/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Geninstallatin af XP!!!
Fra : Martinhs
Vist : 522 gange
75 point
Dato : 09-03-05 19:26

Hejsa

Efter at have været godt og grundigt gennemtæsket af virus og andet skidt på min pc, havde jeg tænkt mig at geninstallere XP for at slippe af med det. Så har jeg jo den her Dell pc hvor jeg fik denne re-installations cd med hvor XP ligger på. Men... når jeg så går ind og trykker på

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-03-05 19:29
Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-03-05 19:30

..eller der hårde vej : http://www.how2format.com/index.php?howtoformat=harddisk

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-03-05 19:35

På den sikre side : http://search.tucows.com/preview/295363.html

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Martinhs

Dato : 09-03-05 19:43

Der mangler af teksten tror jeg... for den kommer jo med en fejl meddelse:

"Installationsprogrammet kan ikke fortsætte, fordi den version af Windows, du har på computeren, er nyere end den version, der er på cd'en. "

de to links siger meg ikke så meget, er der ikke bare en mulighed for at starte helt forfra... for link nr. 2 er jo ikke til XP

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 09-03-05 19:47

Undskyld Martin
......... at jeg blander mig, sådan en re-installations cd, hvad er det ??? Er det, det som også kaldes recovery CD ???
Hvis det er en "ren" Windows XP der er på en CD, så kan man i computerens bios-opsætning vælge, at den skal boote fra cd-rom, her får man så muligheden for at formatere HD og geninstallere.
Man kan endda nedlægge partitionen, og oprette en ny, som så formateres og bagefter får installeret Windows XP - det har jeg selv prøvet et par gange
Jeg ved ikke om man kan gøre dette med den cd du har ???
--------------------------
.... det er supergode links Molo (som starks blev foretrukne)

mange hilsener
<\\Benny

Kommentar
Fra : Martinhs

Dato : 09-03-05 19:56

ok Benny

et var mig det hedder jo en "gen-installations" cd ifølge dell....

og ja det er en "ren" XP-cd

hvordan havde du selv gjort det før...........

Kommentar
Fra : xou

Dato : 09-03-05 20:04

i tilføj/fjern programmer (i kontrol panel)SKAL du slette sp2.prøv derpå igen med xp cdrom.

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 09-03-05 20:19

Hej Martin.
Du starter med at "genstarte" din PC - herunder trykker du "Del" og kommer så ind i SETUP - her vælger du "Bios Features Setup" og så skal du have den til at Boote fra CD, der kan stå: Boot Sequence - her skal du så have dit CD-drev til at stå først.
Eller der kan f. eks. være 3 Device, så skal 1. Boot Device stå til CD-rom.
----------------------------------------
...........du gemmer og går ud til opstart, du skal have CD´en i drevet.
----------------------------------------
nu vil den begynde at læse fra cd´en og her får du så forskellige muligheder.
............ du skal igennem flere indtastninger, men det hele kan læses på skærmen.
Jeg har gjort det, at jeg har nedlagt partitionen,det er noget med "L" og så bagefter "E" - men det kan du læse.
Du bliver også advaret flere gange - men du vælger selv.
Bagefter opretter du så den størst mulige Partition og siger JA til at installere Windows på den.
Herefter vil installationsprogrammet så formatere din harddisk og påbegynde en ny installation af Windows XP
Det hele tager ca. 1 times-tid
du kan hele tiden gennemlæse på skærmen hvad, hvordan osv - så bare brug den nødvendige tid.
Held og lykke med det
<\\Benny

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 09-03-05 20:38
Kommentar
Fra : hcma

Dato : 09-03-05 20:40

og på denne sider er der en video som fortæller hvordan:
http://www.riversen.dk/?side=instruktion.php

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 09-03-05 22:15

Hallo Har du Prøvet at Gendanne under Start/Programmer/TIlbehør/Systemværktøjer/Gendannelse ??
Mvh Sune

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 09-03-05 22:20

Hvis du ikke har prøvet det ville jeg vælge at prøve det først for godt nok tager det ca kun en time at installerer win men så er der lige den der million andre ting der gør at det pludselig er en halv dag man taler om ,Og så er det også min erfaring at der altid er et eller andet man saVNER EFTER SÅDAN EN GENINSTALLATION Men det kan da også være dejligt hvis det roder med gamle ubrugte filer / Fragmenter

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-03-05 05:17

Skal der køres geninstallation efter en virus - orm osv - så er det altid klogest at køre en FULD GENINDLÆSNING - det din maskine fortæller er jo bare at du har opdateret og opgraderet hen af vejen - så du skal bare fortsætte ! (du taber selvfølgelig alt du har liggende hvis der ikke er kørt backup på det - men der skal du lige være forsigtig med at ikke gemme noget der kan være inficeret med virus - så lægger du det jo bare ind igen - så husk at scanne for virus før du brænder ud !!!!)
Vil du have en frisk pc der ikke er behæftet med vira og fejl - så kør den genindlæsning - lad den slette alt - og så er der lige at huske at få opdateringer osv med bagefter
Intet mærkværdigt i det
God fornøjelse