/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
merkelig e-mail problem
Fra : rsnilsen
Vist : 372 gange
200 point
Dato : 07-09-02 23:26

gd
Alle e-mails sent til min adresse her i Danmark mottas korrekt, men de sendes også til en server i Spania (mercuryin), jeg benyttet denne for flere år siden, men har byttet den ud forlengst. Den spanske server finder derfor ikke mitt navn i Deres database, og gir avsender av e-mailene besked om mottager ikke finnes og at e-mailen ikke er avlevert. Er det noen som kan gi en plausibel forklaring på fenomenet?, det er merkelig, fordi mitt navn "Nilsen" overhode ikke inngår i min e-mailadresse her i dk. Det er svært ubehagelig fordi alle som sender meg en e-mail får denne villedende tilbakemelding, og tror dermed at jeg ingen mail har mottatt.
mvh
Nilsen

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 07-09-02 23:47

Hej Nilsen,

så ka' jeg bedre forstå det... jeg beklager at jeg ikke lige har fået meldt tilbage på dine andre mails... som jeg har været ved at gennemgå... er kommet lidt bagud med en del ting... blev bl.a. far i torsdags...

hvilket e-mail program bruger du?

hvis du bruger outlook express... så prøv at gøre følgende...

gå op i menu "funktioner"... --> tryk på "konti"... i det nye vindue der popper op... ska' du ved fanebladet "post" markere den mail der er der... (er der evt. nævnt mere end en mail her?)
derefter ska' du trykke på knappen "egenskaber"...

ved fanebladet generelt, så prøv at se efter hvad der står ved "navn" og om dette passer... se evt. også efter om der står noget i feltet "svaradresse"

hvis der ikke står noget her... og det ser ud som det skal, vil jeg foreslå dig at lave en søgning i registrerings databasen på bl.a. "mercuryin" samt "elsing" og så skrive ned hvor i databasen de befinder sig under hvilket emne... idet ka' give en identikation om hvor det er det ska' ændres og evt. er galt...

men prøv at skrive det ned og så evt. post det her på siden...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 07-09-02 23:53

Hej igen,

jeg kom til at tænke på noget... er i flere om at bruge computeren og er internet forbindelsen/abonnementet evt. registreret i et andet navn... evt. kæreste/kone... eller er det dit abonnement registreret i dit navn?

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : rsnilsen

Dato : 08-09-02 07:18

Gm
Gratulere med familieforøkelsen Strup.
Når det gjelder mitt problem har jeg søkt igjennom reg.databasen, under mercuryin, finnes det intet. Forsøker jeg kun mercury (som er dette foretags navn) finner jeg følgende
hk current user\software\microsoft\windows\current user\telephony\cards\card 14 name mercury (uk)
det siste i høyere side.
Under elsing finnes det naturligvis mange, det er min kones mellom-navn vi har brugt her i Danmark, fordi hennes telefon etc går i hennes navn.

Under funktioner etc. finnes kun tdc, og ovennevnte navn.
det står intet i svaradresse.

Nilsen forekommer jo også mange steder på min computer, men det er under registrering av diverse programmer etc.

Jeg kan ikke forstå hvordan man kan koble mercury og nilsen sammen, riktignok indgikk nilsen i min adresse hos mercury, men som nevnt dette er jo avsluttet forlengst, og etter avslutningen har jeg købt nye komputere både her i Danmark og i Spanien, med helt nye hard-diske, så mercury skulle ikke kunne eksistere.

Har du noen forslag på hvordan jeg skal komme av med dette, som er meget irriterende.
mvh
Nilsen

Kommentar
Fra : rsnilsen

Dato : 08-09-02 07:24

gdi
sri jeg glemte følgende
Det er kun jeg som bruger computeren, og som nevnt forbindelse/abonnement eksisterer kun i min kones navn, som heter noe annet enn undertegnede, Nilsen eksisterer altså ikke hos tdc.
mvh
Nilsen

Kommentar
Fra : thomas356

Dato : 08-09-02 18:11

hvilket styre system kørrer du med hvis det er xp som jeg ikke tror det er så kan du sende mig en mail min adresse er thomas356@adslhome.dk

Accepteret svar
Fra : Nyhedsbruger

Modtaget 200 point
Dato : 10-09-02 11:25

> Alle e-mails sent til min adresse her i Danmark mottas korrekt, men de
> sendes også til en server i Spania (mercuryin), jeg benyttet denne for
> flere år siden, men har byttet den ud forlengst. Den spanske server
> finder derfor ikke mitt navn i Deres database, og gir avsender av
> e-mailene besked om mottager ikke finnes og at e-mailen ikke er
> avlevert. Er det noen som kan gi en plausibel forklaring på fenomenet?,

Har du undersøgt, om din danske mailserver er indstillet til at forwarde til
den spanske mailserver?

Mvh
Erik

Kommentar
Fra : rsnilsen

Dato : 10-09-02 23:17

gd
Jeg har sendt en e-mail til service avd. på tdc - men de svarer som sedvanlig ikke.
Jeg har ikke gjort noe hos tdc for å omadressere noen post.
mvh
Nilsen

Godkendelse af svar
Fra : rsnilsen

Dato : 18-09-02 23:25

Tak for svaret Erik Bak \(fjern tallet i min adresse\).
Det var her fejlen lå, hvordan det har sked aner jeg ikke, jeg visste ikke engang at det fantes en slik service, og tdc (opasia) kom tilbage med noe som overhode ikke kunde bruges, så der sitter det mange som ikke kan sin job.
tks agn
Nilsen.