul en kugle, ca 1½ cm stor, af staniol.
Kom den i kanden sammen med salt og lidt vand, låg på og ryst kanden

mvh dova

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 10-03-05 00:29

Kun en tåbe frygter ikke thermokander(tips)

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 10-03-05 00:29

Toupie -> du må gerne tage det som et kompliment
------------------------------------------
...... det var nærmest ment som en forklaring på at stille et spørgsmål, som man ikke kender svaret på - uanset diverse "Tips"

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 10-03-05 00:31

D0ova, den staniolkugle, er det i stedet for toiletbørsten??

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 10-03-05 00:31

- JA jeg har også altid frygtet termokander .... især det sorte indeni

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 10-03-05 00:31

dova ????? man kan da også gøre alting til et stort spørgsmål.. salt er det bedste.. og anbefales af verdens bedste opvasker for 15 år siden.. nemlig mig (-:

Kommentar
Fra : ans

Dato : 10-03-05 00:32

Toupie, der er frit valg

http://www.kandu.dk/dk/tip/10798

http://www.kandu.dk/dk/tip/10799

http://www.kandu.dk/dk/tip/10803

http://www.kandu.dk/dk/tip/10804

Prøv dig frem

Hvis du så finder ud af at noget ikke kan bruges til netop den termokande, som du har.

Skriv det i tip

Hilsen ans

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 10-03-05 00:33

Jeg tror nu ikke staniolkuglen skader
--------------------------------
..... der er vist noget med at det blanke fra staniolen efterhånden opløses af saltet, så især hvis man ønsker er termokande der er blank indeni skulle det være godt

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 10-03-05 00:36

Er det en thermokande med glasindsats? Der er det altså kun toiletbørsten der dur, uanset hvad de andre eksperter siger!!

Kommentar
Fra : dova

Dato : 10-03-05 00:38

Ja, Toupie, så kan man undgå at få toiletbørsten griset til

Nej, ikke helt, men det er fordi der sker en eller anden kemisk reaktion, når salt og staniol blandes.

Metoden kan også bruges til at rense sølvsmykker med.
Man "forer" en skål med staniol, hæder lunkent saltvand der i, og lægger smykkerne i skålen.
Og det virker.
Det er nøjagtig samme fremgangsmåde som de der dyre "dimser", metalplade man kan købe i TV-shop til at rense smykker og sølvtøj med

mvh dova

Accepteret svar
Fra : bennymanden

Modtaget 60 point
Dato : 10-03-05 00:38

Citat
Blondiner og termokander
En blondine kom ind til en isenkræmmer og får øje på en termokande, hun spørger ekspedienten: "Hvad bruger man sådan en til?"
"Jo", siger ekspedienten, "den kan holde drikkevarerne varme og kolde".

"Fint", siger blondinen, "sådan en må jeg have".

Dagen efter har hun den med på arbejde, og en af hendes kollegaer siger til hende: "Det er vel nok en flot termokande, du har der, hvad har du i den
"To kopper varm kaffe og en kold cola".

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 10-03-05 00:39

Med Tedd´s forklaring tror jeg, jeg vil overveje spørgsmålet om det overhovedet er nødvendigt at rense en thermokande

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 10-03-05 00:43

http://www.kandu.dk/dk/tip/10798 Så sparer du regningen til helsecenteret! Ihvertfald til armene! Endvidere opnår du rytmisk sans så du sparer gebyret til aftenskolen osse!!

Kommentar
Fra : nanahund

Dato : 10-03-05 00:56

hejsa. Det hurtigste og nemmeste er den med opvasketaps, men søg endelig for at skylle godt efter med varmt vand for kaffen smager afskydeligt hvis den ikke er skyllet godt rent.
Mvh Nanahund.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 10-03-05 01:01

Toupie - Tak for en god "onsdags-tråd"

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 10-03-05 01:05

Velbekommen Arne, håber da det også bliver en god "torsdags-tråd"

Kommentar
Fra : ans

Dato : 10-03-05 01:06

Det er onsdag, så er det også "lillekoneaften" LOL

Kommentar
Fra : ans

Dato : 10-03-05 01:07

Åhh, det var jo i går det var onsdag.

Nå men

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 10-03-05 01:08

Ans, det er da for sent nu - det er jo blevet torsdag

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 10-03-05 01:09

Ans er som altid skarpsindigheden selv

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 10-03-05 01:10

Jeg vil også finde dynen, men gode tips mm. om thermokander er stadig velkomne

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 10-03-05 01:10

Så kan tøserne blive enige Hva´
--------------------------------
..... hovedpuden må være symbolsk --- og snorke Z´erne en fejl

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 10-03-05 01:11

Hvis dette var onsdag .... så frygter jeg for lørdag

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 10-03-05 01:12

Og husk nu uret skal stilles frem ved sommertid! Lige som havemøblerne, og endelig ikke nu men først den 27. kl. 3!

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 10-03-05 01:15

tedd -> den med havemøblerne er ikke særlig god
--------------------------------------------
...... jeg stiller havemøblerne tilbage hver gang
Den ene gang tilbage i udhuset, og den anden gang tilbage i haven

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 10-03-05 01:16

Benny altså.....det er altså bare såååå kedeligt, at holde lillekone aften når man er alene hjemme

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 10-03-05 01:17

Det kan jeg godt forstå Toupie - det skulle du jo bare have sagt lidt før, jeg mener mens det var onsdag

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 10-03-05 01:19

Benny, ville du da så glæde dig til lørdag?

Citat
Hvis dette var onsdag .... så frygter jeg for lørdag

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 10-03-05 01:21

selvfølgelig Toupie - nu er onsdagen jo gået, så er der ikke andet at gøre end glæde sig til lørdag

Kommentar
Fra : ans

Dato : 10-03-05 01:25

tedd

Er det så kandutid vi skal holde os til?

bennymanden

*LOL*

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 10-03-05 01:31

- god nat allesammen - tak for en hyggelig sludder
-----------------------------------
hilsen
<\\Benny

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 10-03-05 04:42

Toupie jeg har fundet et par gode tips på kandu.dk hvis din termokande har belægninger. jeg håber også andre kan bruge dem.
http://www.kandu.dk/dk/tip/1871
http://www.kandu.dk/dk/tip/1716
http://www.kandu.dk/dk/tip/8956
http://www.kandu.dk/dk/tip/5559

Tedd's forslag med toiletbørsten eksisterer endnu ikke som tip på kandu - så det forventes at tedd bidrager med det tip

//bentjuul

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 10-03-05 04:54

Man kunne måske også udgive de tips som "tips " der sikkert mange endnu der ikke ved hvordan en termokande kan gøres ren

Kommentar
Fra : hvaderikkeibrug

Dato : 10-03-05 07:26

OK, alle I pjattehoveder. Hvis I har fået sovet ud, så kommer her tippet, der hverken kræver armkræfter, toiletbørster eller anden mekanik.
God gammeldags SODA. En stor spiseskefuld i thermokanden, varmt vand - gerne kogende - i, lad stå et par minutter, ryst en enkelt gang eller to - og du har den flotteste rene og blanke kande. Skyl godt efter, for der ER jo noget med soda og krigen og damer, selv om min mand på 82 siger, at det først er nu han begynder at mærke virkningen....
Og nu vi er i gang. Et par spiseskefulde soda i vaskemaskinens sæbeskuffe, hver gang man vasker, og den kalker aldrig til - ligesom tøjet bliver renere af det.
Og til rengøring af for eksempel fyrretræsmøbler m.v. Lidt sæbespåner og lidt soda opløst i meget varmt vand (fyld efter med koldt, når sæbespånerne er opløst). Så bliver der bare RENT. Og Soda er BILLIGT.
Kærlig hilsen
Petra

Kommentar
Fra : jlbendtsen

Dato : 10-03-05 09:17

soda og varmt vand

Kommentar
Fra : hbirk

Dato : 10-03-05 10:19

Gad vide om mit tip om rengøring andetsteds også virker ???????

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 10-03-05 10:52

Hej Petra.....jeg er udsovet men ikke færdig med at pjatte
Hvad er det for noget med SODA, krig og damer???? ....ikke engang min ellers veludviklede fantasi kan regne den ud

Gad vide hvormange Tip der egentlig er på Kandu om rensning af thermokander???
Hbirk, hvilket tip??

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 10-03-05 10:54

Hbirk, nu fandt jeg dit Tip http://www.kandu.dk/dk/tip/10806

Kommentar
Fra : hbirk

Dato : 10-03-05 10:56

Ha Ha Ha ... "kan ikke dy mig" .. og det kan jeg stadig ikke

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 10-03-05 10:58

Hbirk, jeg plejer helle ikke at kunne......at dy mig altså

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 10-03-05 11:55

Toupie jeg kunne finde de 4 tips som jeg lagde i morges kl. 04.42. Jeg tror ikke der er flere udover de mange i de sidste dage de første var allerede i 2002.

Ja, man kan finde meget ved en søgning på kandu

//bentjuul

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 10-03-05 15:39

hej
tag en pvaske brik til opvaskemaskinen vand i og lad den stå natten over evt.længere tid
eller
lidt klorin og vand ryst det sammen et stykke tid

for begge ovenstående skyl godt efter
mvh
ole

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 10-03-05 16:05
Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 10-03-05 16:21

ja dem havde jeg ikke set, man må sige at det er et emne der er blevet gennembehandlet - specielt den med salt

Det er meget at dem der siger de er erfarne brugere, ikke søger før de samme tips bliver skrevet nåh men en meget skæg tråd du fik ud af det.

//bentjuul

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 10-03-05 16:27

Hvad koster en termokande? Er det ikke billigere bare at smide den ud og købe en ny?

Og hvad er formålet med at gøre den ren? Kan man ikke bare have en til the og en til kaffe? Og en til at koge pølser i?

Hvad bruger man i det hele taget termokander til? Ude? Hjemme? Kaffe der har stået på termokande længe, smager sg da af hulen til! Der er det da meget bedre lige at smide en kop kold kaffe fra kolben ind i microbølgeovnen!

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 10-03-05 16:44

Priser på termokander
den billigste er til en lille hundredekrone
http://www.familieshoppen.dk/shop/product_info.php?cPath=57&products_id=142
så er der et par stykker til mellempris:
http://www.avantshop.dk/shop/default.asp?ProductID=4778039

http://www.billy-billy.dk/shop/default.asp?ProductID=0570240100

og så er der den dyre - til omkring 1.300,00 kr

http://www.imercoshop.dk/shop/default.asp?ProductID=411

....... men jeg giver tedd helt ret - sådan en gang lunkent termokaffe

Morgenkaffen skal være friskmalede bønner (Cafe Noir) eller en god Java og så skal den være frisklavet
hilsen
<\\Benny

Kommentar
Fra : hbirk

Dato : 10-03-05 17:34

[hør] NU giver jeg mig snart til at synge:
http://www.festsange.nu/Printorg/Org076.htm

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 10-03-05 18:17

Sidst jeg købte ny thermokande, var det en gave til min kaffemaskine som jeg havde fået af min chef, som anerkendelse for godt arbejde...
altså...mine thermokander afhænger af hvilken kaffemaskine jeg har, så det bliver alt for dyrt at skifte dem ud istedet for at rense dem

Jeg tror jeg vælger denne model:
Citat
Hæld en håndfuld groft salt ned i kanden - spæd op med lidt vand og lav en masse roterende bevægelser

så er jeg i form til jeg skal begynde til mavedans

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 11-03-05 00:06

Det lyder som en god ide Toupie
------------------------------
.... jeg har hørt det også hjælper på nyresten, meeeen lige præcis hvor meget salt kan jeg ikke huske
Dog er jeg sikker på, at de roterende bevægelser helst skulle være hurtige

mvh
<\\Benny

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 11-03-05 00:09

det er smart Toupie, så kan man klare det hele på een gang

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 11-03-05 00:27

Salt er godt til mange ting bla. tømmermænd, men til nyresten har jeg aldrig hørt før - derimod skulle olie være fint til det.......men så kan man ikke klare det hele på een gang - tror nu nok man kan lave hurtige roterende bevægelser indsmurt i olie, men jeg tror ikke thermokanden vil have nogen gavn af det

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 11-03-05 00:43

Sådan er der jo så meget - det er også det med den olie
------------------------------------------
.... er det ud- eller indvortes - hvis det gælder om at blive indsmurt i olie, så kan roterende bevægelser jo være til megen hjælp
Altså Toupie - hvis termokanden placeres et sted hvor den ikke kan falde ned, så tror jeg nu egentlig heller ikke den tager nogen skade af det

<\\Benny

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 11-03-05 00:53

Jeg er spændt på at se i morgen, hvordan den termokande har det
----------------------------------
Kan i nu allesammen sove godt
godnat

<\\Benny

http://www.hendersonville-pd.org/nurserylullaby.html

Kommentar
Fra : hvaderikkeibrug

Dato : 11-03-05 07:23

Hej Toupie,
Godmorgen, og undskyld jeg ikke svarede i går. Min computer var en tur hos doktoren for at få nyt lydkort.
Under krigen - og vist også senere under Koreakrigen - kom man lidt soda i soldaternes mad, for at de skulle miste lysten til sex, som der jo ikke var meget mulighed for at få på lovlig vis.
Med hensyn til nyresten, så kender jeg en, der blev hasteindlagt med en sådan. Han fik besked på at drikke 6 øl hurtigt efter hinanden, så blev stenen simpelthen skyllet ud. Se det kalder jeg en kur, der er noget ved. Der er jo frit sygehusvalg, så måske skulle man lige ringe rundt og forhøre sig om behandlingsmetoder, hvis man får optræk til nyresten.
Det er nyreGRUS, mavedanserne har glæde af - så kan de slå rytmen, mens de danser (frit efter Dirch Passer).
Med hensyn til thermokander. Vores kaffemaskine laver kaffen direkte ned i thermokanden. Det er en fordel, hvis man skal have den med ind i stuen eller ud på terrassen. Kaffe, der har stået i kolben på varmepladen i længere tid. Pføj. Så hellere slukke varmepladen og varme den kolde kaffe i mikroen som tedd foreslår.
Ha´en go´dag
Petra

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 11-03-05 13:58

Benny, jeg valgte at afprøve min seng istedet for thermokanden.....skulle lige se om det passede med teorien om, at en god nats søvn får en til at se frisk ud.....øhh, resultatet var at jeg sov for længe men for pokker hvor ser jeg godt ud i dag

Petra, var der registreret nogle bivirkninger ved brugen af SODA´en?? he he
Min kaffe når sjældent i thermokanden, jeg når at drikke det inden

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 11-03-05 14:12

Toupie -> hvis jeg forstår det rigtigt, så holdt sengen
----------------------------
Hvis nu du fylder lidt groft salt og den omtalte skvat vand i din thermokande - og opstiller en "hjælper" strategisk rigtigt med en dunk olie, så skulle der være gode muligheder for at løse flere "problemer" på een gang
Jeg tænker på mavedans og thermokanderensning i een arbejdsgang
måske kunne du binde thermokanden fast på maven - så skal du blot være forsigtig med olien............det glider
Lad nu endelig Soda´en ligge, jeg kender ikke virkningen, men det er vel ikke værd at risikere noget
----------------------------
min week-end er lige begyndt - så jeg vil gerne sige
GOD WEEK-END til dig og alle andre
hilsen
<\\Benny

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 11-03-05 14:14

Det glæder mig at nattesøvnen havde en SÅ gavnlig effekt

Kommentar
Fra : hvaderikkeibrug

Dato : 11-03-05 15:59

Jeg ved ikke, om soda'en virkede på soldaterne, jeg var kun 6 år, da krigen sluttede, og interesserede mig ikke for den slags. Men jeg tror
Men jeg ved, at den virker på thermokander og anden rengøring. Prøv med en gryde, der er godt brændt på. Lad et par spiseskefulde soda koge i lidt vand og lad stå, til det er kølet af - og gryden er som ny.

I øvrigt er en middagssøvn heller ikke at foragte

Knus
Petra

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 11-03-05 16:04

Jo den med soda og sex er vist god nok! Nogle begynder jo på sexlivet når de skifter over fra sodavand til øl!

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 11-03-05 16:07

- senere hen er Viagra den eneste redning
Det skyldes måske Soda´s langtidseffekt

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 11-03-05 20:25

How how Benny, jeg ser sq altid godt ud ....nåhhh ja bortset fra lige nu, for jeg besluttede at afprøve din teori - desværre så var den eneste "hjælper" jeg kunne finde, min støvsuger. Jeg tog mit tøj af, og bandt thermokanden fast med et tov (selvfølgelig efter at jeg havde puttet salt og en skvat vand i) kikkede lidt på støvsugeren og funderede over hvordan jeg nu skulle få det til at funke, men så fandt jeg på at tage min vandsprøjte til strygetøjet og monterer den fast på røret, men inden da havde jeg puttet olien ned i røret - fandt noget passende musik (bodywork) og skruede op for fuld styrke - satte støvsugeren til "blæs" og satsede på at det ville virke Det ville det måske også, hvis jeg da bare ikke havde glemt at tage posen ud først ........har endnu ikke tjekket om thermokanden blev ren!

Petra, nej en middagslur kan klart gøre underværker

Tedd

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 11-03-05 22:26

Øh!! Hvor var det lige du satte støvsugeren til Toupie pige?

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 11-03-05 22:28

Tedd, i stik-kontakten da - hvor ellers??

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 11-03-05 22:32

Godt! Min fantasi kom ellers i svingninger der! Storm P. har ikke levet forgæves!

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 11-03-05 22:40

Hvis min fantasi står mål med din, så vil jeg bare tilføje, at godtnok udstråler jeg energi, men jeg er ikke strømførende

Kommentar
Fra : lene7500anders

Dato : 13-03-05 10:12

Det ENESTE der virker er, at komme 2 tsk. bagepulver i kanden og rigtig varm vand i ! Du behøver hverken gå til mavedans eller andet for at få det her til at virke.. DET VIRKER AF SIG SELV !! Hæld ud og skyld! Jeg er nødt til at stå op 06.15 hver morgen for at nå at drikke de 2,75L kaffe om dagen ... Så jeg er garvet kaffedrikker....

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 13-03-05 10:51

Lene7500anders, jeg er pædagog og derfor også garvet kaffedrikker - men ikke på vilkår om jeg ville stå tidligere op for at drikke kaffen, det er jeg godtnok alt for doven til Jeg drikker kaffen på arbejdet

Godkendelse af svar
Fra : Toupie

Dato : 13-03-05 13:34

Nu er det vist tid til, at lukke og slukke denne tråd......tak til alle for (endnu) en hyggelig tråd

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 13-03-05 13:39

skide godt svar
kender en blondine
mvh
anonym

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 13-03-05 13:55

- selvtak Toupie
--------------------'
... det har været en rigtig hyggelig tråd, det ærgrer mig godt nok lidt at jeg ikke fik et glimt af den der opstilling med støvsugeren og dig, med thermokanden fastgjort med et reb om maven - det kunne være blevet årets pressefoto -
tror jeg
Bare du blev indsmurt i olie, og hyggede dig, så skidt med thermokanden
----------------------------
...... hvis du havde glemt posen, så var det måske lidt mere end olie du blev indsmurt i - det har været et syn for guder
-----------------------------------
- det var heller ikke sådan ment Toupie, hvis jeg skal vurdere ud fra dit humør, så er jeg ikke i tvivl om, at du ser skidegodt ud
...... nu hører jeg også til de mænd der godt kan "tåle" morgenhår
........ jeg har sluttet, udfra den kommentar der er accepteret som svar, at du nok ikke er blondine - og hvis du er, så må du være undtagelsen der bekræfter regelen
------------------------------
Nu må du lige have tjekket thermokanden, eller der er måske kaffe i (igen)

Fortsat god søndag, og hav´ det rigtig godt
mange hilsener
<\\Benny

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 13-03-05 15:37

Nope Benny, jeg er ikke blondine, selvom der da godtnok er nogle der har foreslået at jeg farver mit hår blondt ....men der er vist også noget om, at blondiner har det sjovere De rødhårede har temperament og brunetterne er mere seriøse ....lissom mig

1133, der er skam ikke noget galt med blondiner, jeg kendte engang én - grunden til, at jeg med sikkerhed ved at hun var blondine er, at da jeg fortalte hende en blondine-vittighed, forstod hun den ikke ........og det er ikke engang lyv!

En god søndag til alle

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 13-03-05 15:52

ilige måde
altid skønt ned en rod tråd
og højt humør

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 13-03-05 16:18

Tak 1133 .-)
....... var lige lidt nervøs for, at jeg havde "fornærmet" dig ved at vælge blondine-vittigheden - men kan med glæde se, at det ikke er tilfældet